الف. منابع فارسی
- ابیلی، خدایار (1389)، مدیریت منابع انسانی در سازمانهای دانشبنیان، همایش بینالمللی نفت، گاز و پتروشیمی، صص 11-1.
- اخوان، پیمان؛ ایدلخانی، یاسمن و حسنوی، رضا (1395)، «بررسی رابطه فرایندهای مدیریت دانش و اقتصاد مقاومتی با استفاده از روشنگاشت ادراکی فازی»، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، سال 7، شماره 25، صص 94-73.
- پاپیان، ناهید (1393)، طراحی و تبیین مدل سازمان دانش بنیان در رسانه ملی (سازمان صدا و سیما)، رساله دکتری، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران.
- حسنی، سمیه (1393)، ارائه مدلی برای سنجش سطح دانشمحوری سازمانها، پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس.
- حمیدیزاده، محمدرضا؛ رئیسی، رضا و انانی (1395)، «تبیین ارزشآفرینی دانش پلیسی با تأکید بر توانمندی هدایتی کارکنان»، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، سال 7، شماره 25، صص 72-51.
- درودی، هما (1390)، یک مطالعه تطبیقی در مروری بر عوامل زمینهساز یک سازمان دانشمحور در چند سازمان رسانهای (رادیو- تلویزیونی) کارآمد در چند کشور مختلف و مقایسه آن با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مطالعات رسانهای، سال ششم، شماره دوازدهم، صص 46-32.
- رضاییان، علی؛ باقری، روحالله و فرتوکزاده، حمیدرضا (1396)، شناسایی، اولویتبندی و الگوسازی عوامل شکلگیری شبکههای دانش در سازمانهای دانشمحور با رویکرد ساختاری تفسیری، بهبود مدیریت، شماره 37، صص 24-1.
- سبحانینژاد، مهدی و افشار، عبدالله (1388)، مانعزدایی از نهضت تولید علم؛ راهکاری بنیادی در نوآوری فعالیتهای پژوهشی دانشگاهی، فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال سیزدهم، شماره 1، صص 99-78.
- سعیدی، سید محمود؛ حاتمی، حسین؛ شهیدی، نیما و امیری، قسم (1386)، امکانسنجی تحقق سازمان داناییمحور در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، فصلنامه اندیشههای تازه علوم تربیتی، سال دوم، شماره دوم، صص 48-31.
- سهرابی، بابک؛ رییسی وانانی، ایمان و رسولی، هاتف (1389)، ارزیابی شایستگی دانشمحور در آموزش عالی، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 2، صص 78-57.
- قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1383)، معاونت برنامهریزی و توسعه راهبردی ریاست جمهوری.
- اللهیاری فرد، نجف و عباسی، رسول (1390)، بررسی الگوی مناسب ساختار سازمانی شرکتهای دانشمحور، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد (رشد فناوری)، سال هشتم، شماره 29، زمستان 90، صص 47-54.
- منوریان، عباس؛ عسگری، ناصر و آشنا،مصطفی (1386)، ابعاد ساختاری و محتوایی سازمانهای دانشمحور، اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، 14-13 بهمن 1386، تهران، صص 18-1.
- نادری، ابوالقاسم (1384)، اقتصاد دانایی بهعنوان الگوی جدید توسعه و ارزیابی اقتصاد دانایی در ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره 9، شماره 35 ، صص 28-1.
- نقشه جامع علمی کشور (1390)، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
ب. منابع انگلیسی
- Alavi, M. & Leidner, D. E. (2001). Knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25 (1): 107-136.
- Alkhuraiji, A., Liu, S., Oderanti, F. O., & Megicks, P. (2016). New structured knowledge network for strategic decision-making in IT innovative and implementable projects. Journal of Business Research, 69(5), 1534-1538.
- Anbari, F.T., Carayannis, E.G., Voetsch, R.J. (2008). Post-project reviews as a Key Project Management Competence. Technovation, 28 (10), 633–643.
- Chang, H.C, Tsai, M.T, and Tsai, C.L. (2011). Complex Organizational Knowledge Structures For New Product Development Teams. Knowledge-Based Systems, (24). PP. 652-66
- Chase, R. L. (1997). the Knowledge-Based organization: An Iternational Survey. Journal of Knowledge Management, Vol. 1 ISS,1. PP. 38-49.
- Chen, L. Mohamed, S. (2008).Impact of the Internal Business Environment on Knowledge Management within Construction Organisations, Construction Innovation: Information, Process, Management, 8(1), 61-81.
- Choo, C. W., & Bontis, N. (2002). The strategic management of intellectual capital and organizational knowledge. New York, Oxford University Press.
- Cohen, S., & Kaimenakis, K. (2007). Intellectual capital and corporate performance in Knowledge-intensive SMSs. The Learning Organization, 3, 241-262.
- Davenport, T. H., and Beck, J. C., (2002). The strategy and structure of firms in the attention economy, Ivey Business Journal, 66 (4), pp. 48-54.
- Donate, M.J., & Guadamillas, F. (2014). The effect of organizational culture on knowledge management practices and innovation. Journal of Knowledge and Process Management,17(2),18-28.
- Drucker, P. (2000). Knowledge work. Executive Excellence, 17 (4): 11-12.
- Friedman, R.S., Prusak, L. (2008). On heuristics, Narrative and Knowledge Management. Technovation, 28 (12), 812–817.
- Groves, S., (2002). Knowledge wins in the new economy, Information Management Journal, 36 (2). 6.
- Gupta, J.N.D & Sharma, S.K. (2004). creating knowledge Base organizations, Idea group publishing, PP.1-15.
- Hall, B.H. and J. Mairesse. (2006). Empirical studies of innovation in the knowledge driven economy, Economics of Innovation and New Technology 15(4/5), p.296.
- Hau, Y. S., Kim, B., Lee, H., & Kim, Y. (2013). The effects of individual motivationsand social capital on employees’ tacit and explicit knowledge sharingintentions. International Journal of Information Management, 33(2), 356–366.
- Hess, James.D, and Bacigalupo, Arnold.C. (2010). The emotionally intelligent Leader, the Dynamics of Knowledge-Based organizations and the role of emotional intelligence in Organizational Development. on the Horizon, Vol. 18, No.3, PP. 222-229. (Emerald Group(
- Ho, J. S. Y., Cheng, M. Y. and Lau, P. M.(2008). Knowledge Sharing in Knowledge-Based Institutions, Proceedings of the 10th International Business Information Management Association Conference, Kuala Lumpur, Malaysia.
- Hsu, M. H., & Chang, C. M. (2014). Examining interpersonal trust as a facilitator and uncertainty as an inhibitor of intra-organisational knowledge sharing. Information Systems Journal, 24(2), 119e142.
- Hung, Y. C, Huang, S. M, Lin, Q. P, & Tsai, M. L. (2005). Critical factors in adopting a knowledge management system for the pharmaceutical industry. Industrial. Management & Data Systems, 105 (2), 164-83.
- Jarvi, K, Almpanopoulou, A & Ritala. (2018). Organization of Knowledge Ecosystems: Prefigurative and Partial Forms. Research Policy, vol. 47, no. 8, pp. 1523-1537.
- Jung-Chieh.L., Yih-Chearng.S., & Chung-Yang.C. (2016). Examining the impacts of organizational culture and top management support of knowledge sharing on the success of software process improvement. Computers in Human Behavior. 54, 462–474.
- King, W.R, (2008). An integrated architecture for an effective Knowledge organization. Journal of Knowledge management, Vol. 72, No.2,PP.29-41.
- Kulkarni, U.R., Ravindran, S.,& Freeze, R. (2006). Knowledge management Success Model: Theoretical Development and Empirical Validation. Journal of Management Information Systems, 23 (3), 309–347.
- Kumaresan, S. C., & Swarooprani, B. S. (2015). Analyzing the relationship between organizational culture and knowledge management dimensions in higher educational libraries. Journal of Librarianship and Information Science. 1, page(s): 57-68.
- Lambe, P. (2014). Organising Knowledge: Taxonomies, knowledge and organizational effectiveness. Elsevier, 33(2), 356–366.
- Leja, K. (2011). Koncepcje zarządzania współczesnym uniwersytetem, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk
- Leydesdorff, L; Ivanova, I; Meyer, M. S. (2019, in press). The measurement of synergy in innovation systems: Redundancy generation in a Triple Helix of University-Industry-Government relations. Springer. ISBN: 978 3 030 02510 6
- Liao, S.-H., Fei, W.-C.,& Liu, C.-T. (2008). Relationships between knowledge Inertia, Organizational Learning and Organization Innovation. Technovation, 28 (4), 183–195.
- Liao, S.-H.,& Hu, T.-C. (2007). Knowledge Transfer and Competitive Advantage on Environmental Uncertainty: an Empirical Study of the Taiwan Semiconductor Industry. Technovation 27 (6–7), 402–411.
- Lin, T. C., Wu, S., & Lu, C. T. (2012). Exploring the affect factors of knowledge sharing behavior: the relations model theory perspective. Expert Systems with Applications, 39(1), 751e764.
- Mahr, D., & Lievens, A. (2012). Virtual lead user communities: drivers of knowledgecreation for innovation. Research Policy, 41(1), 167–177.
- Martina, K., Urbancova, H.; Fejfar, J. (2012). Identification of Managerial Competencies in Knowledge-based Organizations. Journal of Competitiveness. Vol 4. No: 1.
- Mcgovern, J. (2001). Creating a Knowledge-based organization. The Manchester review. Doubie issue, Vol.6, NO.2 and 3, PP... 15-18
- Mendes, M, Gomes, J. F.S & Batiz –Lazo, B (2004). Management of Knowledge in New Product Development in Portuguese Higher Education. In Gupta & Sharma (Eds). Creating Knowledge Based Organization, Idea Group Inc (e-book).
- Mina, A., Bascavusoglu-Moreau, E., Hughes, A.) 2014(. Open service innovation andthe firm’s search for external knowledge. Res Policy, 43 (5), 853–866.
- Mura, M., Lettieri, E., Radaelli, G., & Spiller, N. (2013). Promoting professionals’innovative behaviour through knowledge sharing: the moderating role ofsocial capital. Journal of Knowledge Management, 17(4), 527–544.
- Nastase, M; Margareta F, Ileana M. (2018). Scientific Research and Universities as Knowledge Based Organizations. Journal of Knowledge Management, 22(3), 423–436.
- Neagu, C.D. (2008). In IFIP International Federation for informantion Processing. the Future of Identity in the information Society, Simone Fischer_Hubner, Penny Duquenoy, Albin Zuccato, Leonardo Martucci; (Boston: Springer). PP.407-421
- Nissen, M. (2004). Inducing Enterprise Knowledge Flows. In Gupta & Sharma (Eds). Creating Knowledge Based Organization, Idea Group Inc (e-book).
- Nonaka, I, Takeuchi, H. (1995), The Knowledge-creating company, oxford university Press, Ox Ford.
- OECD (1996). Knowledge-based economy. Working paper.
- Park, Y.,& Kim, S. (2006). Knowledge Management System for Fourth Generation R&D: Knowvation. Technovation, 26 (5–6), 595–602.
- Paterson, B., Thorne, S., Canam, C. & Jillings, C., (2001). Metastudy of Qualitative Research: A Practical Guide to Meta-analysis and Meta-synthesis. Thousand Oaks, CA: SAGE.
- Pop, A. B.; Ţîţu, A. M.(2018). Implementation of an Integrated Management System: Quality-Information Security in an Industrial Knowledge-Based Organization. Quality. Vol. 19, Iss. 166; 87-93.
- Radding,A.(1998), Succecding in the Information-Based Global Economy, Computer Technology Corp.
- Rajan, A., et al. (1999). Good Practices in knowledge creation and exchange. Tunbridge Wells: Create.
- Read & William, H (1996). Managing The Knowledge-Based Organization, Technology Analysis & Strategic Management, Vol Q, Issue o, p. ‘‘o.
- Rowley, J. (2000) is higher Education ready for knowledge management, the International journal of educational management, 14, 7, pp. 325-333.
- Sandelowski, M. & Barroso, J., (2007). Handbook for Synthesizing Qualitative Research. New York: Springer.
- Sauk Hau, Y & Kang, M. (2016). Extending lead user theory to users’ innovation-related knowledgesharing in the online user community: The mediating roles of socialcapital and perceived behavioral controlYong. International Journal of Information Management, 36, 520–530.
- Schmitz,A., Dandolini, G. A., Souza, J. Am., Gertrudes, M., Urbano, D. (2018). A systemic approach for universities in the knowledge-based society: a qualitative study. in book: Publisher: Edward Elgar, pp.60-87
- Steyn, P. GM., (2004). Harnessing the power of knowledge in higher education, Education, 124 (4), pp. 615-628
- Tan Y., Scott B., Stephen H. (2007).Attracting and retaining knowledge workers in knowledge cities; Journal of Knowledge Management, Vol.11.Issue: 5, 6-17.
- Westerberg, K, Hjelte, j., Brannstrom, j. and Hyvonen, U. (2011). The meaning of a Knowledge-based organization in Swedish monicipal elderly care. Social Work Education, Vol. 30, S.1-23.
- Wiewiora, A., Trigunarsyah, B., Murphy, G., & Coffey, V. (2013). Organizational culture and willingness to share knowledge: a competing values perspective in Australian context. International Journal of Project Management, 31(8), 1163-1174.
- Wiig, K.M. (1999). What Future Knowledge Management Users May Expect. Journal of Knowledge Management. 5 (3), 249–263.
- Wu, C & Wang. A. (2016). Geographical FDI knowledge spillover and innovation of indigenous firms in China. International Business Review,25, Issue 4, Pages 895–906.
- Wu,L.-C.,Ong, C.-S., Hsu, Y., (2008) Knowledge-Based Organization Evaluation. The Tenth Pacific Asia Conference on Information System 434-443.
- Yu, Y., Hao, J. X., Dong, X. Y., & Khalifa, M. (2013). A multilevel model for effects of social capital and knowledge sharing in knowledge-intensive work teams. International Journal of Information Management, 33(5), 780e790.
- Zack, M.H. (1999). Managing Codified Knowledge. Sloan Management Review, 40 (4), 45–58.
- Zack, Micheal.H.(2003). What is a Knowledge-based organization?5 th international conference organizational learning and Knowledge, Friday, 30 th may – Monday, 2nd June, PP. 1-7.
- Zemaitis, E.,) 2014(. Knowledge management in open innovation paradigm context: high tech sector perspective. Proc. Soc. Behav. Sci. 110, 164e173.
|