| تعداد نشریات | 18 |
| تعداد شمارهها | 451 |
| تعداد مقالات | 3,108 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,530,330 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,152,880 |
مقاله پژوهشی:ارائه الگوی مدیریت راهبردی دانش با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) | ||
| مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی | ||
| مقاله 8، دوره 3، شماره 10، شهریور 1398، صفحه 227-250 اصل مقاله (813.1 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| حجت الاسلام دکتر حسین تاج آبادی1؛ مصطفی نجاتی2؛ منصور نیک چهره گل افزانی3 | ||
| 1دانشیار وعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر | ||
| 2دانشجو دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
| 3ایران - تهران - دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
| چکیده | ||
نیازبه مدیریت راهبردی دانش مبتنی بر آموزههای اسلام ناب محمدی(صلیاللهعلیهوآله) بر اساس مبادی، مبانی، موضوعات، مسائل و غایات منطبق با نص صریح قرآن کریم، روایات و احادیث اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیراست. هدف اصلی دراین تحقیق؛ دستیابی به مشخصات و مختصات مدیریت راهبردی دانش بر اساس اسلام ناب محمدی(صلیالله علیهوآله) است و بر همین اساس الگوی آن ارائه گردیده است. ماهیت پژوهش حاضربنیادی وروش بکار گرفته شده آمیخته (کیفی/کمی) با هدفِ شناسایی الگوی مدیریت راهبردی دانش که مبتنی بر اسلام ناب محمدی (صلیاللهعلیهوآله) باشد، تعریف گردیده است. ابزار و روش گردآوری دادهها شامل، مطالعات کتابخانهای علمی و تخصصی، مقالات و رسالههای علمی و پژوهشی و پرسشنامه و مصاحبه میباشد. در این پژوهش تحلیل دادهها متناسب با سوالها و فرضیهها براساس تجزیه و تحلیل آماری، تحلیل عاملی و خوشهای صورت گرفته است. نتایج حاصله دلالت بر شناسایی دو بُعد عینی و ذهنی است که در بُعد ذهنی سعی شده به مبادی، مبانی، موضوعات، مسائل و غایاتِ دانش، مدیریت دانش و مدیریت راهبردی دانش و در بُعد عینی مولفههای ساختاری، روشی، فرآیندی و محتوایی به همراه شاخصهای آنها، پرداخته شود. برازش کلی در تجزیه و تحلیل بر اساس دادههای حاصل از پرسشنامه صورت گرفت تا روابط بین ابعاد و همچنین بین مولفهها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در پایان به ارائه الگوی مدیریت راهبردی دانش که مبتنی بر اسلام ناب محمدی (صلیاللهعلیهوآله) اقدام گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت راهبردی؛ مدیریت دانش؛ مدیریت راهبردی دانش؛ اسلام ناب محمدی(ص) | ||
| مراجع | ||
|
الف. منابع فارسی
ب. منابع لاتین
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 821 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 633 |
||