- اسماعیل، بلیغ حمدی(2015). استراتیجیات تدریس التربیه الدینیه الاسلامیه و تنمیه مهارات التفکیر. الطبعه الاولی. الاردن (عمان)؟؟؟: دار دجله.
- بابایی زکیلکی، محمدعلی(1385). طراحی نظام جامع توسعه مدیران (تجربه در سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران). مجموعه مقالات سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی، ص 11.
- بلالی شهواری، سجاد، وفادار، میلاد، و یعقوبی، نورمحمد(1399). واکاوی، اولویتبندی و ارائه مدل شایستگیهای محوری مدیران. پژوهشهای مدیریت عمومی، 45 (23)، 112-13.
- بوزیان، راضیه(2015). اداره الجوده الشامله و مؤسسات التعلیم العالی، الطبعه الاولی. الاردن (عمان): مرکز الکتاب الاکادیمی.
- ترکزاده، جعفر، و انصاری، سمیه(1394). تدوین و اعتباریابی چارچوبی برای ارزیابی شایستگیهای مدیران دانشگاهی با توجه به آموزههای اسلامی. مجله مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال چهارم، ش 1، 22-3.
- خریسات، السیسی، ایمن، اریج(2021). اداره الموارد البشریه فی المؤسسات التربویه المعاصره. الاردن (عمان): داردجله.
- خطیبزاده، اعظم، رضایت، غلامحسین، و حسینپور، رضا(1398). الگوی توسعه شایستگیهای فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 11 (3): 35-9.
- خوشنمک، بهروز، ایرانزاده، سلیمان، خدیوی، اسدالله، و تقیزاده، هوشنگ(1399). ارائه مدل شایستگی در انتصاب مدیران در سازمانهای خدماتی از طریق شناسایی و پرورش شایستگیهای مدیران از دیدگاه جامعهشناسی سازمانها. مطالعات جامعهشناسی، 12(47)، 87-71.
- دهقانان، حامد، رحمانسرشت، حسین، خاشعی، وحید، و وکیلی، محمد(1399). کاوشی بر شایستگیهای مشاوران مدیریت و سازمان. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10 (3)، 66-47.
- دهقانپور فراشاه، علیرضا، پورعزت، علیاصغر، و دهقانپور فراشاه، افسانه(1402). طراحی مدل شایستگی مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور. نشریه علمی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال پانزدهم ش 51، 150-117.
- ذاکری، محمّد، و اسدی، اسماعیل(1396). شایستگی و جانشینپروری در نظام اداری. چاپ اول. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
- زواتینی، عبدالعزیز(2019). تنمیه المورد البشری فی التنظیم. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): مرکز الکتاب الاکادیمی.
- السبعی، نهله(2019). دراسات فی اداره التربیه الخاصه. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): دارالحامد للنشر و التوزیع.
- سلطانی، محمدرضا(1397). احصاء ویژگیها و معیارهای فرماندهی و مدیریت مبتنیبر منظومه فکری امام خامنهای (مدظله العالی) براساس روش تحلیل محتوا. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، سال دوم، ش 5، 95-69.
- سمیه، بوران(2015). اداره المعرفه. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): مرکز الکتاب الاکادیمی.
- عبدالغنی، محمد(2010). اداره الموارد البشریه. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): دار زمزم.
- العنزی، سعد(2014). الاداره الاستراتیجیه للموارد البشریه. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): دارالیازوری العلمیه للنشر و التوزیع.
- غفاریان، عباس، و ابوالعلایی، بهزاد(1386). مدیران آینده: مبانی نظری و تجارب عملی برنامههای استعدادیابی و جانشینپروری مدیران. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
- فرزانه، محمد، زینآبادی، حسنرضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و عبداللهی، بیژن(1401). الگوی مطلوب شایستگیهای اعضای هیئت علمی در بستر دانشگاه کلاس جهانی (یک پژوهش کیفی). پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. سال چهاردهم، ش 50، 196-153.
- فرهی بوزنجانی، برزو(1389). توسعه مدیریت، توسعه مدیران (مبانی، تکنیکها و روشها). تهران: دانشگاه امام حسین (ع).
- قرباننژاد، پریساو عیسیخانی، احمد(1395). طراحی مدل شایستگی مدیران دانشگاهی براساس الگوهای اسلامی: مطالعهای تطبیقی، مدیریت در دانشگاه اسلامی. دروه 5، 1(11)، 48-37.
- قنبری، وحید، اسلامبولچی، علیرضا، اصغری صارم، علی، و لطیفی، میثم(1399). فهم فرایند تصمیمگیری اخلاقی در سازمانهای مردمنهاد آموزشی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 9 (2)، 257- 274.
- مرادیآیدیشه، شعبان، خیراندیش، مهدی، حسنقلیپور، طهمورث، و سیدجوادین، سیدرضا(1398). مدل شایستگی فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنیبر اندیشه فرماندهی معظم کل قوا. مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، 9(35)، 264-239.
- مریزیق، هشام(2013). دراسات فی الاداره التربویه. الطبعه الاولی. الاردن (عمان): دار غیداء للنشر و التوزیع.
- موذن جمشیدی، میرهادی(1398). شناسایی شایستگیهای کلیدی مدیران درراستای تحقق تعالی منابع انسانی در شرکتهای تولید لوازم خانگی. مطالعات منابع انسانی، 31، 24-1.
- Bartram, D. (2005). The Great Eight competencies: a criterion-centric approach to validation. The Journal of applied psychology, 90(6), 1185-1203.
- Bondarenko, V., Diugowanets, O., & Kurei, O. (2021). Transformation of Managerial Competencies within the Context of Global Challenges, In SHS Web of Conferences, 90, 1-8.
- Czainska, K. (2020). Competencies of Managers of Deep Organizational Changes. European Research Studies, 23, 466-485 Czainska, K. (2020).
- L. n. (2010). Competencies for managing change. International journal of project management. pp. 405-412. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2010.01.015
- Brown, L, George, B. & Mehaffey-Kultgen, C. (2018). The development of a competency model and its implementation in a power utility cooperative: an action research study, Industrial and Commercial Training, 51(3): 123-135.
- Gorenak, M., Špindler, T., & Brumen, B. (2019). The Influence of Competencies of Managers on Job Satisfaction of Employees in the Hotel Industry. Organizacija, 52(2).
- Hensler, J., Ringle, C. M. & Sinkovics, R. R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. Advances in International Marketing, 20, 277–319.
- Hu, L. T., & Bentler, P. M, (1999), Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria versus New Alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1-55.
- Gjoligaj, V. (2014). Developing a sports club management competency model for Albania: a Delphi study. Capella University, proquest dissertations publishing, 2014. 3621740.
- Liikamaa, K. (2015). Developing a project manager's competencies: A collective view of the most important competencies. Procedia Manufacturing, 3, 681-687.
- Moyer, R (2002). Using Competencies to Build a Successful Organization.Canada: DDI.
- Olson J, Bolton PA.(2002). Competencies. In: Editors. Management Benchmark Study; 2002. Available from: www.au.af.mil/au/awc/awcgate/doe/benchmark/ch07.pdf.
- Paarima, Y., Ofei, A. M. A., & Kwashie, A. A. (2020). Managerial competencies of nurse managers in Ghana. Africa Journal of Nursing and Midwifery, 22(2), 20.
- Radović-Marković, M., Tomaš-Miskin, S., & Marković, D. (2019). Digitalization and agility of enterprises and banks: IT competencies of managers and virtual team members. International Journal of Entrepreneurship, 23(4).
- Robotham D, Jubb R. (1995). Competencies: Measuring the immeasurable. Manag Dev Rev. 1995;9(5):25-8.
- Rothwell, William J. (2005). Beyond training and development (2nd ed).New York : AMACOM. Rothwell, W. J. & Lindh
- Shum, C., Gatling, A., & Shoemaker, S. (2018). A model of hospitality leadership competency for frontline and director-level managers: Which competencies matter more? International Journal of Hospitality Management, 74, 57-66.
- Steyn, Z., & Van S, L. J. (2018). Investigating selected self-management competencies of managers. Acta Commercii, 18(1), 1-10.
- Tomastika, M. Strohmandl, J. Cechc, P. (2015). Managerial Competency of Crisis Managers. Procedia Social and Bihacioral Sciences, 174 (34): 3969-3964.
- Vathanophas, Vichita; Thai-ngam, Jintawee.(2007). Competency Requirements for Effective Job Performance in The Thai Public Sector, Contemporary Management Research, Vol.3 , No.1,p 45-70.
- Werner, J. M. & Desimone, R. L. (2006). Human Resource Development. 4th ed. Austalia: Thomson South-Western.
- Wesselink, R., Blok, V., van Leur, S., Lans, T., & Dentoni, D. (2015). Individual competencies for managers engaged in corporate sustainable management practices. Journal of Cleaner Production, 106, 497-506.
- Yasir, M., Majid, A., Yasir, M., Qudratullah, H., Ullah, R., & Khattak, A. (2021). Participation of hotel managers in CSR activities in developing countries: A defining role of CSR orientation, CSR competencies, and CSR commitment. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 28(1), 239-250.
|