الف. فارسی
- ابراهیمی، شهروز و محمدی، مصطفی، (1391)، فرهنگ، بستری برای جنگ نرم، فصلنامه مهندسی فرهنگی، شماره 65، پیاپی 66، ص 41.
- احمدی، زهرا و رشیدی، یونس، (1397)، تحلیل ژئوپلیتیک: بازنمایی فضاهای ترس در رسانه، فصلنامه ژئوپلیتیک. شماره 50، پاییز 1397، ص 55- 21.
- الیاسی، محمدحسین، (1384)، عملیات رسانهای برای کنترل اذهان، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 10(34)، ص 249-236.
- پارسا، کیانه، (1394)، عملیات روانی جنگ نرم در عصر اطلاعات، دومین همایش بینالمللی مدیریت رسانه، تهران.
- پورهادی، ابراهیم و نوری، قباد، (1390)، «ارتباط اقناعی از آموزههای عملی تا یافتههای علمی»، فصلنامه علمی راهبرد دفاعی، پیاپی 50، ص 145-117.
- جی.پری، کتی، (1382)، استفاده از عملیات روانی به منزله یک ابزار استراتژیک، مترجم، سید حسین محمدی نجم، فصلنامه مطالعات عملیات روانی، 2008-3181، ص 4.
- چپمن، جین، (1392)، درآمدی بر تاریخ تطبیقی رسانهها: 2002-1789، ترجمه: دلآرا، داریوش، تهران، ساقی، چاپ اول.
- حبی، محمدباقر و حاتمی، حمیدرضا، (1388)، بررسی شیوههای عملیات روانی علیه ایران از نظر نیروهای نظامی، روانشناسی نظامی، 1(1)، ص 42-33.
- حسینی، حسین، (1390)، «ارتباط اقناعی از آموزههای عملی تا یافتههای علمی»، فصلنامه مطالعات عملیات روانی، پیاپی 30، ص 175.
- خزلی، یونس و ارجمندی، حسن، (۱۳۹۷)، آیندهپژوهی مدیریت عملیات روانی در عرصه منازعات آینده، مجله مقابله با عملیات روانی، ۳ (۶)، ۱۰۹.
- ربیعی، علی و احمدزاده نامور، فرناز، (1387)، نظریه بازنمایی رسانهای و تحلیل افکار عمومی متقابل آمریکاییها و ایرانیها، فصلنامه دانش سیاسی، 4 (8)، ص 37-62.
- روشنی، رضا، (1397)، چشمانداز و اولویتهای راهبردی ج.ا.ایران برای مقابله با عملیات روانی دشمن، مطالعات دفاعی استراتژیک، 16(71)، 12142-121.
- رنجبران، داود، (1388)، جنگ نرم، تهران، انتشارات ساحل اندیشه، 1971634، ص 250-210.
- سوری، 1385، «نقش فناوریهای نوین ارتباطی در عملیات روانی»، فصلنامه عملیات روانی، شماره 12، ص 74.
- سبیلان اردستانی، حسن، (1389)، عملیات روانی و دیپلماسی رسانهای، فصلنامه عملیات روانی، سال هشتم، شماره 7، ص 215-189.
- شریفی، احمد حسین، (1382)، جنگ نرم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، 2068624، ص 130-90.
- ظریفمنش، حسین؛ تولایی، محمد و مقیسه، رضا، (1392)، طراحی ساختار راهبردی مقابله با جنگ نرم در جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه راهبرد دفاعی، 11(44)، 75-43.
- تافلر، آلوین، (1375)، جنگ و ضد جنگ، مترجم: خوارزمی، شهیندخت، تهران، انتشارات سیمرغ، چاپ اول.
- مطلبی جونقانی، مظلبی، (1392)، «ابزارهای دشمن در جنگ نرم با تأکید بر رسانههای مجازی»، فصلنامه مطالعات عملیات روانی، پیاپی 35، ص 71.
- مرادی، حجتالله (1385)، سرانجام عملیات روانی، فصلنامه عملیات روانی، سال سوم، شماره 12، بهار 17(44)، 173-149.
- نائینی، علیمحمد، (1387)، «مبانی مأموریت سپاه در مقابله با تهدیدات نرم»، فصلنامه علمی، تخصصی عملیات روانی، سال 5، شماره 20، دانشگاه امام حسین (ع)، ص 131-94.
- نصر، صلاح، (1385)، جنگ روانی، مترجم: محمود حقیقت کاشانی، نشر سروش.
ب. انگلیسی
- Ackerman, Spencer. (2012). Two Cheers for Zero Dark Thirty’s Torture Scenes. In access at: http://www.wired.com/dangerroom/2012/12/zero-dark-thirty/
- Anderson, Ben. (2010). Security and the future: Anticipating the event of terror. Geoforum. (41). Pp 227–235
- Balabanova, Ekaterina. (2007). Media, Wars and Politics: Comparing the Incomparable in Western and Eastern Europe. Ashgate Publishing. Hampshire
- Clark, Wesley K. (2003). Winning Modern Wars: Iraq, Terrorism, and the American Empire. (p. 611). Public Affairs. New York
- Crosbie, Thomas. (2018). The golden age, revisited: George C Marshall's press work, 1939-1945. War in History. 27 (2). Pp 249-270.
- Dimaggio, Anthony R. (2008). Mass media, mass propaganda: examining American news in the "War on terror". Lexington Books. Plymouth. UK
- Kriti,Singh. (2016) role Of the Media inCultivating Perceptions and impactingPower equations:Case study Of us PsyOPs.AIR POWER Journal Vol. 11 No. 4, wiNter 2016 (October-December)
- McAuliffe, Cameron. (2007). Visible Minorities: Constructing and Deconstructing the ‘Muslim Iranian’ Diaspora. in: Aitchison, Cara. et al (Editors); Geographies of Muslim identities: diaspora, gender and belonging. Hampshire: Ashgate Publishing Limited.
- Nye, Joseph. S (1990). “Soft Power”, Foreign Policy, No.80, Twentieth Anniversary, Washingtonpos, Newsweek Interactive, LLC, Autumn, P.153-171.
- Nye,Jr.,Joseph S. (2011). The Future of Power. Public Affairs. New York
- Nye,Jr.,Joseph S. (2005). Soft power: the means to success in world politics. Perseus Books Group. New York
- Sharp, Joanne. (2011). A subaltern critical geopolitics of the war on terror: Postcolonial security in Tanzania. Geoforum. (42). Pp 297–305
- Sharp, Joanne. (1996). Hegemony, popular culture and geopolitics: The Reader’s Digest and the construction of danger. Political Geography. Vol.15, No6/7. Pp 557-570
- Singh, Kriti. (2016). Role of Media in Cultivating Perceptions and its Effect on Power Equation: Case study US Psychological Warfare.
- Strauss, Anselm; Corbin, Juliet (1998). Basics of Qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. London: Sage.
|