الف. منابع دینی
- آریایی نیا، مسعود ( 1389 )، سیاست رسانههای شده، ارتباطات در آینده دموکراسی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- اتکینسون، دیوید و دیگران (1384)، رادیووتلویزیونخدمتعمومی:چالشقرنبیست و یکم، ترجمه مرتضی ثاقب فر، انتشارات سروش.
- اکبرزاده جهرمی، سید جمال الدین (1394)، پیامدهای همگرایی اینترنت و تلویزیون بر سیاستگذاری رسانههای در ایران، فرهنگ ارتباطات، 17(66)، 7-45.
- آهنی، زهرا؛ طباطباییان، امینه؛ بورقانی، سیّد حبیب الله ؛ فراهانی، سهیلا (1394)، پیوست رسانههای فرهنگ علم و فناوری، چهارمینکنفرانسالگویایرانیاسلامیپیشرفت، تهران.
- باصری، احمد (1389)، کارکرد عملیات روانی رسانههای در انتخابات دهم مطالعه موردی بی.بی.سی فارسی، فصلنامه عملیاتروانی، شماره 27.
- بختیاری، حسین (1397). طراحی مدل ارزیابی و رتبهبندی شبکههای استانی صداوسیما با رویکرد تصمیمگیری چندمعیاره. فصلنامه پژوهش های ارتباطی، دوره 25، شماره 94 - شماره پیاپی 2، ص 79- 101.
- ﺑﺨﺘﻴﺎرى، م. (١٣٩٢)، ﻣﻴﺰان ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﺷﺒﻜﻪﻫﺎى اﺳﺘﺎﻧﻲ و ﻣﺤﻠﻲ ﺳﻴﻤﺎ و ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖ آﻧﻬﺎ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ، ﻣﺮﻛﺰ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎ و ﺳﻨﺠﺶ اﻓﻜﺎر ﺻﺪا وﺳﻴﻤﺎ، ﺗﻬﺮان.
- پوری، احسان؛ عنایتی، زهرا ( 1393)، مطالعه تطبیقی کارکرد رسانههای اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی بی سی فارسی، فصلنامه رسانه، سال 25، شماره 1، ص 61- 78.
- جهانشاهی، امید (1394)، رسانههای اجتماعی و استراتژیهای نوظهور رسانههای جریان اصلی،رسانه، 26 (101).
- حیدریان میرزایی، احمد؛ آتشبار، شوکت؛ ازم، فاطمه؛ نادریان جهرمی، نادر؛ سلطان حسینی، محمد (1393)، تحلیل محتوای برنامههای ورزشی صداوسیما با تاکید بر مولفههای ورزشی (مطالعه موردی: استانهای لرستان، مرکزی، اصفهان)، فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، سال 2، شماره پیاپی 6، ص 30- 40.
- خاشعی، وحید (1390)، مدیریت رسانه، د فتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، تهران.
- خانیکی، هادی (1394)، مباحثی پیرامون سیاستگذاری در حوزه رسانه و ارتباطات جمعی پیشنهادی برای برنامه ششم توسعه: جامعه شبکهای و الزامات آن، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ، شماره مسلسل 14476، تهران.
- خجسته باقرزاده، حسن؛ علوی وفا، سعید (1393)، طراحی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ارتقای بهرهوری سرمایههای انسانی رسانه ملی، فصلنامه رسانه، سال 25، شماره 1، ص 41- 60.
- خنیفر، حسین (1384)، ارائه الگوی مدیریت بومی مبتنی بر دیدگاه امام علی (ع) با استفاده از مدل مفهومی سه شاخگی، فصلنامهفرهنگمدیریت، شماره 8.
- دمیرچی، رضا؛ علیپور، میثم؛ سیاهکالی، محسن ( 1394)، نقش شبکه استانی صدا و سیمای مرکز قزوین در توسعه اقتصادی استان، کنفرانس بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی، کد COI مقاله: MCED01_181
- دیوید، ف. (1393)، مدیریت استراتژیک، مترجم م. اعرابی و م. تقیزاده مطلق، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
- رشکیبانی، مهدی ( 1386)، طراحی الگوی مطلوب نظام مدیریت رسانه ملی (صدا و سیما) از دیدگاه متخصصان رسانههای کشور؛ فصلنامه سانه، سال هجدهم، شماره 70، 18 ص.
- رضایان قیهباشی، احد؛ بیاتی، لیلا ( 1397)، سناریوهای حضور و فعالیت صداوسیما در فضای مجازی در افق 1407 (مطالعه موردی: صدا و سیمای استان چهار محال و بختیاری)، فصلنامه پژوهش های اتباطی، سال 25، شماره 4 - شماه پیاپی 96، ص 9- 39.
- روشندل اربطانی، طاهر؛ زارع، مهسا (1398)، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر افت مخاطبان تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه رسانه، سال 30، شماره 1، ص 21- 38.
- ساروخانی، باقر (1385)، جامعهشناسی ارتباطات، تهران، اطلاعات، چاپ هفدهم، ص83.
- شمسایینیا، رامین و فرقـانی، محمدمهدی (1395)، تعامـل رسانههای جمعی و فناوریهای نوین ارتباطی بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، مطالعات رسانههای نوین، 10، 212-263.
- ﺻﻠﻮاﺗﻴﺎن، ﺳﻴﺎوش؛ خوشبیان، ابوذر (1397)، تدوین راهبردهای مطلوب برای شبکههای تلویزیونی استانی صداوسیما از دیدگاه مدیران رسانه ملی و کارشناسان رسانه؛ مجله رسانه، سال 29، شماره 2، ص 9- 30.
- طوفان، مسعود(1398)، نظام ارتباطی، برنامهریزی و توسعه در ایران؛ ارائه یک چارچوب؛ فصلنامه رسانه، سال 30، شماره 1، ص 77- 99.
- عقیلی، سید وحید؛ اصفهانی، علی (1394)، نقش تلویزیون در ایجاد و تقویت فضای عمومی در جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه خبـرگان ارتباطی و مدیـران رسـانه، فصلنامه رسانه؛ سال 26، شماره 2، ص 119- 140.
- علیخانی، مهدی (1392)، بررسی ثاثیر افزایش شبکههای تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر رضایت مخاطبان در سه گروه سنی نوجوان، جوان و میانسال، پایاننامه کارشناسیارشددانشگاهتهران.
- کوثری، مسعود؛ آذری، سید حسن (1394)، تنوع فرهنگی ایران و الزامات سیاستگذاری رسانههای (مطالعة موردی شبکههای استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ فصلنامه رسانه، دوره 26، شماره 1، ص 5- 24.
- گلبخشی، حسن (1392)، بررسی میزان مخاطبان و ظرفیتهای رسانههای ملی در فضای مجازی، پژوهشهای ارتباطی، 20(4)، 9-35.
- گید نز، آنتونی (1388)، تجددوتشخص؛جامعه وهویتشخصیدرعصرجدید، ترجمه ناصر موفقیان، نشرنی، تهران.
- محسنیانراد، مهدی و امیررضا سپنجی (1390)، مخاطبان منفعل یا افراد گزینشگر آن سوی رسانهها؟ کنکاشی تطبیقی در متون و نظریههای ارتباطی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شمارة 1.
- مشبکی، اصغر و بختیاری، حسین (1390)، بررسی مسئولیت اجتماعی سازمانی در رسانه ملی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 18 (66).
- میرزایی اهرنجانی، حسن و محمد علی سرلک (1384)، نگاهی به معرفتشناسی سازمانی: سیرتحول، مکاتب و کاربرد های مدیریتی، فصلنامه پیک نور – علوم انسانی، شماره 3.
ب. منابع لاتین
- Adler, M. (1985). Stardom and talent. American Economic Review, 75. 2018; 17:1015-19.
- Albarran, Alanlb. (2002). Management of electronic media, (2nd Ed.),Belmont, CA, Wadsworth.
- Albarran, Alanlb. (2008). Handbook of media management and economics.
- Andreescu, C. (2010). The Management of Media Organizations – from Theory to Practice, Ovidius University Annals, Economic Sciences Series.
- Antocia A, Bonellibcd L, Paglierid F, Reggianief T, Sabatini F. Civility and trust in social media. Journal of Economic Behavior & Organization. 2019; 160 (2): 83-99.
- Axner, Marta, (2013). Public Religions inSwedish MediaA Study of Religious Actors on Three Newspaper, Debate Pages 2001– 2011, Uppsala University, for the degree of Doctor of Philosophy (Faculty of Theology)
- Becker, V. & Gambaro, D. (2015). Impact of Digital Media on Brazilian TV: Ratings Drop and Higher Turnover , Palabra Clave [online], Vol.18, n.2.
- Carpentier, Nico et al (2007), Multitheoretical Approaches to community Media: Capturing Specificity and Diversity, at Community Media International Perspectives, Edited by Linda K. Fuller, PALGRAVE MACMILLAN.
- Coleman, Stephen and Ross, Karen (2010). the media and the public, Wiley- Blackwell.
- Des Freedman, (2006). Dynamics of power in contemporary media policy-making, Goldsmiths College, university of London.
- Des Freedman, (2008). The politics of media policy, Cambridge, UK, Polity Press, ISBN 978 - 07456-2842.
- Dimmick, J. & Rothenbuhler, E. (1984). the theory of theniche: Quantifying competition among media industries, Journal of Communication, 34.
- Doyle, G. (2004). Changes in media ownership. Sociological Review, 13(3).
- Doyle, G. (2016). Resistance of channels: television distribution in the multiplatform era, Telematics and Informatics, 33(2).
- Glenn, C. J. & Gordon, J. T. (2009). Introduction to the Futures Research Methods Series v3, The Millennium Project, Futures Research Methodology.
- Hall, S.A. (2010) The Social Inclusion of Young Adults with Intellectual Disabilities: A phenomenology of their Experiences, Educational Administration: Thesis, Dissertations and Student Research. Paper18
- Hasebrink, U., Jensen, K. B., Bulck, v. d. H., Hölig, S. & Maeseele, P. (2015). Changing Patterns of Media Use across Cultures: A Challenging for Longitudinal.
- Ling, j., Yue, zh. (2015). Research on the Displacing Effect of the Internet on the Traditional Media”International Journal of Social Science and Humanity, Vol. 5.
- Marvasti, A. (2001). The U.S. motion pictures industry: an empirical approach, Review of industrial Organization, 19 (1).
- Nanda, S. & Warms, R. (2014). Cultural Anthoropology. U. S. A: Wadsworth.
- Napoli, P.M. (2003), Audience Economics: Media Institutions and the Audience Marketplace.
- Norris, D. G. (1992). Ingredient Branding: A Strategy Option with Multiple Benefi ciaries, Journal of Consumer Marketing, 9 (3).
- Obregon, Rafael (2014). Social Media and Communication for Social Change – Towards an Equity Perspective, Handbook of Global Health Communication.
- Osborn, B. (2000). Total Quality Management to the Media Organization. The Osborn University of Memphis.
- Poggi, Jeanine (2014). Reuters Is the Latest to Try Reinventing News With Digital TV Service.
- Rosen, S. (1981). The economics of superstars, American Economic Review, 71.
- Sanchez-tabernero, A. (2005). Stategic Directions of Communication Business
- Schultz, P. W. (2002). Environmental attitudes and behaviors across cultures, In W. J. Lonner, D. L. Dinnel, S.A.Hayes, & D. Sattler (Eds.), Online readings in psychology and culture. Bellingham: western Washington University, Department of Psychology, Center for Cross-Cultural Research. Retrieved from http://www.wwu.edu/culture.
- Smith, A., Anderson, M.,( 2018). Social Media Use in 2018. Pew Research Center. Retrieved from http://www.pewinternet.org/2018/03/01/social-media-use-in-2018/.
- Taylor, Lisa. (2002). From Ways of Life to Lifestyle, European Journal of Communication.Vol 14. No. 4.
- Turow, J. (2009). Media Today; an introduction to Mass communications, 3rd Edition, RoutledgePulications.
- Van Damme, K. & Courtois, C. & Afschrift, J. (2015). Serendipitous news consumption. A mixed-method audience-centred study on mobile devices, Conference abstract presented at Social Media and the Transformation of Public Space, Amsterdam, The Netherlands. Google Scholar.
- Venkatesh, R. & V. Mahajan (1997). Products with branded components: An approach for premium pricing and partner selection, Marketing Science, 16(2).
- Veronis suhler, Stevenson (2003). the communication industry forcast & report, veronis suhler Stevenson, [http://www. Veronissuhler.com/article_081103.html], (created: 2003; cited: 19 December 2003).
- Wallace, W., Seigerman, A. & Holbrook, M. (1993). the role of actors and actress in the success of films: how much is a movie star worth?, Journal of Cultural Economics, 17 (1).
- Westlund, O. (2008). From mobile phone to mobile device: News consumption on the go, Canadian Journal of Communication.
- Wu, L., & Kane, G. C. (2016). Network-biased technical change: Evidence from enterprise social media adoption. Available at SSRN 2433113.
|