
تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 444 |
تعداد مقالات | 3,065 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,344,704 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,019,772 |
ارائه الگوی رهبری مبتنی بر علوم اعصاب در سازمان های آموزش محور | ||
مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهرداد خوشناموند1؛ وحید چناری* 2؛ محمود دانیالی ده حوض3؛ فواد مکوندی4؛ عزت الله کیانی5 | ||
1گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران. khosnam9852@yahoo.com | ||
2گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران. (نویسنده مسئول ) vahid.chenari@iau.ac.ir | ||
3گروه حسابداری، واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، ایران. Mdanyali@iau.ac.ir | ||
4گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران. Foad.makvandi@iau.ac.ir | ||
5گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران. Ez.kiani@iau.ac.ir | ||
چکیده | ||
امروزه مطالعات حوزه رهبری به امید بهبود و توسعه روشهای مدیریتی و رهبری بیشتر بر علوم اعصاب متمرکز شده است. این پژوهش با هدف ارائه الگوی رهبری مبتنی بر علوم اعصاب در سازمان های آموزش محور انجام شده است. از حیث هدف کاربردی و از لحاظ روش به صورت آمیخته کیفی – کمی میباشد. جامعه آماری در مرحله کیفی اساتید دانشگاه و خبرگان آموزش و پرورش استان لرستان و جامعه آماری در مرحله کمی شامل اداره کل و ادارات آموزش و پرورش استان لرستان میباشد. در بخش کیفی جامعه نمونه تعداد 15 نفر به روش هدفمند برای انجام تکنیک دلفی فازی و در بخش کمی تعداد 292 نفر با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در مرحله کیفی پرسشنامه محقق ساخته ودر مرحله کمی پرسشنامه حاصل از نظر خبرگان در مراحل دلفی فازی بوده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش کیفی از فراترکیب و دلفی فازی و در مرحله کمی از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. از نرم افزارهای SPSS، Monte Carlo PCA, Smart PLS 4و ECSEL برای تجزیه و تحلیل استفاده شده است. در مرحله کیفی با مراحل 8 گانه ژیائو و واتسون فراترکیب انجام گرفت و الگوی اولیه استخراج و با استفاده از تکنیک دلفی فازی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای مهم به تأیید و اجماع نظری خبرگان رسید. الگوی رهبری مبتنی بر علوم اعصاب در سازمانهای آموزش محور با 5 بعد، 63 مؤلفه و 205 شاخص تأیید و تدوین گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
رهبری مبتنی بر علوم اعصاب؛ سازمانهای آموزش محور؛ رهبری؛ علوم اعصاب؛ آموزش و پرورش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 104 |