| تعداد نشریات | 18 |
| تعداد شمارهها | 449 |
| تعداد مقالات | 3,099 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,415,966 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,097,929 |
مدل مدیریت ارزشبنیان اسلامی-ایرانی در بخش دولتی ایران | ||
| مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی | ||
| دوره 4، شماره 15، آذر 1399، صفحه 251-288 اصل مقاله (1.17 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| علیرضا میرآخوری1؛ کیومرث احمدی2؛ میرعلی سید نقوی3؛ عادل صلواتی2 | ||
| 1دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ایران. نویسنده مسئول، | ||
| 2استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
| 3دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| با توجه به افق مدنظر در الگوی پایه چارچوب الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، مبنیبراینکه ایران باید در افق 1444 دارای ویژگیهای برجسته جامعه اسلامی و خاستگاه تمدن نوین اسلامی-ایرانی باشد، ازیکسو و ازسویدیگر مسیر تحقق آن شامل پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه/کشور اسلامی و امت/تمدن اسلامی، است و اینکه در حال حاضر ما در مرحله دولت اسلامی قرار داریم، بنابراین یکی از موارد بسیار مهمی که برای پیادهسازی مناسب این مرحله (مرحله دولت اسلامی) و گذر از آن به مراحل بعد تا رسیدن به تمدن اسلامی ضروری است، برخورداری از سازمانهایی است که علاوه بر انطباق با ارزشهای اسلامی-ایرانی، نمود عملی آن در عرصه کشور باشند. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف کشف، توصیف و تبیین مدل مدیریت ارزشبنیان اسلامی-ایرانی انجام گرفته است. بدین منظور با انجام مصاحبههای نیمهساختارمند با خبرگان و بهرهگیری از روششناسی نظریه دادهبنیاد، مدل مدیریت ارزشبنیان اسلامی-ایرانی ظهور یافت. در همین رابطه نظریه مدیریت ارزشبنیان اسلامی-ایرانی چهار گروه از ارزشها تحت عنوان ارزشهای مبنایی؛ ارزشهای نهادی؛ ارزشهای حمایتی و ارزشهای متعالی را در سازمانهای دولتی ایران مطرح مینماید که در چهار بُعد سازمانی بستر و زمینه؛ کنشگران؛ ساختار و فرآیندها و هدفها دستهبندی شدهاند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزش؛ مدیریت ارزشبنیان؛ مدیریت ارزشبنیان اسلامی-ایرانی؛ الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت | ||
| مراجع | ||
|
الف. منابع فارسی
ب. منابع لاتین
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 668 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 447 |
||