فارسی
- امام خامنهای، سید علی (1374)، برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، قابل دسترس از http://leader.ir
- اسلاتر (1385)، «دانشواژه آیندهپژوهی»، ترجمه مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی، چاپ اول، انتشارات مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
- اعرابی، محمد؛ آقازاده، هاشم و نظامیوند چگینی، هوشنگ (1385)، «دستنامه برنامهریزی استراتژیک»، چاپ اول، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- الوانی، مهدی (1375)، «مدیریت عمومی»، تهران، نشر نی.
- بکهارد، پریتچارد و پریچارد، وندی (1378)، «مدیریت تحول و نوآوری»، ترجمه مهدی ایراننژاد پاریزی، چاپ اول، تهران، انتشارات مدیران.
- پسران قادر، مجید (1386)، «تحول مدیریتی و اصلاح اداری»، سازمان مدیریت و برنامهریزی، تهران.
- پیرس، جان و رابینسون، ریچارد (1389)، «برنامهریزی و مدیریت استراتژیک»، ترجمه سهراب خلیلی شورینی، چاپ ششم، تهران، انتشارات یادواره کتاب.
- توسلی، غلامعباس (1382)، «نظریههای جامعهشناسی»، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
- جونز، گرت آر. (1395)، «تئوری، طرح و تغییر سازمانی»، ترجمه محمدرضا رضاییان دلوئی و سید محمد جواد موسوی، انتشارات دانشگاه آزاد واحد استهبان.
- حسنبیگی، ابراهیم (1389)، «عوامل اصلاح و کیفیسازی نظام اداری در کشور»، پژوهشنامه مطالعات راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی.
- حقیقی، محمد علی و مومن مایانی، زهرا، وظیفه، زهرا (1390)، «سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روشها»، چاپ چهارم، تهران، انتشارات ترمه.
- داوری اردکانی، رضا (1391)، «تحولی در نظم جهان مدرن»، وب سایت تابناک، تاریخ انتشار 11/5/1391، کد ۲۶۲۳۶۶.
- راث، ویلیام (1383)، نگرش سیستمی در ریشهها و آینده تئوری مدیریت، ترجمه مهدی جمشیدیان، چاپ اول، اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
- رضائیان، علی (1383)، «مبانی سازمان و مدیریت»، تهران، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و دانشگاهی سمت.
- ریاحی، بهروز (1384)، «نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران: طراحی دولت کیفیت مدار»، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور (1384)، «گزارش توجیهی و متن لایحه تشکیلات کلان دولت»، تهران، انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور – معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با همکاری موسسه شقایق روستا.
- سیدجوادین، سیدرضا و پورولی، بهروز (1388)، «همسوسازی نسبی اهداف فردی و سازمانی»، نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هفتم، شماره بیستم، پاییز و زمستان 1388.
- شریفی، اصغر (1386)، بصیرت و عمل در نظام اداری با تأکید بر مدیریت دولتی (روند تحول، ضرورتها، مدلها و ویژگیها)، قابل دسترس از: http:sharifiran.blagfa.ir
- شکرخواه، یونس (1383)، «ساختارگرایی؛ آنچنانکه هست»، نشریه رسانه، سال هفتم، شماره اول، صص. 43-51.
- شکرالهی، مسعود (1378)، «ظرفیتسازی برای سلامت نظام اداری»، همایش نظام اداری و توسعه، سازمان امور استخدامی.
- صادقی، حسین (1382)، «موانع و راهکارهای تحول در ساختار نظام اداری کشور»، ماهنامه کار و کارگر.
- صبوری، منوچهر (1378)، «ضرورت اصلاح ساختار اداری»، فصلنامه انجمن جامعهشناسی ایران.
- طباطبائی، احمد (1390)، «تبیین سیاستهای کلی نظام اداری کشور»، چاپ دوم، تهران، انتشارات فرآزماپردازش.
- عطافر، علی (1390)، «آسیبشناسی شکاف همسویی راهبردهای فناوری اطلاعات با راهبردهای سازمانی»، نشریه مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 6، تابستان 1390، صص 59-80.
- غلامی، اسماعیل و طاهری گودرزی، حجت (1383)، «مشکلات ساختار اداری در ایران»، ماهنامه تدبیر، شماره 144.
- کرد نائیج، اسدالله؛ مقیمی، سید محمد؛ قناتی، سوسن و یزدانی، حمیدرضا (1388)، «بررسی رابطه بین عناصر ساختار سازمانی و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه تهران»، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 3، صص. 119-134.
- کاپلان، رابرت اس. و نورتون، دیوید پی. (1386)، «سازمان استراتژیمحور»، ترجمه پرویز بختیاری، چاپ پنجم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
- کاظمی، سید حسن و نظامی، قدیر (1389)، «الزامات اجرای سند چشمانداز در فرآیند ساختار مدیریت کلان کشور»، ماهنامه راهبرد بومی، دانشگاه عالی دفاع ملی، شماره 106، صص. 41-65.
- گروه مطالعاتی آیندهپژوهی (1393)، «بازمهندسی ساختار نظام اداری جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه عالی دفاع ملی»، دانشکده مدیریت راهبردی.
- ماکوئی، سیدجواد (1387)، «چالش ها، مشکلات و چشم انداز مدیریت دولتی در ایران»، قابل دسترس از طریق: http://mums.ac.ir
- مشبکی اصفهانی، اصغر، جمالی، حسن (1389)، «بهبود نظام اداری، به سمت خصوصیسازی و عدم تمرکز»، نشریه تدبیر، شماره 216، اردیبهشت 1389.
- محمدی، حامد؛ الوانی، سیدمهدی؛ معمارزاده طهران، غلامرضا و حمیدی، ناصر (1397)، «سنجش وضعیت مولفههای موثر بر بعد قانونی نظام اداری ایران»، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، سال ششم، شماره 22، صص. 1-22.
- میرسپاس، ناصر و قهرمانی، مسعود (1390)، «ضرورت انطباق رویکرد تغییر بنیادین (اجرای کلان و مبتنی بر نگرش سیستمی) به برنامه تحول در نظام اداری کشور برای بهبود و ارتقای قابلیت و توانمندی دولت»، نشریه پژوهشهای مدیریت، شماره 88، صص. 1-22.
- مینتزبرگ، هنری (1388)، «سازماندهی پنج الگوی کارساز»، ترجمه ابوالحسن فقیهی، حسین وزیری سابقی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات مدیریت دولتی.
- میرسپاسی، ناصر و اعتباریان، اکبر (1387)، «اصلاح و تحول در نظام اداری بر اساس الگوی توازن قدرت»، تهران، چاپ اول، انتشارات میر.
- نصیری، علیرضا و قاضی طباطبایی، سعید (1382)، «ساختار سازمانی مناسب برای دانشگاههای مجازی»، فصلنامه دانش مدیریت، دوره 16، شماره 1، صص. 219-235.
- هولستی، آل. آر (1391)، «تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی»، ترجمه نادر سالارزاده، چاپ سوم، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
ب- انگلیسی
- Baird, L.; Post, J. & Mahon J. F. (1990), Management: function and Responsibilities, New York: Harper Row publishers Inc.
- Chandler, A. (1962), Strategy & Structure: Chapters in the history of the industrial enterprise, Cambridge, mass: MIT press.
- Fowles, Jib (1978), Handbook of Futures Research. Greenwood Press.
- Galtraith, J. R. (1983), Designing complex organizations. Reading, mass: Addison-Wesley.
- Gottschalk P. (2008), Organizational structure as predictor of intelligence strategy implementation in policing, International Journal of Law, Crime and Justice Crime and Justice, 36(3).
- Liao, C.; Chuang, S.H. & To, P.L. (2011),How knowledge management mediates the relationship between environment and organizational structure; Journal of Business Research, 64(7).
- Luftman, J.N. (2003). Assessing IT/Business Alignment. Jounal of Information Systems Management. Vol. 20, No. 4, PP. 9-15.
- Miles, Raymond; Snow, E. & feffer, J. (1974), Organization Environment; Concepts & Issues, industrial relations, 13: 244-264.
- Naldler, D. & Tushman, M. L. (1980), A Congruence model for diagnosing organizational behavior, in R milels (Ed), resource book: macro organizational behavior, Santa Clara, pp. 30-49.
- Nash, Kate (2000), Contemporary Political Sociology, Globalization, Politics, and Power, London and New York: Blackwell, pp. 156-159.
- Porter, Michael E. (1996), What is Strategy?, Harvard Business Review, Nov /Dec, Harvard Business School Publishing Corporation.
- Ramezan M. (2011), Intellectual capital and organizational organic structure in knowledge society: How are these concepts related?, International Journal of Information Management, 31(1).
- Shih, Hsi-An & Chiang, Yun-Hwa (2005), Strategy Alignment between HRM, KM, and Corporate Development, International Journal of Manpower, Vol.26, No.6.
- Thompson, James (1967), Organization in action, McGraw-Hill, New York.
- Trochim, William M.K. (1993), The Reliability of Concept Mapping, available through: http://www.socialresearchmethods.net/research/Reliable/reliable.htm.
- Wang, c. & Ahmed, p. (2003), Structural dimensions for knowledge based Organizations, measuring business excellence, Vol. 7, No. 1.
- Willem A. & Buelensa M. (2009), Knowledge sharing in inter-unit cooperative episodes: The impact of organizational structure dimensions; International Journal of Information Management, 29(2).
- Zato, Carolina; De Paz, Juan F.; de Luis, Ana; Bajo, Javier & Corchado, Juan M. (2012), Model for assigning roles automatically in government virtual organizations, Expert Systems with Applications 39, pp.389-401.
|