فهرست منابع ومآخذ
الف. منابع فارسی
- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان، 11/02/84
- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مردم استان قم، 27/7/98
- اسمعیلیان، ملیحه، (1395) بررسی راهبردهای تنظیمی متناسب با آیندههای بدیل رسانههای صوتی تصویری، رساله دکتری رشته آیندهپژوهی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، تهران.
- افتاده، جواد (1397) رسانههای اجتماعی، دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها وزارت فرهنگ و ارشاد، تهران.1397
- باهنر، ناصر (1385) فناوریهای رسانهای و ایفای نقشهای فرهنگی، چالشها و راهبردهای توسعه فرهنگی، فصلنامه رسانه، شماره 67.
- بنی فاطمه، حسین (1379) تحلیل جامعهشناختی تهاجم فرهنگی، نشریه دانشکده ادبیات علوم انسانی تبریز، شماره 174.
- تقوی، سید مهدی (1391) فضای مجازی سریعترین راه انتقال معارف دینی، خبرگزاری ایسنا.
- کازنو، ژان (1395) جامعهشناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی، نشر اطلاعات، تهران.
- جمالی، رضا (1395) الگوی استراتژی اجتماعی در تحلیل محیط رسانههای اجتماعی شرکتها، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
- حسنی اصل، حمیدرضا؛ ولوی، محمدرضا؛ نیکنفس، علی؛ دلگیر، علی (1399) احصاء، ارزیابی و ارزیابی و تحلیل شکاف ابعاد نظام رصد، پایش و هشدار دهی سایبری از منظر امنیت ملی
- خجسته باقرزاده، حسن (1396) الگوهای هنجاری تولید محتوای رسانهها، راهبردی ایجاد مزیت رقابتی، فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات، سال هجدهم شماره،37.
- خوانساری، محمد (1396) بررسی چالشهای کلان دادهها در ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، تهران.
- داودخانی، محسن (1398) بررسی میزان مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی با تأکید بر مؤلفههای سرمایه اجتماعی، فصلنامه علمی پژوهشی، دوره 11، شماره 45. دانشگاه رودهن.
- دکارور، ریچار؛ ژوهانسون آلپرن، ونسا (1394) رسانه و انتخابات، مترجم محمدتقی دلفروز، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، تهران، 1394
- رمضانی، جواد؛ بدری، کوروش؛ غفاری، جلال (1399) بررسی روندهای تأثیرگذار شبکههای اجتماعی بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علمی امنیت ملی، سال دهم، شماره سی و هفتم، پاییز.
- سهرابی، بابک (1394) مدیریت کلاندادهها در بخش خصوصی و عمومی «چاپ اول، انتشارات سمت، تهران
- سیاح طاهری، محمدحسین؛ چینیفروشان، مسعود؛ محمدزاده، ندا؛ طاهری، محمدرضا؛ عاملنیک، فاطمه؛ نصرهرندی، محمدمهدی؛ زارع میرک آباد، محمد سجاد؛ موحد، نعیمه ، (1396) حقیقت مجازی، مرکز ملی فضای مجازی، تهران.
- سیاهکلی، لطفالله؛ فردرو، حسین (1392) تولید محتوا در رسانههای نوین، انتشارات مه آسا، تهران.
- عاملی، سعیدرضا (1391) محتوای ملّی در فضای مجازی. تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران،
- عبیری، داود؛ ولوی، محمدرضا (1398) ارائه الگوی راهبردی مدیریت فضای سایبر ج.ا.ا بر اساس اوامر و تدابیر حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) فصلنامه علمی امنیت ملی، سال نهم، شماره دوم، تابستان
- علیاکبری، گرامی، حسین؛ گرامی، محسن (1396) امنیت فضای مجازی، اولین کنفرانس ملی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سپیدان.
- فیروزی، محمدحسین؛ تقیپور، رضا؛ علیدادی، رضا (1399) مدل مفهومی راهبردی تولید محتوای فاخر در فضای مجازی کشور، مجموعه مقالات هفدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه.
- فیروزی، محمدحسین؛ موحدیصفت، محمدرضا (1397) نقش کلان دادههای رسانههای اجتماعی در تحقق تمدن نوین اسلامی، چهارمین همایش تمدن نوین اسلامی، دانشگاه شاهد، تهران.
- قانع، محمدرضا (1391)مدیریت محتوا در فضای مجازی ایران: رویکرد دسترسی آزاد به اطلاعات علمی، محتوای ملّی در فضای مجازی. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران.
- کاشانیگهر، صدیقه (1394) پیامرسانهای موبایلی و توسعه سیاسی (با مطالعه تلگرام و واتس آپ)، فصلنامه عصر ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
- کاستلز، مانوئل (1391) عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، جلد سوم، ترجمه عبدالاحد علیقلیان، افشین خاکباز، نشر طرح نو، تهران.
- کوثری، مسعود؛ مولایی،محمدمهدی (1397) پویش محیط محتوای فضای مجازی در افق ایران ۱۴۰۴، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تهران.
- لیبیکی، مارتینسی (1393) جنگ سایبری و بازدارندگی سایبری، مترجمان پیمان فرجیآستانه، آرش سهرابی، محمدمهدی حاجیان، جواد شیرمحمدی، سامان رضایی، رضا قربانی، جواد پیرهادی، صادق، دانشگاه افسری امام علی (ع) معاونت پژوهشی.
- میرخندان، عبدالله (1395) چالشهای اخلاقی سرگرمی در سبک زندگی اسلامی، فصلنامه علمی ترویجی اخلاق، شماره 24، تهران.
- مک کوایل، دنیس (1387) مخاطب شناسی، ترجمه مهدی منتظرقائم، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها وزارت ارشاد، تهران.
- معین، محمد شهرام (1395) گزارش تحلیلی نخستین پیمایش کلان دادهها در ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، تهران.
- مؤذنزاده، دلارام؛ حمیدی، حجتالله (1395) چارچوبی برای بررسی برنامههای اینترنت اشیاء در مدلهای کسب و کار «دومین کنفرانس بینالمللی یافتههای پژوهشی نوین در مهندسی برق و علوم کامپیوتر، رامسر.
- محمدی ده بزرگ، غلامرضا؛ محمد، درویشی پادوک؛ رضایی، رضا (1398) تأثیر و نقش شبکههای نسل پنجم در بهبود زندگی اجتماعی، ششمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات.
- مجیدی، محمد (1390) دیپلماسی وب محور و ابزار مداخله قدرتها، مجموعه مقالات دفاع سایبری، جهاد دانشگاهی، تهران.
- ویشته، حسن (1390) تأثیرات شبکههای اجتماعی بر امنیت ملی کشورها، مجموعه مقالات دفاع سایبری، انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
- هلیلی، خداداد؛ ولوی، محمدرضا؛ موحدیصفت، محمدرضا؛ باقری، مسعود (1397) قدرت سایبری مبتنی بر رویکرد فرکتالی و بررسی تأثیر آن بر امنیت ملی در فضای سایبر، فصلنامه علمی امنیت ملی، سال هشتم، شماره بیست و نهم، پاییز.
- یاری، علیرضا (1395) بررسی و تحلیل وضعیت محتوا و خدمات محتوایی مورد نیاز برای طرح پویشگر «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، تهران، 1395
ب. منابع انگلیسی
- Stieglitz S, Mirbabaie M, Ross B, Neuberger C, (2018), Social media analytics – Challenges in topic discovery, data collection, and data preparation, Elsevier, International Journal of Information Management, no:39, 156–168
- Rauscher and V.Yaschenko, (2011), Russia-U.S. Bilateral on Cybersecurity Critical Terminology Foundations”, EastWest institute and the Information Security Institute ofMoscow State University.
- Driss OB. & Mellouli S. & Trabelsi Z, (2019), from citizens to government policy-makers: Social media data analysis, 561
- Sujata M. & SiewKhor K. & Ramayah T. & PingTeoh A. (2019), the role of social media on recycling behavior, Sustainable Production and Consumption, Elsevier, Vol 20
- Marzouki, A. Malleoli, S. & Daniel, S. (2017) towards a context-based citizen participation approach, ICEGOV 10th international conference on theory and practice of electronic governance.
- Shamim, S. Zeng, j. Shariq, S, M. & Khan, Z. (2018), Role of big data management in enhancing big data decision-making capability and quality among Chinese firms: A dynamic capabilities view, Journal: Information & Management.
- Joseph, D. Desamparados, (2018), Big Data sources and methods for social and economic analyses, Journal: Technological Forecasting & Social Change, Elsevier, no: 13.
- Chen Reyna A, & Martín C J. & Soler E. Díaz M (2018), On blockchain and its integration with IoT. Challenges and Opportunities, Future Generation Computer Systems, 88.
- OECD (2018) CONSUMER PRODUCT SAFETY IN THE INTERNET OF THINGS, OECD DIGITAL ECONOMY PAPERS, No. 267.
- Shamim, S. Zeng, j. Shariq, S, M. & Khan, Z. (2018), Role of big data management in enhancing big data decision-making capability and quality among Chinese firms: A dynamic capabilities view, Journal: Information & Management.
- Marquez, J. Carrasco, G. Mezcua, BR. (2019) towards a big data framework for analyzing social media content, International Journal of Information Management 44:1-12.
- Sdl (2018), the five future states of content year in review, SDL report.
- Gartner (2018), Gartner Says Global Artificial Intelligence Business, https://www.gartner.com/technology/pressRoom.do?id=3872933.
- Kalia, Lipika Priyadarshini. (2016), Computer Science is Cognitive Science. Advanced Science Letters22(2):538 -539.
- Morris A, (2018), Big Data Social Media Study Reveals Our Cognitive-Emotional Patterns”, https://www.forbes.com/sites/andreamorris/2018/06/20/big-data-social-media-study-reveals-our-cognitive-emotional-patterns/#bdbacfe62fe8.
|