
تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 429 |
تعداد مقالات | 2,924 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,084,872 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,835,899 |
الگوی تعالی آموزش عالی با رویکرد شنا سایی عناصر کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران | ||
مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم آهوپای1؛ داوود حسین پور* 2؛ رضا واعظی2؛ وجه اله قربانی زاده3 | ||
1دانشجوی ، گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2عضو گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی | ||
3گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی | ||
چکیده | ||
خدمات عمومی به عنوان یکی از عناصر مدیریت دولتی و کارکرد اصلی دولت ها نیازمند طراحی الگوهای تعالی خاص خود است. آموزش عالی نیز به عنوان یکی از عرصههای راهبردی خدمات دولت ، با توجه به نقش بنیادینش در امر توسعه، از این امر مستثنی نیست. هدف این مقاله طراحی الگوی راهبردی تعالی خدمات عمومی و شناسایی مولفه های آن در نظام آموزش عالی کشور است. در این پژوهش از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با خبرگان حوزه تعالی و آموزش عالی استفاده شده است. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی تعداد 12 تن از خبرگان انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد که در نتیجه آن 561 کد، 203 مضمون پایه ،33 مضمون سازمان دهنده و 6 مضمون فراگیر شناسایی شدند. پایایی یافته ها با استفاده از روش پس آزمون سنجیده شد. نتایج این پژوهش در قالب الگویی از مولفه های ارزشی، فرآیندی، آرمانی، رسمی قانونی، بازیگران کلیدی و بحران های پیش رو ارائه گردیده است. در انتها به محدودیت های پژوهش اشاره و پیشنهادهایی برای مطالعات آتی مطرح شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
خدمات عمومی؛ تعالی؛ نظام آموزش عالی؛ عناصر کلیدی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5 |