الف. منابع فارسی
- اخوان، پیمان و کشتکار، مهران، (1394)، بررسی و رتبهبندی توانمندسازهای مدیریت دانش مطالعه موردی: سامانه فرماندهی و واپایش یک سازمان دفاعی، فصلنامه علمی راهبرد دفاعی، دوره 13، شماره 2، صص 63-85.
- امینی، آرمین و انعامی علمداری، سهراب (1389)، مدیریت دانش و راهبرد نوآوری در سازمانهای دفاعی، فصلنامه علوم سیاسی، دوره 10، شماره 1، صص 73-90.
- آذر، عادل؛ غلامزاده، رسول و قنواتی، مهدی (1391)، مدلسازی مسیری- ساختاری در مدیریت: کاربرد نرمافزار Smart PLS، تهران: انتشارات نگاه دانش.
- افجهء، سیدعلی اکبر و علیزادهفر، زهرا (1396)، رابطه ادراک از برندکارفرما با نگرشهای شغلی کارکنان، فصلنامه علمی– پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 26، شماره 84 ، صص 73-95.
- چهاردولی، عباس و نجاتی، مصطفی (1398)، راهبردهای توسعه مدیریت دانش در وزارت صنعت، معدن و تجارت (مطالعه موردی: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد)، مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، دوره 3، شماره 12، صص 273-306.
- زاهدی، شمسالسادات؛ اسدپور، امین و حاجی نور، خاطره (1390)، رابطه سیبرنتیک و مدیریت دانش در سازمان، فصلنامه مطالعات مدیریت و بهبود، دوره 20، شماره 63، صص 1-25.
- قاسمینژاد، یاسر و فرامرزی، محمد، (1396)، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ارزیابی عملکرد نظام مدیریت دانش (مطالعه موردی: یک دانشگاه دفاعی)، فصلنامه علمی راهبرد دفاعی، دوره 15، شماره 3، صص 163-190.
- محمودزاده، ابراهیم و تقیزاده بیرامی، غفور (1396)، ارزیابی ضرورت توسعه مدیریت دانش در بخش عمومی و دولتی ایران به مثابه تغییری راهبردی، مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، دوره 1، شماره 2، صص 141-161.
- مدهوشی، مهرداد و حسین زاده اطاقسرا، سیدعلی اکبر (1388)، بررسی شاخصهای عملکرد مدیریت دانش و ارائه مدل اندازهگیری، هفتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران، گروه پژوهشی آریانا، صص 1-17.
- مومنی، منصور و فعال قیومی، علی (1392). تحلیل آماری با استفاده از SPSS، تهران: مؤلف.
- نوروزی رودپشتی، زهره؛ رفیعی رشت آبادی، فاطمه و مرادی، محمود (1397)، بررسی تاثیر و ارائه الگویی برای نقش تسهیم دانش خارجی و نشت دانش بر عملکرد نوآورانه شرکت، فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، دوره 16، شماره 31، صص 33-44.
ب. منابع انگلیسی
- Bartczak, S. (2002). Identifying barriers to knowledge management in the United States military. Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2002), Proceedings, pp. 325-343.
- Bartczak, S. E. (2004). Identifying the Benefits of Knowledge Management in the Department of Defense: A Delphi Study, 10th Americas Conference on Information Systems, August 6-8, AMCIS 2004, New York, NY, USA, pp. 579-597.
- Brace, N., Kemp, R., & Snelgar, R. (2009). SPSS for Psychologists: A Guide to Data Analysis using SPSS for Windows. New York: Palgrave Macmillan.
- Chang, C‐, Hsu, M-H., & Yen, C-H. (2012). Factors affecting knowledge management success: the fit perspective, Journal of Knowledge Management, 16(6), 847-861.
- Chen, L., & Fong, P. S. W. (2015). Evaluation of KM performance: An organic approach. Information & Management, 52(4), 431-453.
- Cheng Sheng, L., & Kuan Yew, W. (2015). Development and validation of KM performance measurement constructs for small and medium enterprises, Journal of Knowledge Management, 19(4), 711-734.
- Chiu, C. M., Hsu, M. H. and Wang, E. T. G. (2006), Understanding knowledge sharing in virtual communities: An integration of social capital and social cognitive theories, Decision Support Systems, 42(3), 1872-1888.
- Christopian, F. D. (2008). Organizational Culture as a Mediating Factor on Knowledge Management Systems in the Aerospace and Defense Industry, Thesis for the degree of Doctor of Philosophy in Organizational Leadership, Regent University, ProQuest Dissertations Publishing.
- Cronbach, L. J., & Meehl, P. E. (1955). Construct validity in psychological tests. Psychological Bulletin, 52(4), 281-302.
- Desouza, K. C., & Evaristo, J. R. (2006). Project management offices: A case of knowledge-based archetypes. International Journal of Information Management, 26(5), 414-423.
- Desouza, K. C., & Vanapalli, G. K. (2005). Securing knowledge in organizations: lessons from the defense and intelligence sectors. International Journal of Information Management, 25(1), 85-98.
- Digalwar, A. and Sangwan, K. S. (2011). Role of knowledge management in world class manufacturing: An empirical investigation. 2011 IEEE International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management, 927-941.
- Fornell, C. & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error, Journal of marketing research, 18(1), 39-50.
- Ghasemi, B., & Valmohammadi, C. (2018). Developing a measurement instrument of knowledge management implementation in the Iranian oil industry. Kybernetes, 47(10), 1874-1905.
- Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2014). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Hamidizadeh, M.R & Fadaeinejad, M.E. (2010). A Knowledge Management Approach to Format the Financial World-Class Policies, International Journal of Management & Information Systems, 14(5). 69-78.
- Henseler, J., Hubona, G., & Ray, P. A. (2016). Using PLS path modeling in new technology research: updated guidelines. Industrial Management & Data Systems, 116(1), 2-20.
- Jafari, M., Akhavan, P., Rezaee Nour, J., & Fesharaki Mehdi, N. (2007). Knowledge management in Iran aerospace industries: a study on critical factors. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 79(4), 375-389.
- Jafari, M., Rezaeenour, J., Akhavan, P., & Fesharaki Mehdi, N. (2010). Strategic knowledge management in aerospace industries: a case study. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 82(1), 60-74.
- Jurčić, M., Lovrenčić, S., & Kurnoga, N. (2020). Croatian Defense Industry Competitiveness Cluster: Knowledge Management and Innovation Perspective. Business Systems Research Journal, 11(1), 59-72.
- Kim, T. H., Lee, J.-N., Chun, J. U., & Benbasat, I. (2014). Understanding the effect of KM strategies on KM performance: A contingency perspective. Information & Management, 51(4), 398-416.
- Kuah, C. T., & Wong, K. Y. (2011). KM performance measurement: a review. African Journal of Business Management, 5(15), 6021–6027.
- Kwong‐Chi, L., & Kwai‐Sang, C. (2009). User‐satisfaction‐based KM performance measurement. International Journal of Quality & Reliability Management, 26(5), 449-468.
- Lee, H. & Choi, B. (2003), Knowledge management enablers, processes, and organizational performance: an integrative view and empirical examination, Journal of Management Information Systems, 20(1), 179-228.
- Lee, C. S. & Wong, K. Y. (2017), A Fuzzy Logic-Based Knowledge Management Performance Measurement System for SMEs, Cybernetics and Systems, 48(4), 277-302.
- Man Yin Rebecca, Y., & Kit Fai, P. (2014). Measuring KM performance in industrial enterprises: An exploratory study based on an integrated model. The Learning Organization, 21(5), 310-332.
- Oufkir, l. and Kassou, I. (2019). Performance measurement for knowledge management project: model development and empirical validation, Journal of Knowledge Management, 23 No. 7, pp. 1403-1428.
- Roberts, M. R. & Whited, T. M. (2013). Endogeneity in empirical corporate finance, in: Constantin ides, G. M., Harris, M. and Stulz, R. M. (Eds.), Handbook of the Economics of Finance, Elsevier, Amsterdam, pp. 493–572.
- Roh, T., & Seo, S. (2017). A Survey and Analysis of Defense Industry Quality Management Level for Advancement of Defense Quality Policy. Journal of Society of Korea Industrial and Systems Engineering, 40(3), 18–26.
- Suk‐Gwon, C., & Jae‐Hyeon, A. (2005). Product and process knowledge in the performance‐oriented KM approach. Journal of Knowledge Management, 9(4), 114-132.
- Wang, J., Ding, D., Liu, O., & Li, M. (2016). A synthetic method for KM performance evaluation based on triangular fuzzy number and group support systems. Applied Soft Computing, 39, 11-20.
- Wei, C. C., Choy, C. S., & Yew, W. K. (2009). Is the Malaysian telecommunication industry ready for knowledge management implementation? Journal of Knowledge Management, 13(1), 69–87.
|