فهرست منابع
- امتیاز، سمیه (1398). تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد: بررسی نقش تعدیلگری استراتژی (مطالعه موردی: صنعت مواد شوینده) پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
- الوانی، مهدی؛ قسمی، احمدرضا (1400). مدیریت و مسئولیتهای اجتماعی سازمان، نوبت اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- بحریپور، امیرحسین؛ طالبی، ابوتراب (1402). سوگیری در مسئولیتپذیری اجتماعی شهروندان و عوامل مؤثر بر آن. مطالعه موردی شهروندان شهر کاشان. فصلنامه علوم اجتماعی - شماره 66 پاییز 1393. صص 32-77
- رحیمیان، نظامالدین؛ کاظمپور، مرتضی (1397). مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها: مفاهیم، ابعاد، نظریهها و مروری بر مدلهای آن. نشریه پژوهش حسابداری. دوره 8. شماره 4. صص 152-175
- رحیمنیا، فریبرز؛ سجاد، عاطفه (1394). تأثیر جهتگیریهای راهبردی بر عملکرد شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری خراسان بهواسطه نوآوری سازمانی. مدیریت نوآوری 78-114
- راه چمنی، احمد؛ کاوسی، کامیار (1400). تأثیر ابعاد مسئولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرفکننده بر شهرت سازمان، دو فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، راهبردهای بازرگانی، سال بیستم، شماره 5.
- شربتیان، محمد حسن؛ میامی، حسن (1398). تأملی بر فرایند جامعهپذیری مسئولیت اجتماعی جوانان. مجله مهندسی فرهنگی، سال هفتم شماره 74-73.
- عابد جعفری، حسن (1400). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، دو فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، س 5، ش 2، شماره پیاپی 10، صص 151-198
- نیکومرام، هاشم؛ حیدرزاده، کامبیز (1399). ارزیابی نقش گرایش کارآفرینانه، ساختار سازمانی و بازارگرایی بر عملکرد کسبوکار شرکتهای تولیدی (شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار)، مجله مدیریت بازاریابی. 1(1)، 50- 5.
- نیومن ویلیام لارنس (1394). روشهای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی، ترجمه دکتر ابوالحسن فقیهی و عسل آغاز، تهران: ترمه، ج 1 و 2.
- نورا، عباس (1400). بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی و راهبردی شرکتهای لبنی خراسان رضوی بر میزان گرایش آنها به بینالمللی شدن، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، شماره 39، ص 41-60.
References
- Arntzen, A.A.B. (2024). Knowledge, technology and university social responsibility (USR): A conceptual framework. Eduardo Tome (Editor). Proceedings of the 11th European Conference on Knowledge Management, 2-3 Septembet 2010. 74-81.
- Atakan, S. M.G., & Eker, T. Corporate identity of a socially responsible university: A case from the Turkish higher education sector. Journal of business Ethic (1), 55-68.
- Adomako Samuel, Robert A. Opoku, Kwabena Frimpong.(2021). Entrepreneurs' improvisational behavior and new venture performance: Firm-level and institutional contingencies, Journal of Business Research, Volume 83, February 2021.
- Banyasady, A., Sefidkhosh, M., Bagheri, K., and Sajjadi, M. (2023). “Human activism and the social mission of the truth-seeking university in the Enlightenment and the Romantic era”. Journal of Philosophical Investigations (University of Tabriz), 14(30), pp. 38-55. doi: 10.22034/ jpiut.2024.33065.2302.
- Bliemel, M. L. (2014). Lessons learned from an inside-out flip in entrepreneurship education. Small Enterprise Research,21(1), 117–128.
- Burton, M. D., Sørensen, J. B., & Dobrev, S. D. (2016). A careers perspective on entrepreneurship. Entrepreneurship: Theory and Practice, 40(2), 237–247.
- Baron, D. (2021). Corporate social responsibility and social entrepreneurship. Journal of Economics & Management Strategy, 16(3),683-717.
- Canziani, B. F., Welsh, Dianne H.B., (2024). How entrepreneurship influences other disciplines: An examination of learning goals, The International Journal of Management Education.
- Casa-Nova, M. J. (2024). “Universities inside the world: multiscale engagement levels”. In Kövér, Á. and and Franger, G. (Eds.), University and Society Interdependencies and Exchange. Coburg, Germany: Edward Elgar publishing.
- Cesaroni, F., & Piccaluga, A. (2016). The activities of university knowledge transfer offices: Towards the third mission in Italy. The Journal of Technology Transfer, 41(4), 753-777.
- Covin, J. G. & Slevin, D. P., 1991. A Conceptual Model of Entrepreneurship as firm behavior. Entrepreneurship Theory and Practice (ET&P), 16(1), pp. 7-25.
- Coelho Márcia and Menezes Isabel (2021). University Social Responsibility, Service Learning, and Students' Personal, Professional, and Civic Education, Front. Psychol., 25 February 2021 | https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.617300.
- Cuesta-Valiño, P., Rodríguez, P. G., Núñez-Barriopedro, E. (2024). The impact of corporate social responsibility on customer loyalty in hypermarkets: A new socially responsible strategy. Proceedings of the First International Management Conference, Future, Entrepreneurship and Industry in Higher Corporate Social Responsibility and Environmental Management.
- Dess, G. G., & Lumpkin, G. T. (2005). The role of entrepreneurial orientation in stimulating effective corporate entrepreneurship of institutional factors.The Academy of Management Executive, 19(1), 147-156.
- Eisenhardt, K. M. (1989). Agency theory: An assessment and review. Academy of Management Review, 29 (2), 2119.
- Fuentelsaz, L., Maricas, J. & Monteri, J. (2018). Entrepreneurs and Innovation: the contingent role of institutional factors. International small business Journal, 36 (4).
- Gyurova, V. & Zeleeva, V. (2024). “The knowledge and skills of the century teachers. In R. Valeeva”. (Ed). The European Proceedings of Social & Behavioral Sciences.Vol. XXIX. Russia, Kazan Federal University: Future Academy. Pp: 282- 291
- Huang, K. P. and Wang, K.Y., (2011).The moderating effect of social capital and environmental dynamism on the link between entrepreneurial orientation and resource acquisition, The journal of Quality & quantity
- International Organization for Standardization (ISO) (2021). ISO 26000 guidance on social responsibility. Available in: http://iso26000.info/.
- Henseler , J., Ringle, Ch. M. & Sarstedt, M. (2012). Using Partial Least Squares Path Modeling in International Advertising Research: Basic Concepts and Recent Issues. Handbook of research on international advertising,Published by Edward Elgar Publishing Limited, 1-543
- Kövér, Á., and and Franger, G. (Eds.).University and Society: Interdependencies and Exchange. Coburg, Germany: Edward Elgar publishingEdward elgar.
- Marumo, Keishi (2023). Corporate social responsibility. Journal of Orthopaedic Science. journal homepage: http://www.elsevier.com/locate/ jos.
- Moss, S. Prosser, H. Costello, H. Simpson, N. Patel, P. Rowe, S. & Hatton, C. (1998) “Reliability and Validity of the PAS‐ADD Checklist for Detecting Psychiatric Disorders in Adults with Intellectual Disability.” Journal of Intellectual Disability Research, 42 (2): 173-183.
- Nunez, I. (2024). Aprendizaje-servicio y rendimiento académico del alumnado universitário. La evaluación de um programa (dissertation). Universidade Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, Spain.
- Peterson, D. K. (2024) «The Relationship between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment «, Journal of Business & Society ، 43, No 3, pp: 296–319.
- Ritala, P., Henttonen, K., Salojärvi, H., Sainio, L. M., & Saarenketo, S. (2013). Gone fishing for knowledge? The effect of strategic orientations on the scope of open knowledge search. Baltic Journal of Management, 8(3), 328-348.
- Ruiz-Rojas, L. I., Salvador-Ullauri, L., & Acosta-Vargas, P. (2024). Collaborative working and critical thinking: Adoption of generative artificial intelligence tools in higher education. Sustainability, 16(13),5367. Doi: 10.3390/su16135367
- Salmani, M., & Hajilo, M. (2020). Measuring personality components in the tendency of villagers to entrepreneurship (case study: Khodabande city). Journal of human geography research, 2(5), 437-447.
- Shafaei Yamchelou, T., Abili, K., and Faramarz Gharamaleki, A. (2021). “Social responsibility in Universities (Case Study: University of Tehran)”.
- Su, L. Pan, U, Chen, X. Corporate social responsibility: Findings from the Chinese hospitality Industry , Journal of Retailing and Consumer Services , 34 PP.240-247
- Tugce, Z. K. & Koray, K. (2024). “Social studies teacher competencie in 2050: an e-Delphi study”. Eur J Futures Res. 12. N. 4.
- Tetřevová L, Sabolova V. University stakeholder management and university social responsibility. WSEAS Transact Adv Eng Educ 2018;7(7):224-3
- Wales, W. J., Covin, J. G., & Monsen, E. (2023). Entrepreneurial orientation: The necessity of a multilevel conceptualization. Strategic Entrepreneurship Journal, 14(4), 639-660.
- Zgaga, P. (2024). “European higher education reforms and the role of students,” in Preparing Students for Life and Work, eds W. Archer and H. G. Schuetze (Boston, MA: Brill/Sense), 272–288.
|