
تعداد نشریات | 17 |
تعداد شمارهها | 407 |
تعداد مقالات | 2,800 |
تعداد مشاهده مقاله | 1,762,305 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,595,324 |
طراحی نظام آموزش و تربیت مدیران راهبردی با استفاده از تکنیک Smart PLS مطالعه موردی: سازمانهای جمهوری عراق | ||
مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 دی 1403 | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محسن حکیم* 1؛ محمدرضا سلطانی2؛ مجید آرش3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
2استادیار دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام) | ||
3استادیار پژوهشگاه دفاع مقدس | ||
چکیده | ||
مدیران همواره نقش مهم و حیاتی در سازمانها ایفا میکنند؛ تاثیر مدیران برجسته در موفقیت سازمانی غیر قابل انکار است. از سوی دیگر پاسخ سریع به تهدیدها و فرصتهای عصر حاضر، مدیر را بعنوان منبعی حیاتی در حل مسائل در سازمانها مطرح ساخته است؛ بر این اساس، یکیاز مهمترین دغدغههای مسئولان کشوری در جوامع مختلف، طراحی نظام تربیتی و آموزشی مطلوب برای مدیران سازمان هاست. هدف این پژوهش، دستیابی به نظام مطلوب آموزش و تربیت مدیران راهبردی است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، اکتشافی است و از حیث روش تحقیق، از نوع تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری داده ها مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسنادی است؛ بدین معنی که مجموعه کتابها، پایان نامهها، مقالات داخلی و خارجی و پایگاههای اطلاعاتی مرتبط با موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد و عناصر نظام آموزش و تربیت شناسایی و احصاء شد. سپس پرسشنامه تحقیق طراحی و جهت سنجش ابزار تحقیق به خبرگان عرضه شد که روایی آن 1/93 و پایایی آن 96/0 تعیین گردید. براساس یافتههای پژوهش، نظام مطلوب آموزشی و تربیتی مدیران راهبردی عراق مشتمل بر چهار بعد / رکن است: ورودی ها با 4 متغیر اصلی و 18 متغیر فرعی؛ فرآیندها با 4 متغیر اصلی و 15 متغیر فرعی؛ خروجی ها با 3 متغیر اصلی و 9 متغیر فرعی و پیامدها با 3 متغیر اصلی و 15 متغیر فرعی. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ تربیت؛ نظام آموزشی؛ مدیران راهبردی؛ جمهوری عراق | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 22 |