الف. منابع فارسی
- قرآن کریم، سوره انفال، آیه 60.
- بیانات رهبری (مدظلهالعالی) در دیدار مسئولان نظام، 22/03/96.
- بیانات در دیدار مسئولان ستاد توسعه علوم شناختی03/11/97.
- بیانات رهبری (مدظلهالعالی) در خطبههای نماز عید فطر، 25/03/97.
- بیانات رهبری (مدظلهالعالی) در نوروز خطاب به ملت ایران،3/01/99.
- بیانات در دیدار با رئیس و اعضای شورای عالی فضای مجازی، 16/06/94.
- حکم مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) برای دوره دوم شورای عالی فضای مجازی، 14/06/94.
- دیوید، فرد آر (1393)، مدیریت استراتژیک، مترجمان علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- رجبی، علی محمد (1397)، نقدی بر راهبردهای ملی توسعه پیامرسانهای بومی در ایران، مجموعه مقالات چهارمین همایش فضای مجازی پاک، دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع).
- روشندل اربطانی، طاهر و امیدی، افشین (1397)، مدیریت نوآوری رسانهای: تدوین چارچوبی یکپارچه، فصلنامه علمی وسایل ارتباطجمعی رسانه، دوره 29، شماره 3، شماره پیاپی 112.
- خوانساری، محمد (1396)، بررسی چالشهای کلاندادهها در ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران).
- ساترا (1399)، مقررات محتوایی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی.
- سهرابی، بابک و حمیده، ایرج (1394)، مدیریت کلاندادهها در بخش خصوصی و عمومی، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
- طالبی، ابوتراب (1385)، مفهوم و ویژگی ارزشها، فصلنامه رشد آموزش علوم اجتماعی، شماره 3.
- علیاکبری، حسین و گرامی، محسن (1396)، امنیت فضای مجازی، اولین کنفرانس ملی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سپیدان.
- علوی وفا، سعید (1390)، تهدیدشناختی شبکههای اجتماعی، مجموعه مقالات دفاع سایبری، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- کاشانی گهر، صدیقه (1394)، پیامرسانهای موبایلی و توسعه سیاسی (با مطالعه تلگرام و واتساپ)، فصلنامه عصر ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
- کلیک (1399)، گزارش سالانه عملکرد آپارات، سایت کلیک.
- معین، محمدشهرام ( 1396)، گزارش تحلیلی نخستین پیمایش کلاندادهها در ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران).
- معین، محمدشهرام (1396)، تدوین نقشه راه کلاندادهها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران).
- معین، محمدشهرام (1395)، الزامات قانونی کلاندادهها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران).
- معین، محمدشهرام (1398)، چالشهای کلاندادهها در ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران).
- نجفبیگی، رضا (1388)، سازمان و مدیریت، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
- · هلیلی، خداداد و ولوی، محمدرضا (1396)، فناوری کلانداده، فرصتها، چالشها و راهبردها، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی.
الف. منابع لاتین
- Atscale. (2018). BIG DATA MATURITY SURVEY. https://Atscale.com
- Abdul Ghani N., & Hamid S., & Hashem I., &Ahmed E (2018) Social media big data analytics: A survey, Computers in Human Behavior, Available online.
- Ari Z. Klein, Abeed Sarker, Haitao Cai, Davy Weissenbacher, Graciela Gonzalez-ernandez,(2018) Social media mining for birth defects research: A rule-based, bootstrapping approach to collecting data for rare health-related events on Twitter
- Bhathal, G, S. Singh, A. (2019) Big Data: Hadoop framework vulnerabilities, security issues and attacks. https://www.elsevier.com/journals/array/2590-0056/open-access-journal
- Bhimani, h. Mention, a. Barlatier, p. (2018) Social media and innovation: A systematic literature review and future Research directions, Technological Forecasting & Social Change, Elsevier.
- Blazquez, D., &Domenech, J (2018). Big Data sources and methods for social and economic analyses. Journal: Technological Forecasting & Social Change, No: 130
- Chen,M. Mao,S. Zang,Y. Leung,V. (2014) Big Data Related Technologies, Challenges and Future Prospects,Springer
- Driss OB., & Mellouli S., & Trabelsi Z (2019)From citizens to government policy-makers: Social media data analysis
- Digital economy compass (2019) Report Digital economy, statista.com
- Effing R., Spil, T. (2016). The social strategy cone: Towards a framework for evaluating social media strategies. International Journal of Information Management, No: 36.
- Gartner (2018) Gartner Says Global Artificial Intelligence Business Value to reach $1.2 Trillion in 2018, https://www.gartner.com/technology/pressRoom.do?id=3872933
- Gartner (2018) Gartner Says Global Artificial Intelligence Business Value to reach $1.2 Trillion in 2018
- Gokalp, Mert. Onuralp, Kerem Kayabay, Mohamed Zaki., Altan Koçyigit, P. Erhan Eren, & Andy Neely. (2017). Big-Data Analytics Architecture for usinesses: a comprehensive review on new open-source big data tools, University of Cambridge
- Hootsuit, (2019). The state of Social Media Government (report)
- IBM, (2018). Impact of bigdata on social media marketing strategies, https://developer.ibm.com/recipes/tutorials/impact-of-big-data-on-social-media-marketing-strategies/
- IDC. (2017). Data Age 2025:The Evolution of Data to Life-Critical , Don’t Focus on Big Data; Focus on the Data That’s Big
- Jarwal, (2017). Impact of Big Data on Social Media Marketing Strategies, IBM Journal of Biomedical Informatics, Volume 87
- Joseph, D. Desamparados. (2018). Big Data sources and methods for social and economic analyses, Journal:Technological Forecasting & Social Change 130(Elsevier)
- Landscape , (2018) Report of Social Media Landscape
- Minelli, M., Chambers, M. & Dhiraj, A. (2013). Big data, big analytics: emerging business intelligence and analytic trends for today's businesses. Wiley & Sons.
- Marzouki, A., Malleoli, S., & Daniel, S. (2017). Towards a context-based citizen participation approach. ICEGOV 10th international conference on theory and practice of electronic governance
- Muninger M., & Hammedi W., & Mahr D (2019) Social media information benefits, knowledge management and smart organizations, Journal of Business Research, No 95, 116-127
- O’Reilly Media, (2014). Big Data Now, Published by O’Reilly Media
- OECD (2018) consumer product safety in the internet of things OECD digital economy papers, NO 267
- Ohlhorst, Frank (2013). Big Data Analytics Turning Big Data into Big Money, John Wiley & Sons.
- Peng, l. His, l. (2018) Research Landscape of Business Intelligence and Big Data analytics: A bibliometrics study, Expert Systems with Applications,Volume 111, 30 November, Pages 2-10
- Sahatiya, P (2018). Big Data Analytics on Social Media Data: A Literature Review. International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET).
- Shamim, S., Zeng, j., Shariq, S, M. & Khan, Z. (2018). Role of big data management in enhancing big data decision-making capability and quality among Chinese firms: A dynamic capabilities view. Journal: Information & Management, https://doi.org/10.1016/j.im.2018.12.003
- Stieglitz S, Mirbabaie M, Ross B, Neuberger C. (2018) Social media analytics – Challenges in topic discovery, data collection, and data preparation, Elsevier, International Journal of Information Management 39, 156–168
- Ton R., Spil, T. (2016). The social strategy cone: Towards a framework for evaluating social media strategies. International Journal of Information Management, No: 36.
- Valle, L, D. Kenett, R. (2018) Social media big data integration: A new approach based on
- Zubiga, A(2019), Mining social media for newsgathering: A review, Online Social Networks and Media,Volume 13
|