- انصاری، محمد اسماعیل؛ شائمی برزکی، علی؛ صفری، علی (1390)، ارائه الگوی مدیریت فرهنگ سازمانی با رویکرد زمینهای (مطالعة موردی: یک شرکت تولیدی)، نشریه جامعه شناسی کاربردی، 22، 122-141.
- ایروانی، محمد جواد (1380)، درآمدی بر نظریه نهادی، تهران، نشر سیاست.
- پورعزت، علی اصغر؛ مختاریان پور، مجید؛ آذری، حسین (1399)، شناسایی مؤلفههای انگیزه خدمت عمومی در سازمانهای عمومی، مطالعات رفتار سازمانی، 9 (3)؛ 215-238.
- جعفری، سکینه و میرمقدم، کاظم ( 1392)، بررسی رهبری خدمتگزار در توسعه سرمایه اجتماعی، فصلنامه توسعه، 8 (28)، 23-34.
- حمیدی زاده، علی؛ طهماسبی، رضا؛ میرزایی، اشرف ( 1395)، بررسی عوامل مؤثر بر انگیزه خدمت عمومی، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، 2 (14)، 51-66.
- داناییفرد، حسن؛ رجبزاده، علی؛ درویشی، آذر (۱۳۸۹)، تبیین نقش شایستگی اخلاقی- اسلامیو فرهنگ خدمتگزاری در ارتقا پاسخگویی عمومیبیمارستانهای دولتی، مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، 3 (4)، ۵۷-۷۰.
- دهقانان، حامد؛ ادیب پور، محمدرضا؛ فردوسی، شهرام؛ شجاعی، محمدحسین (1394)، بررسی و تبیین پیامدهای رهبری اخلاقی، فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی،4(شماره 1 (پیاپی 13)), 53-64.
- رابینز، استیفن پی (1399)، تئوری سازمان، ترجمه سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، انتشارات صفار، تهران.
- رحیمی، محمدرضا (1391)، نهادینهسازی وجدان کاری با رویکرد اسلامی، نشریه اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 2 (1)، 105-125.
- رعنایی کردشولی، حبیب الله؛ علوی، سید مسلم؛ السادات انعمی، فائزه (1395)، مدیریت فرهنگ سازمانی بر مبنای مدل موجودی فرهنگ سازمانی،فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 17، 37-1.
- رعنایی، حبیبالله (1386)، مدیریت فرهنگ سازمانی: طراحی مدلی بر مبنای چارچوب ارزشهای رقابتی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2 (6)، 69-95.
- زارعیمتین، حسن؛ غریبی یامچی، حمیده؛ نیک مرام، سحر؛ جهانی، حوریه (1390)، رابطه نهادینهسازی فرهنگ اخلاقی با کیفیت زندگی کاری، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 4 (6)، 30-۲۲.
- زاهدی، عبدالرضا؛ امرایی، ایوب؛ نظربیگی، مریم، (1389)، روش قرآن کریم در نهادینهسازی عفاف و حجاب، مجله مطالعات راهبردی زنان، 13 (49)، 106-149.
- شریفزاده، فتاح؛ رضایی منش، بهروز؛ عزتی، امیرحسن (1398)، عوامل موثر بر نهادینهسازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی، فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 28 (29)، 135-163.
- عربشاهی کریزی، احمد؛ و نظرپور، فاطمه (1399)، بــررسی تأثیر رهبری خدمتگــزار بر هـویت سازمانی با توجه به نقش تعدیلگری هوش معنوی (مورد مطالعه: کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد)، نشریه مدیریت بر آموزش سازمانها، 9، ۱۴۵-۱۱۵.
- عمرانی، محبوبه؛ باقری، مهدی؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش (1399)، شناسایی مولفههای نهادینهکردن فرهنگ خدمت در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بررسی وضعیت آنها، سبک زندگی اسلامیبا محوریت سلامت، 4 (3)، 1-15.
- قبادی، مجید؛ذوالفقاری زعفرانی، رشید؛ کلانتری، مهدی (1398)، ارائه چارچوب ادراکی برای نهادینه کردن شایسته گزینی مدیران در بانک ملی ایران، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10 (1)، 162-189.
- قلیپور، آرین (1386)، نقش دولت در نهادینهسازی حجاب، فصلنامه مطالعات راهبردی زنان، 4 (38)، 9-36.
- مشبکی، اصغر (1389)، مدیریت رفتار سازمانی، تحلیلی کاربردی، ارزشی از رفتار سازمانی، تهران، انتشارات ترمه.
- میرسپاسی، ناصر (1376)، مدیریت فرهنگ سازمان، انتشارات مروارید.
- منتظری، محمد (1390)، طراحی مدل برای انگیزه خدمت عمومی مدیران در ایران، پایاننامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی
ب. منابع انگلیسی
- Adiguzel, Z., Ozcinar, MF., & Karadal, H. (2020). Does servant leadership moderate the link between strategic human resource management on rule breaking and job satisfaction? European Research on Management and Business Economics; 26 (2),103-110
- Arabshahi Karizi A, Nazarpour F. (2020). The impact of servant leadership on organizational identity with the moderating role of spiritual intelligence. Managing Education in Organizations; 9 (1), 115-145.
- Choi, J. & Wang, H. (2007). The Promise of a Managerial Values Approach to Corporate Philanthropy. Journal of Business Ethics, 75 (4), 345-359.
- Christensen-Salem A, Zanini MTF, Walumbwa FO, Parente R, Peat DM, Perrmann-Graham J. (2021). Communal solidarity in extreme environments: The role of servant leadership and social resources in building serving culture and service performance. Journal of Business Research; 135, 829-839.
- Dikmen, F., & Bozdaglar, H. (2017). The role of service culture in hospitality industry International Journal of Business and Social Science; 8 (5) ,85-98.
- Fajar, A., Norcahyo, M., Sriratnasari, S. SOA System Architecture for Interconected Modern higher Education in Indonesia. 3rd International Conference on Computer Science and Computational Intelligence. Procedia Comput Sci; 135,354–36.
- Gould-Williams, J.S. (2016). Managers’ motives for investing in HR practices and their implications for public service motivation A theoretical perspective. International Journal of Manpower, 37 (5), 764-776.
- Gounaris, S., Statha;opoulos, V., Athanssopoulos, AD. (2003). Antecedents to perceived service quality: An exploratory studyin the banking industry. International Journal of Bank Marketing; 21 (4), 168-190.
- Greenleaf, R.F.F. (1970). The Servant as leader. Indiana Polis, IN: The Greeleaf Center,2 (4), 79-85.
- Harwiki, W. (2016). The impact of servant leadership on organization culture, organizational commitment, organizational citizenship behaviour (OCB) and employee performance in women cooperative. Procedia – Social and Behavioral Sciences; 219, 283-290
- Lee, YH. (2019). Emotional intelligence, servant leadership, and development goal orientation in athletic directors. Sport Management Review; 22 (3), 395-406.
- LEONUS WESLEY, C. (2010). THE IMPACT OF STEWARDSHIP ON FIRM PERFORMANCE, Submitted to the Office of Graduate Studies of Texas A&M University in partial fulfillment of the requirements for the degree of DOCTOR OF PHILOSOPHY.
- Liu, G., Tsui, E., & Kianto, A. (2021). Knowledge-friendly organisational culture and performance: A meta-analysis. Journal of Business Research; 134, 738-753.
- Lozano, R. (2006). Incorporation and Institutionalization of SD into Universities: Breaking through Barriers to Change, Journal of Cleaner Production, 14, 787-796.
- Oikeh, SE., Akinbode, M., Ogundipe, MO., Ajayi, E., & Araba, T. (2019). Sustainability of service culture in higher education management: Scale development. Journal of Educational and Social Research; 9 (3), 229- 238.
- L. James (1996). Handbook of Public Administration, Sanfrancisco: Jossey - Bass.
- Podrug, Najla. (2008). Stewardship management behavior and trust as sourceof sustainable competitive advantage in 21. Century, Faculty of Economics and Business.
- Ruiz Moreno, A., García Morales, V., & Lloréns Montes, F.J. (2005). Learning during the quality management process: antecedents and effects in service firms. Industrial Management & Data Systems, 105 (8), 1001-1021
- LaCasse, A. J. (2010). A Multi Method Organizational Culture Analysis of State Correctional Institution Using a Modified Denison Organizational Culture Survey. A Dissertation Presented in Partial Fulfillment Of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy in Education, USA: Minnesota University
|