الف. منابع فارسی
- اسدی، علی و شمسی، محمد (1396)، فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری، کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21، رشت، دانشگاه امام صادق (ع) پردیس خواهران.
- اسماعیلی، محسن (1395)، مردمسالاری دینی و امنیت پایدار مبانی و راهبردهای حقوقی، فصلنامه آفاق امنیت،7 (1): 24-7.
- امام خامنهای (مدظلهالعالی) (1387)، مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بینالمللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین در ساختمان، بازیابی از: https://www.magiran.com/article/1609831
- امیراحمدی، رحمت الله؛ ملکان، حسین و اصغری، علیاصغر (۱۳۹۶)، پیامدهای بازیهای رایانهای در بین دانشآموزان (فرصتها و چالشها)، تهران، بنیاد ملی بازیهای رایانهای- دانشگاه علم و صنعت ایران.
- باقری، حسین؛ مرادی، حسن و نظاملو، علی اوسط (1394)، رویکرد سیاسی ترکیه در اقلیم کردستان عراق و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علمی امنیت ملی، 5 (16)، 138-107.
- بربر، مسعود (۱۳۹۲)، «بازیهای رایانهای فرصت یا تیل یاد». نشریه: کتاب ماه علوم و فنون، شماره ۷۷.
- برزگر، ابراهیم و لعل علیزاده، محسن (1390)، جنگ نرم، بازیهای رایانهای اسلامستیز و پدافند غیرعامل، سازمان بسیج اساتید، 1(1)، 117-93.
- بوزان، باری و ویور و الی و دی ویلد، (1386)، چارچوبی تازه برای تحلیل امنیت، ترجمه علیرضا طیب، تهران، پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- پورابراهیمی، علیرضا؛ صفرنژاد، داریوش و کاشف، حمیدرضا (1395)، راهبردهای دفاع سایبری جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات جنگ روانی، فصلنامه علمی امنیت ملی، 6 (22)، 146-119.
- پورمنافی، ابوالفضل و قربانی، ابراهیم (1397)، پیشگیری نوین: نقش رسانه مجازی در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در فضای سایبر، فصلنامه علمی- پژوهشی اعتیادپژوهی، 12(49): 22-9.
- جباری، طاهره و حسینی، سید محمد (1394)، پرخاشگری رایانهای (تأثیرگذاری بازیهای ویدئویی خشن در کودکان و نوجوانان)، فصلنامه دانش انتظامی، 6 (23): 48-32.
- جنیدی، رضا (1389)، تکنیکهای عملیات روانی و شیوههای مقابله، مشهد، انتشارات به نشر.
- جهانبزرگی، احمد (1393)، امنیت در نظام سیاسی اسلام (اصول و مؤلفهها)، چاپ دوم، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- حسنبیگی، ابراهیم و کولیوند، ابراهیم (1396)، ارائه الگوی راهبردی مدیریت تحولات برآمده از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علمی امنیت ملی، 7 (24)، 80-59.
- خدابنده، عیسی؛ جباری، پرویز و جباری، غلام (1393)، بررسی تأثیر بازیهای رایانهای غربی در کودکان و نوجوانان و پیامدهای منفی آن، فصلنامه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، 3 (12):10-1.
- زارع شاهآبادی، اکبر و ترکان، رحمتالله (1390)، بررسی عوامل مؤثر بر احساس امنیت اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد، فصلنامه نظم و امنیت انتظامی، 2 (4): 148-125.
- زکوی، مهدی (1396)، تأثیر بازیهای رایانهای بر تمایلات بزهکارانه و انحراف کودکان و نوجوانان گیمنتی، فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 18(38)، 131-103.
- شمس، میترا و جلالی، یاسر (1392)، وضعیت بازیهای رایانهای در ایران و جهان. سیاستها، رویکردها و سازمانهای دستاندرکار، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 4 (10)، 193-161.
- عصاریاننژاد، حسین؛ حاتمی، حمیدرضا؛ بیات، بهرام و داودی، محمد (1398)، مقاله پژوهشی: طراحی الگوی جامعه امن جمهوری اسلامی ایران از منظر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، فصلنامه علمی امنیت ملی، 9 (32)، 170-151.
- قربانی، ابراهیم (1396)، مواد مخدر و روانگردان در فضای مجازی، چاپ اول، تهران، انتشارات راه فردا.
- قربانی، ابراهیم (1398)، مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در فضای مجازی، چاپ اول، تهران، انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین.
- قلیزادگان، فرزین؛ قربانی، ابراهیم؛ پیری، فردین و محمدی، میرصادق (1398)، پهنهبندی استان مرزی آذربایجان غربی، بر اساس شاخصهای ناامنیِ متأثر از قاچاق مواد مخدر با استفاده از روش IDW، نشریه علمی دانش انتظامی دفتر تحقیقات کاربردی استان آذربایجان غربی، 1398(42): 124- 95.
- کرامر، فرانکلین و استار، استیوارت و ونتز لری (1394)، قدرت سایبری و امنیت ملی، ترجمه معاونت پژوهش و تولید علم، ناشر، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشکده اطلاعات.
- معین، محمد (1371)، فرهنگ فارسی، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- نویدنیا، منیژه (1382)، درآمدی بر امنیت اجتماعی، فصلنامه مطالعات راهبردی، 15(70): 70-53.
- هندیانی، عبدالله و صادقی، رضا (1392)، امنیت و ساختار آن در جمهوری اسلامی ایران، معاونت تربیت و آموزش ناجا.
- یوسفپور، احمد و امالبنین حاج اسماعیلی (1396)، بررسی علل و عوامل گرایش فرزندان به فضای مجازی، مطالعه موردی بازیهای رایانهای و تأثیر آن بر خشونت نوجوانان و جوانان، سومین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، بازیابی از:
https://www.civilica.com/Paper-CPCONF03-CPCONF03_058.html
ب. منابع لاتین
- Adachi, P. J. C., & Willoughby, T. (2011). The effect of violent video games on aggression: Is it more than just the violence? Aggression and violent behavior, 16(1), 55-62.
- Alex R (2018)The evolution of online scams: 21 game-changing cyber crimes infograph. Fourth Edition
- Chen, Z (2018). Cyber security issues in online games. AIP Conference Proceedings, doi.org/10.1063/1.5033679 Published Online: 18 April 2018.149-153
- Connolly,Thomas M,et al,(2012), Asystematic literature review of empirical evidence oncomputer games &serious games, Computers & Education,59, Pp.661-686.
- Delisi, Matt,(2012), Violent Video Games,Delinquency, and YouthViolence: New Evidence,Youth Violence and Juvenile Justice, 11(2) Pp. 132-142.
- Stephanie H. Cook. (2013), Online Network Influences on Emerging Adults’ Alcohol and Drug Use. Youth Adolesc. 2013 Nov; 42(11): 1674–1686.
- Zhen, S (2011). Exposure to violent computer games and Chinese adolescents’ physical aggression: The role of beliefs about aggression, hostile expectations, and empathy. Computers in Human Behavior, 27(5), 1675-1687.
|