| تعداد نشریات | 18 |
| تعداد شمارهها | 451 |
| تعداد مقالات | 3,108 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,501,477 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,144,903 |
تحلیل کیفی روش های آموزش راهبردی در دانشگاه های عالی دفاع ملی | ||
| مطالعات دفاعی استراتژیک | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 اسفند 1401 اصل مقاله (1.06 M) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مهدی باقری هشی* 1؛ علی اکبر دولتی2 | ||
| 1استادیار گروه مدیریت راهبردی دانش - دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
| 2دانش آموخته دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه اصفهان | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های آموزش راهبردی در دانشگاه های عالی دفاع ملی ایران و جهان انجام شد، از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، از رویکرد کیفی، روش سنتزپژوهی و شبه نظام مند بهره برده شده است، جامعه و نمونه آماری پژوهش شامل دانشگاه های عالی دفاع ملی ایران و جهان بود و بهمنظور تائید اعتبار و پایایی پژوهش از استراتژیهای پیتی، تامسون و استیو (2012)، چارمز (2010) و لینکلن و گابا (1985) استفادهشد. این استراتژیها شامل اتکاپذیری، اطمینان و اعتمادپذیری، تائید یا تصدیق پذیری و انتقالپذیری میباشد. همه درکنارهم موجب ارتقای اعتبار پژوهش و امکان انتقالپذیری یافتهها را به سایر بافتهای مشابه فراهم آورد. نتایج پژوهش منجر به شناسایی مضامین و عناصر روش های آموزش راهبردی در دانشگاه های عالی دفاع ملی شد، این مضامین در قالب اهداف و مقاصد، محتوای درسی، روشهای تدریس، روش های ارزشیابی، فضا، فعالیت و زمان یادگیری متناسب با دروس راهبردی در دانشگاه های عالی دفاع ملی تنظیم گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| روش های تدریس؛ آموزش راهبردی؛ آموزش عالی؛ دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,845 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 257 |
||