| تعداد نشریات | 18 |
| تعداد شمارهها | 416 |
| تعداد مقالات | 3,183 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,839,542 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,273,237 |
تحلیل دینامیکی عملکرد دانشگاههای افسری آجا (مطالعه موردی دانشگاه افسری امام علی(ع)) | ||
| فصلنامه نگرش مدیریت راهبردی | ||
| دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آذر 1404، صفحه 97-121 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| جواد مقدسی1؛ محمد عباسیان* 2؛ امید ویسی3؛ وحید زراعتی4 | ||
| 1کارشناسی ارشد، مهندسی صنایع، دانشگاه صنایع و سیستم، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. | ||
| 2استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی پرواز، دانشگاه افسری امام علی (ع) . Abbasian_m@iamu.ac.ir | ||
| 3استادیار مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی و پرواز، دانشگاه افسری امام علی(ع)، تهران، ایران. | ||
| 4دکتری روانشناسی تربیتی. دانشگاه پردیسان قم، ایران. | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف گذار از سنجش ایستا به مدیریت پویای عملکرد در دانشگاههای افسری آجا، دانشگاه افسری امام علی (ع) را با بهرهگیری از رویکرد پویاییشناسی سیستمها، الگوسازی کرده است. چهار بُعد تربیتی، آموزشی، پژوهشی و اعتباری بهعنوان زیرسیستمهای بههمپیوسته شناسایی و حلقههای علّی و الگوی حالت– جریان آنها در محیط ونسیم تدوین شد. دادههای سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برای شبیهسازی رفتار واقعی سیستم بهکار گرفته شد و الگوی با دو آزمون استاندارد «بازتولید رفتار تاریخی» و «شرایط حدی» اعتبارسنجی شد. نتایج کمی نشان داد میزان انطباق رفتار الگو با شاخصهای مرجع در ابعاد آموزشی ۶۴ درصد، تربیتی ۵۹ درصد، اعتباری ۵۰ درصد و پژوهشی ۴۵ درصد است که نشاندهنده بازنمایی قابلقبول ساختار واقعی دانشگاه است. تحلیل شبیهسازی سناریوها نشان میکند که مداخلات آموزشمحور موجب افزایش پایدار عملکرد تحصیلی، مداخلات پژوهشمحور سبب تثبیت تولیدات علمی و نوآوری و مداخلات تربیتی به ارتقای هویت ارزشی، مشارکت و خودباوری دانشجویان منجر میشود. بر اساس این یافتهها، اتخاذ بستههای سیاستی ترکیبی، استقرار سامانه یکپارچه مدیریت عملکرد، همسوسازی ورودیها و ظرفیتها و ایجاد چرخه بازخورد منظم میان دانشگاه و یگانهای بهکارگیرنده میتواند مسیر مؤثری برای ارتقای پایدار عملکرد دانشگاههای افسری فراهم سازد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پویاییشناسی سیستمها؛ مدیریت عملکرد؛ دانشگاه افسری آجا | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 10 |
||