الف. فارسی
- آذرپور، سمانه؛ ابویی اردکان، محمد و قلیپور، آرین، (1394)، «ارتباط تفکر استراتژیک و نوع شخصیت مدیران در سازمانهای رسانهای»، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دهم، شماره 40، صص 66-45.
- ابن الرسول، سید اصغر و علیاحمدی، علیرضا، (1376)، «فرهنگ سازمانی مهمترین شرط اثربخشی مدیریت استراتژیک»، پنجمین همایش دانشجویی مهندسی صنایع.
- استرنبرگ جی رابرت، (1381)، «سبکهای تفکر»، ترجمه اعتمادی اهری علاءالدین، خسروی علیاکبر، چاپ دوم، تهران، نشر و پژوهش دادار.
- بختیاری، ساکو و زردشتیان، شیرین، (1395)، «نقش میانجی تفکر استراتژیک در رابطه بین سبکهای رهبری و فرهنگ سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان کردستان»، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دوره سوم، شماره 12، صص 34-23.
- تبرایی، اعظم و خاشعی، وحید، (1395)، «بداههگرایی راهبردی شرکتهای دانشبنیان در محیطهای پیچیده»، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 26، صص 71-47.
- توحیدی، ارسطو، (1391)، «الگویی برای انتخاب مدیران سطوح راهبردی»، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 11، صص 175-155.
- جعفری، مصطفی و رحیمی، معصومه، (1394)، «تبیین اثر ویژگیهای زندگینامهای (جنسیت و تأهل) بر ابعاد ششگانه تفکر استراتژیک بر اساس مدل تارعنکبوتی»، راهبرد توسعه، شماره 44، صص 144-124.
- حبیبپور، کرم و صفری، رضا، (1391)، «راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی)»، نشر لویه، متفکران، تهران.
- داناییفرد، حسن؛ الوانی، مهدی و آذر، عادل، (1394)، «روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع (چاپ دهم)»، تهران، انتشارات صفار.
- رحمان سرشت، حسین و کفچه، پرویز، (1387)، «مدل سازمانی برای تفکر راهبردی»، پیام مدیریت، شماره 20، صص 88-49.
- شعبانی بهار، غلامرضا؛ گودرزی، محمود؛ هنری، حبیب و مقصودی ایمن، حمیدرضا، (1395)، «بررسی تأثیر مدیریت مشارکتی بر تفکر راهبردی در فدراسیونهای منتخب ورزشی»، مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، شماره 32، صص 24-9.
- عامرى، محمدعلی و داودى دهاقانى، ابراهیم، (1395)، «عوامل فردى و سازمانى مؤثر بر تفکر راهبردى از دیدگاه فرماندهان و مدیران نیروى انتظامى»، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، دوره 11، شماره 4، صص 595-578.
- غفاریان، وفا و علیاحمدی، علیرضا، (1382)، «تفکر استراتژیک»، تدبیر، سال چهاردهم، شماره 137، 38-33.
- فقهی فرهمند، ناصر، (1373)، «ساختار استراتژیک سازمان»، تدبیر، شماره 46، صص 31-28.
- فرهنگی، علیاکبر و دهقان نیری، محمود، (1389)، «عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک»، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 9، صص 20-1.
- کردنائیج، اسدالله، (1396)، «تفکر و مدیریت استراتژیک: تئوری و عمل»، دانشگاه تربیت مدرس. چاپ اول.
- گلمحمدی، عماد؛ کفچه، پرویز و سلطانپناه، هیرش، (1392)، «سبکهای رهبری و تفکر استراتژیک در سطح سازمانی»، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 5، صص 114-93.
- لبافی، سمیه و ابویی، محمد، (1395)، «پیشرانها و موانع عوامل حیاتی موفقیت تفکر راهبردی در سازمانهای فرهنگی؛ مطالعه موردی: سازمانهای فرهنگی شهر اصفهان»، اندیشه مدیریت راهبردی، شماره پیاپی 19، صص 150-117.
- موسوی، سید جعفر و بردیافر، نفیسه، (1394)، «بررسی وضعیت تفکر استراتژیک مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور بر اساس مدل جین لیدکا»، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، دوره 5، شماره 9، صص 81-73.
- مشبکی، اصغر و خزاعی، آناهیتا، (1387)، «طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی»، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره 1، صص 118-105.
- هچ، ماری جو، (1385)، «تئوری سازمان: مدرن، نمادین و تفسیری پستمدرن»، ترجمه حسن داناییفرد، چاپ اول، تهران، افکار.
ب. انگلیسی
- Allio, R. J. (2006). Strategic thinking: the ten big ideas. Strategy & Leadership, 34(4), 4-13.
- Bates, D. L., & Dillard, J. E. (1993). Generating strategic thinking through multi-level teams. Long Range Planning, 26(5), 103-110.
- Bonn, I. (2005). Improving strategic thinking: a multilevel approach. Leadership & Organization Development, 26(5), 336-354.
- Bonn, I. (2001). Developing strategic thinking as a core competency. Management Decision, 39(1), 63-71.
- De Waal, A. A. (2007). The characteristics of a high performance organization. Business Strategy Series, 8(3), 179-185.
- Dragoni, L., Oh, I. S., Vankatwyk, P., & Tesluk, P. E. (2011). Developing executive leaders: The relative contribution of cognitive ability, personality, and the accumulation of work experience in predicting strategic thinking competency. Personnel psychology, 64(4), 829-864.
- Goldkuhl, G., & Cronholm, S. (2010). Adding theoretical grounding to grounded theory: Toward multi-grounded theory. International journal of qualitative methods, 9(2), 187-205.
- Goldman, E. F. (2008). The power of work experiences: Characteristics critical to developing expertise in strategic thinking. Human Resource Development Quarterly, 19(3), 217-239.
- Goldman, E. F., & Casey, A. (2010). Building a culture that encourages strategic thinking. Journal of Leadership & Organizational Studies, 17(2), 119-128.
- Goldman, E. F. (2012). Leadership practices that encourage strategic thinking. Journal of Strategy and Management, 5(1), 25-40.
- Hinterhuber, H. H., & Popp, W. (1992). Are you a strategist or just a manager?. Harvard Business Review, 70(1), 105-113.
- Jelinek, M. and Litterer, J.A. (1994). Towards a cognitive theory of organizations. Advances in Managerial Cognition and Organizational Information Processing, 5, 3-41.
- Kazmi, S. A. Z., Naarananoja, M., & Wartsila, J. K. (2016). Integrating strategic thinking and transformational leadership for NPD idea support process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 229, 387-397.
- Liedtka, J. (2000). Strategic planning as a contributor to strategic change: a generative model. European Management Journal, 18(2), 195-206.
- Liedtka, J. M. (1998). Strategic thinking: can it be taught?. Long range planning, 31(1), 120-129.
- Lincoln, Y. S. (1985). Naturalistic inquiry. The Blackwell Encyclopedia of Sociology.
- Lonza (2012). Executive education stimulates strategic thinking and action: Lonza's learning initiative boosts individual capabilities and delivers organizational growth, Strategic Direction, Vol. 28 Issue: 11, pp.17-19.
- Miller, D. (1988). Relating Porter's business strategies to environment and structure: Analysis and performance implications. Academy of management Journal, 31(2), 280-308.
- Millett, S. M., & Leppänen, R. (1991). The business information and analysis function: A new approach to strategic thinking and planning. Planning Review, 19(3), 10-36.
- Moon, B. J. (2013). Antecedents and outcomes of strategic thinking. Journal of Business Research, 66(10), 1698-1708.
- Nadler, D. A. (1994). Collaborative strategic thinking. Planning Review, 22(5), 30-44.
- Petticrew, M., & Roberts, H. (2008). Systematic reviews in the social sciences: A practical guide. John Wiley & Sons.
- Pisapia, J., Pang, N. S. K., Hee, T. F., Lin, Y., & Morris, J. D. (2009). A Comparison of the Use of Strategic Thinking Skills of Aspiring School Leaders in Hong Kong, Malaysia, Shanghai, and the United States: An Exploratory Study. International Education Studies, 2(2), 46-58.
- Schoemaker, P. J. (1995). Scenario planning: a tool for strategic thinking. Sloan management review, 36(2), 25.
- Shirvani, A., & Shojaie, S. (2011). A Review on Leader's Role in Creating A Culture that Encourages Strategic Thinking. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 2074-2078.
- Steptoe-Warren, G., Howat, D., & Hume, I. (2011). Strategic thinking and decision making: literature review. Journal of Strategy and Management, 4(3), 238-250.
- Thakur, M., & Hoffman, W. (1987). Identifying Rewards for Strategic Thinking—A Survey of CEOs and Middle Managers. Personnel Review, 16(3), 29-33.
- Zahra, S. A., & Garvis, D. M. (2000). International corporate entrepreneurship and firm performance: The moderating effect of international environmental hostility. Journal of business venturing, 15(5-6), 469-492.
|