منابع فارسی
- اینگلهارت، رونالد (1382)، تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی، ترجمه مریم وتر، تهران: نشر کویر.
- الوانی، سید مهدی و داناییفرد، حسن (1380) الف، مدیریت دولتی و اعتماد عمومی، فصلنامه دانش مدیریت، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شماره 55، صص 27-5.
- الوانی، سید مهدی و داناییفرد، حسن (1380) ب، گفتارهایی در فلسفه تئوریهای سازمان دولتی، انتشارات صفار - اشراقی.
- الوانی، سید مهدی؛ میرسپاسی، ناصر و محمدیان ساروی، محسن (1385)، نقش عملکرد دولت در توسعه اعتماد عمومی، فصلنامه پژوهشگر، سال سوم، شماره 6، صص 20-1.
- خانباشی، محمد (1385)، دولت و سرمایه اجتماعی، فصلنامه مطالعات راهبردی، سال نهم، شاره اول، شماره مسلسل 3، صص 51-31.
- خانباشی، محمد (1390)، الگویی برای سنجش عوامل راهبردی محیطی تأثیرگذار بر اعتماد عمومی، رساله دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی.
- زاهدی، شمسالسادات؛ خانباشی، محمد و رضایی، الهام (1390)، افزایش اعتماد عمومی بر پایه ارتقای فرهنگ پاسخگویی، پژوهشهای مدیریت اجرایی، سال سوم، شماره 5، صص 94-63.
- شهبازی، مهدی؛ درویشی، حسن و زارعی، فرهاد (1391)، تأثیر پاسخگویی بر بهبود اعتماد عمومی شهروندان، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال اول، شماره 1، صص 63-53.
- قلیپور، آرین و پیراننژاد، علی (1387)، ارتقای اعتماد عمومی و دموکراسی الکترونیکی، تبیین نقش دولت الکترونیک، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره دوازده، شماره 1، صص 256-219.
- منوریان، عباس؛ نرگسیان، عباس؛ فتاح، مهدی و واثق، بهاره (1389)، بررسی رابطه پاسخگویی عمومی، مشارکت عمومی و اعتماد عمومی در سازمانهای دولتی مناطق 22 گانه شهر تهران، فصلنامه مدرس علوم انسانی، پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 14، شماره 3، صص 274-259.
- میچل، چارلز ای (1379)، سوءاستفاده از اعتماد عمومی- الزامات اخلاقی و معنوی مقامات دولتی، ترجمه حسن گیوریان، فصلنامه تحول اداری، شماره 26، صص 76-62.
- طالقانی، غلامرضا، فرهنگی، علیاکبر و عابدی جعفری، عابد (1389)، طراحی مدل عوامل مؤثر بر اعتماد شهروندان نسبت به مدیریت شهری، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 4، صص 106-89.
- داناییفرد، حسن (1389)، ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان، دو فصلنامه دانشور رفتار، مدیریت و پیشرفت، دانشگاه شاهد، ماه هفدهم. شماره 41.
- اسکندری، مجتبی و موسوی، سید ابوالفضل (1390)، بررسی مفهوم اعتماد در اندیشه شهید مطهری و کاربرد آن در مدیریت سازمانها، دو ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﯽ-ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اسلامی، سال 19، شماره 2 صص 148-131.
- مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، (8/2/1386)، پیام به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا.
- مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، (10/2/1380): فرمان هشت مادهای به سران قوا درباره مفاسد
- اقتصادی، پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس اینترنتی:
http://www.leader.ir/fa/content/6689/leader.ir
- مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، (6/3/1379) پیام به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس شورای
- اسلامی، پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس اینترنتی:
http://www.leader.ir/fa/content/6689/leader.ir
- مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، (6/4/1390)، بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس اینترنتی:
http://www.leader.ir/fa/content/6689/leader.ir
- مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، (31/1/1389)، سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی به رؤسای قوای سهگانه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس اینترنتی:
http://www.leader.ir/fa/content/6689/leader.ir
- میدری احمد و خیرخواهان، جعفر (1383)، حکمرانی خوب، بنیان توسعه، تهران، مرکز پژوهشهای مجلس، ص 335.
- زاهدی، شمسالسادات و خانباشی، محمد (1390)، از اعتماد عمومی تا اعتماد سیاسی (پژوهشی پیرامون رابطه اعتماد عمومی و اعتماد سیاسی در ایران)، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 15، شماره 4 پیاپی (73)، صص 96-73.
- رجبی فرجاد، حاجیه؛ دانشفرد، کرمالله؛ مظاهری، محمد و شیروانی، علیرضا (1393)، نقش اعتماد عمومی در توسعه مشارکت شهروندان، فصلنامه مطالعات منابع انسانی، سال چهارم، شماره چهاردهم، صص 46-23.
- داناییفرد، حسن؛ حسنزاده، علیرضا و نصرالهی، سمیه (1393)، واکاوی سازوکارهای کلیدی تقویت اعتماد عمومی به دولت: رویکرد نگاه شهروندی، فصلنامه پژوهشهای راهبردی سیاست، دوره 3، شماره 8 - شماره پیاپی.
ب. منابع انگلیسی
- Chen, J., & Sun, L. (2019). Media Influence on Citizens' Government Trust: A Cross-Sectional Data Analysis of China. International Journal of Public Administration, 42 (13), 1122–1134.
- Bew, Lord Paul, (2014), Ethical Stand ards for Providers of Public Services Committee on Standards in Public Life.
- Jing, Yijia, (2010),”Prison Privatization: A Perspective on Core Governmental Functions”, Crime Law Soc Change, 54.
- Algan, Y., Cahuc, P., & Sangnier, M. (2016). Trust and the Welfare State: The Twin Peaks Curve. The Economic Journal, 126(593), 861-883.
- Grimmelikhuijsen, S.G. Meijer, A.J.(2014), “Effects of Transparency on the Perceived Trustworthin ess of a Government Organization: Evidence from an Online Experiment ”, Journal of Public Administration Research and Theory, vol.24, no. 1,pp.137 - 157.
- Acemoglu, D., Naidu, S., Restrepo, P., & Robinson, J.A. (2019). Democracy Does Cause Growth. Journal of Political Economy 127(1), 47-100.
- -Terwel, B.W., Harinck, F., Ellemers, N. and D aamen, D. (2009), “How organizational motives and communications affect public Trust in organizations”, Journal of Environmental psychology, 29, 290-299.
- Barber B (1983). “The Logic and Limits of Trust”. New Brunswick, NJ: Rutgers Univ.
- . Barid, A, St-Amand, R (1995). “Trust within organizations”, Monograph, Issue 1. Ottawa: Public Service Commission of Canada
- Dirks, K. T. & Ferrin, D. L. (2001) ‘The role of trust in organizational settings’, Organization science 12: 450–67.
- Guido Mo¨llering (2004).” Understanding organizationaltrust – foundations، constellations، and issues of operationalisation” Journal of Managerial Psychology Vol. 19 No. 6.
- Hardin R. (1991). “Trusting persons, trusting institutions. In Strategy and Choice”, ed. RJ Zeckahuser, Cambridge, MA: MIT. 487 PP.
- Homans ,George C. (1958). "Social Behavior as Exchange", American Journal of Sociology, Vol. 63, No. 6,, 597-606.
- Jarvenpaa, Sirkka L., Noam Tractinsky and Michael Vitale (2000). “Consumer Trust in an Internet Store”.Information Technology and Management,1(1-2):45-71.
- Khodyakov, Dmitry (2007)” Trust as a Process: A Three-Dimensional Approach” Sociology 41; 115.
- Kollock P. (1994). “The emergence of exchange structures: an experimental study of uncertainty”, commitment and trust. Am. J. Sociol. 100:313-45.
- Kramer RM, Brewer MB, Hanna B. (1996). “Collective trust and collective action in organizations: the decision to trust as a social decision”. See Kramer & Tyler 1996, pp. 357-89.
- Kramer RM, Tyler TR, eds. (1996).” Trust in Organizations”. Thousand Oaks, CA: Sage. 429 pp.
- Kramer RM. (1999). “Trust and distrust in organizations: Emerging perspectives, enduring questions” , Annual Review of Psychology, 50: 569-598.
- Lane, Christel. (1998). “Introduction: Theories and Issues in the Study of Trust.” PP.1–30 in Trust Within and Between Organizations: Conceptual Issues and Empirical Applications , edited by Christel Lane and Reinhard Bachmann. Oxford: Oxford University Press.
- Levi, Margaret & Braithwait,Valerie, (1999). “Trust and Governance” Newyork, Russel Saye Foundation.
- JD, Weigert A. (1985).” Trust as a social reality”. Soc. Forces 63:967-85.
- Luhmann N. (1988). “Familiarity, confidence, trust: problems and alternatives. In Trust: Making and Breaking Cooperative Relations”, ed. D Gambetta, pp. 94-108. Cambridge,
- March JG. (1994). “A Primer on Decision Making”. New York: Free Press. 289 pp.
- Martins, N. (2002). ‘A model for managing trust’, International journal of manpower 23: 754–69.
- Mayer, R. C., Davis, J. H. & Schoorman, F. D. (1995). ’An integrative model of organizational trust’, Academy of management review 20: 709–34.
- Mishra, J. and Morrissey, M.A. (1990). “Trust in employee/employer relationships: a survey of west Michigan managers”, Public Personnel Management, Vol. 19 No. 4, pp. 443-85.
- Matravers, M. (2006). “Hume on trust”. Retrieved November 2008, from www.open2.net/historyandthearts/philosophy_ethics/ hume_on_trust_p2.html.
- McAllister, D. J. (1995) ‘Affect and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations’, Academy of management journal 38: 24–59.
- Misztal, B. (1996). “Trust in modern societies”. cambridge: polity press.
- Morgan, D.E. and Zeffane, R. (2003), “Employee involvement, organizational change and trust in management”, International Journal of Human Resource Management, Vol. 14 No. 1, pp. 55-75.
- Ring, p. s and A.H. Van de ven (1994). “Developmental Processes of Coorperative Interorganizational Relationship” Academy of Management Review 19(1): 90-118.
- Shapiro DL, Sheppard BH, Cheraskin L. (1992). Business on a handshake. Negot. J 8.
- Wolff, J. (2006). “Trust and the state of nature”. Retrieved november 2008, from open2.net/trust/downloads/docs/stateofnature.pdf.
- Moradihaghighi Mansoureh, Daneshfard Karamollah and Naser Mirsepasi (2014) PUBLIC TRUST MODEL DESIGN (STUDY: GOVERNMENT ORGANIZATIONS IN IRAN).Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences ISSN: 2231 6345 (Online) International Journal Available at cibtech.org/sp.ed/jls/2014/0 3 /jls.htm 2014 Vol. 4 (S3), pp.662 669 / Moradihaghighi et al.
- Shpëtim, Ç, (2012), exploring the Relationships among Service Quality, Satisfaction, Trust and Store Loyalty among Retail Customers ournal of Competitiveness Vol. Issue 4 pp 16-35
- Eslami, S. (2012). A Study on the Customer Relationship Management Model Adaptability with the Municipality Services and Duties Environment. International Research Journal of Finance and Economics, (82): 33-48.
- Bahari, M. (2011). Citizen Relationship Management Implementation in Local Government – Towards a Theoretical Research Framework. Journal of Information Systems Research and Innovation, 2(1): 51-61.
- Mostafavi, S.M. (2011). Comparison of customer satisfaction in private and state banks in the Iranian banking system by Mishra model. Journal of Public Administration, 3(7): 167-184. (in Persian).
- Gozzo, S. & D’Agata, R. (2010). Social networks and political participation in a Sicilian community context. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 4: 4958.
- Denhardt, R. B., and Denhardt, J. V.,)2007), the new public service: serving, not steering, M.E. Sharpe, Inc., New York.
- Homburg, V. (2008). Understanding E-government Information systems in public administration. Routledge Publishing in Taylor and Francis Group Janowitzian, M. and Delany, W. (1957). The Bureaucrat and the Public: A Study of Informational Perspective. Administrative Science Quarterly, 2(2): 141-162.
- Dietz , Graham & Den Hartog , Deanne , N(2006) , Measuring trust inside organizations , Personnel Review, Vol. 35 , No. 5
|