الف. منابع فارسی
- ابوالعلایی، ب؛ حبیبی، م؛ جواهریزاده، ب؛ روانی، م (1390)، کانونهای ارزیابی و توسعه: بیمها و امیدها، ماهنامه تدبیر، شماره 233، ص 12-24.
- آذر، ع (1397)، تجزیه و تحلیل الگوهای کمی و الگوسازی، جزوه کلاسی، منتشر نشده مقطع دکتری، تهران: دیوان محاسبات کل کشور.
- آیباغی اصفهانی، س (1392)، طراحی و تبیین الگو مواجهه با فرسایش سرمایه اجتماعی در سازمان (مطالعه موردی دیوان محاسبات کشور)، رساله دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
- بابایی، مع (1393)، طراحی کانون ارزیابی مدیران ، ماهنامه تدبیر، شماره 145، سال 15، ص 16-12.
- بالانتاین، ی و پوا، ن (2004)، کانونهای ارزیابی و توسعه مدیران، ترجمه مسعود سلطانی (1385). چاپ اول انتشارات آسیا تهران.
- بدلی، ز؛ امیرخانی، ا (1392)، تعیین شایستگیهای کلیدی ارزیابها کانون ارزیابی، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، شماره 4، دوره 1 ، ص61-81 .
- اکبری زنجانی، ب (1398)، تاثیر شایستگی مدیران بر خلاقیت سازمانی با توجه به نقش میانجی فرهنگ سازمانی، پنجمین کنفرانس بینالمللی حسابداری ، مدیریت و نوآوری در کسب و کار ، مرداد 1398.
- بهراد، آ؛ سبکرو، م؛ طباطبائی نسب، ر (1399)، طراحی الگو شایستگیهای کارشناسان ارشد مالیاتی، فصلنامه علمی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست ونهم، شماره 79 .ص 103 – 131 .
- حسینی، م ( 1394)، شناسایی و اولویتبندی عوامل کلیدی موفقیت کانونهای ارزیابی و توسعه مدیران (مطالعه موردی: یک سازمان دفاعی)، پایان نامه کارشناسی ارشد، مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوریهای نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
- حسینیان، ش؛ اکبری، م؛ شاهرضا، م (1390)، بررسی فرایند انتصاب مدیران میانی آماد و پشتیبانی ناجا ، فصلنامه توسعه، شماره 22، دوره6 ص 161-187.
- خشوعی، م (1392)، طراحی و اجرای کانون ارزیابی ارتقای مدیران (مطالعه موردی: شرکت گاز استان اصفهان)، رساله دکتری، دانشکده روانشناسی دانشگاه اصفهان.
- سادات حسینی،م؛ آیباغی اصفهانی، س؛ جمشیدی کهساری، ح (1394)، شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت استقرار مراکز سنجش شایستگی و ارائه الگوی برای آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهرود.
- شریف زاده، ف؛ رودساز، ح؛ رضایی منش، ب؛ اکبری زنجانی، ب (1395)، تاثیر شایستگیهای مدیران و ساختار سازمانی بر نوآوری سازمانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- شهبازی کرتیانی، ف و گیم، ع (1394)، طراحی و تبین الگو شایستگی مدیران منابع انسانی در شرکت شهرک صنعتی خوزستان، رساله مقطع دکتری، مدیریت کسب و کار.
- عریضی، ح؛ خشوعی، م؛ نوری،ا (1391)، کاربرد کانون ارزیابی و تحلیل شغل در تعیین شایستگیهای مدیریتی، دو فصلنامه روانشناسی معاصر، شماره1، دوره 7، ص 85-98.
- مشبکی، اصغر؛ رویین تن، محمد جواد (1390)، بررسی میزان تاثیر شایستگی مدیران بر تحلیل رفتگی شغلی کارکنان ناجا، فصلنامه نظارت و بازرسى، سال پنجم، شماره
- معینی، ا؛ رهنمای رود پشتی، ف؛ فاطمی، ف (1391)، شناسایی و توسعه توانمندی نوآوری در صنعت خودرو ایران (از طریق بکارگیری فناوری کانون ارزیابی)، هشتمین کنفرانس توسعه ی منابع انسانی، تهران.
- منتظری ر (1392)، تدوین الگو شایستگی ارزیابها کانونهای ارزیابی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.
- موحدزاده ا (1393)، ارائه الگوی جهت ارتقاء اثربخشی کانونهای توسعه و پرورش مدیران مبتنی بر شایستگی، سومین همایش رهآوران آموزش با محوریت بهسازی، توسعه و آموزش، تهران.
ب. منابع انگلیسی
- Agarwal, Ravi Shankar, M.K. Tiwari. (2007). Modeling agility of supply chain, Industrial Marketing Management, 36 (2007) 443 – 457
- Ben-Shahar, T. H. (2016). Equality in Education–Why we must go all the way. Ethical Theory and Moral Practice, 19(1), 83-100
- Cochran, G. (2009). Developing a Competency Model for a ٢١th Century Extension Organization, Ohio State University, a doctor of dissertation, pp.45-82.
- Draganidis, Fotis ; Mentzas, Gregoris. (2006). Competency based management: a review of systems and approaches. Information Management & Computer Security, Vol 14, No 1, pp 51 – 64.
- Dubois, D. D, & Rothwell, W. J. (2014). Competency-based human resource management: Discover a new system for unleashing the productive power of exemplary performers. Nicholas Brealey, pp.85-152.
- Dulewicz, V. & Herbert, P. (1992). The Relationship between Personality, competences, leadership style and managerial effectiveness. Henley Working Paper, HWP 14/92. 13.
- Emery,Y. (2002). Analysis of the Competency Management Process. 14. Fornell, C.,& Lacker, D.F. (1981). Evaluation structural equation models with unobserved variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50. 15.
- Kuncel, N.R.,(2015). Thinking at work: Intelligence, critical thinking, job knowledge, and reasoning. In K.F. Geisinger (Editor in Chief), APA Handbook of testing and assessment: Vol. 1. Test theory and testing and assessment in industrial and organizational psychology, D.C.: American Psychological Association, Washington, pp. 417 – 436.
- Thornton, G. C., & Gibbons, A. M. (2009). Validity of assessment centers for personnel selection. Human Resource Management Review, 19, 169–187
- Traicoff, D. Pope, A. Bloland, P. Lal, D. Bahl, J. Stewart, S. Ahrendts, J. J. V. (2019). Developing Standardized Competencies to Strengthen Immunization Systems and workforce.
- Tziner, A. (2019). Human Resource Management and Organization Behavior, Ashgate Publishing, Aldershot.
|