فهرست منابع
- "قرآن کریم"، ترجمه و تفسیر حضرت آیتا... ناصر مکارم شیرازی
الف- منابع فارسی:
- "اساسنامه دانشگاه عالی دفاع ملی" (1381)
- امین الرعایا، مهین؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ احسانپور، سهیلا؛ حسنزاده، اکبر و بهرامی، سوسن (1384)، "نیازسنجی آموزشی مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان"، مجله مدیریت سلامت، تابستان، دوره 8، شماره 20، صص 68 – 61
- ایراننژاد، پریسا و منعمی، فاطمه (1396)، "نیازسنجی برنامه آموزشی بر اساس سبک زندگی اسلامی - ایرانی مقطع متوسطه"، دو فصلنامه تربیت اسلامی، شماره 25، صص 70 – 55
- باربازت، جین (1390)، "نیازسنجی آموزشی، روشها، ابزار، فنون"، ترجمه رحمتا... پاکدل، تهران، انتشارات آییژ
- پیرا، سادینا؛ محمدخانی، کامران و تقیپور ظهیر، علی (1398)، "مطالعه تأثیر ابعاد محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی (با ارائه مدل ساختاری)"، فصلنامه پژوهشهای اخلاقی، شماره 37، صص 86 – 69
- رضوی، سید عباس (1390)، "مباحث نوین در فناوری آموزشی"، اهواز، انتشارات دانشگاه اهواز
- رهنورد، فرجا... (1390)، "نیازسنجی آموزشی مدیران عالی در بخش دولتی ایران"، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه، بهار، شماره 75، صص 50 – 25
- زارعی زوارکی، اسماعیل (1391)، "طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری با رویکرد تلفیقی: نقدی بر مدلهای پیشین و ارائه مدلی نوین در این زمینه"، مجموعه مقالات دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 285، صص 280 – 259
- جانفشان، کامران و بلوچی، قدرتا... (1388)، "تاریخچه مختصری از طراحی آموزشی"، همایش شیوههای نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم، صص 8 – 1
- جهانیان، رمضان و شفیعی علویجه، مریم (1395)، "شناسایی و اولویتبندی نیازهای آموزشی منابع انسانی دادگستری استان قزوین"، فصلنامه علوم رفتاری، تابستان، دوره نهم، صص 147 – 119
- سمیعی زفرقندی، مرتضی و غلامی، فوزیه (1395)، "نیازسنجی اولیای دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه"، فصلنامه روانشناسی: خانواده و پژوهش، شماره 31، صص 40 – 27
- "سند نقشه جامع علمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران" (اردیبهشت 1393)
- سیفزاده، حسین (1384)، "سیاست خارجی ایران"، چاپ اول، تهران، نشر میزان
- شریفزاده، فتاح و عبدی، فاطمه (1387)، "تبیین نیازهای آموزشی و آثار آموزش ضمن خدمت بر یادگیری کارکنان مخابرات رسته اداری مالی اداره کل منطقه دو تهران"، فصلنامه پژوهشهای مدیریت، سال اول، پاییز، شماره اول، صص 70 – 41
- شیخ، علیرضا (1397)، "بازطراحی نظام تربیتی، آموزشی – پژوهشی دانشکده دفاع ملی با تأکید بر تدوین رشتهها و گرایشها"، رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده دفاع ملی
- صفری، اسکندر (1395)، "بازطراحی نظام آموزشی – پژوهشی دانشکده امنیت ملی بر اساس نیازسنجی فرماندهان و مدیران سطوح راهبردی با تأکید بر رشتهها و گرایشها"، رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده امنیت ملی
- عباسزادگان، محمد و ترکزاده، جعفر (1388)، "نیازسنجی آموزشی در سازمانها"، چاپ چهارم، تهران، شرکت سهامی انتشار
- عیوضی، محمدرحیم (1394)، "طراحی نظام آموزش و پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی برای دانشجویان خارجی"، پروژه پژوهشی، دانشگاه عالی دفاع ملی
- فتحی واجارگاه، کورش و فخام زاده، پروانه (1392)، "نیازسنجی آموزشی، الگوها و فنون"، چاپ دوم، نشر آییژ
- فتحی واجارگاه، کورش؛ عارفی، محبوبه و زمانیمنش، حامد (1392)، "بررسی موانع پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی"، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، زمستان، شماره 62، صص 80 – 65
- کشاورزمهر، مریم و کوچک خوشنویس، احمدمیرزا (1395)، "ارائه مدلهای سهبعدی هوشمندانه جهت ارتقاء یادگیری کودکان"، ماهنامه شباک، سال دوم، شماره 11، صص 76 – 65
- "کلیات نظام جامع تربیت و آموزش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران" (1393)
- مرادی، رضا (1392)، "آسیبشناسی آموزشهای تخصصی قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (صلی ا... علیه و آله و سلم) در ابعاد عملیاتی و فنی و ارائه راهکار مناسب در راستای ارتقای آموزشهای تخصصی"، پروژه پژوهشی، مرکز تحقیقات قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (صلی ا... علیه و آله و سلم) آجا
- مطلبی کربکندی، محمدعلی (1391)، "برنامهریزی آموزشی راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی بر اساس نیازهای مدیریتی سطوح راهبردی کشور"، رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی
- معینالدینی، محمود (1398)، "نیازسنجی آموزشی مسائل راهبردی اجتماعی"، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، سال هفدهم، شماره 77، پاییز، صص 224 – 203
- ملکی، حسن (1397)، "مقدمات برنامهریزی درسی"، تهران، انتشارات سمت
- نصری، صادق؛ کرمپور، عبدالحسین و پیروزنیا، مهرداد (1395)، "بررسی راهکارهای کیفیتبخشی به آموزشهای ضمن خدمت"، نشریه علمی – پژوهشی فناوری آموزش، تابستان، شماره 4، صص 261 – 247
- وکیلجزی، ناصرا...؛ اقبالیان نورانی زاده، پریسا؛ عکافزاده سواری، نفیسه و قضاوی خوراسگانی، اکبر (1399)، "بررسی میزان کاربرد مدلهای طراحی آموزشی در ارزیابی دورههای آموزش الکترونیک در نظام آموزش عالی ایران"، فصلنامه پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزشو پرورش، شماره 26، صص 62 – 47
ب- منابع انگلیسی:
- Berenskoetter, Felix. Van Hoef, Yuri. (2017). Friendship and Foreign Policy, available at: www.researchgate.net.
- Jirasatjanukul, Kanokrat, Jeerungsuwan, Namon. (2018). The Design of an Instructional Model Based on Connectivism and Constuctivism to Create Innovation in Real World Experience. International Education Studies, Vol... 11, No. 3, Thailand.
- Palacios, Kolette N. (2003), Developing a Comprehensive Needs Assessment Model for Implementation in Continuing Education, Southwest Texas State University.
- Royce, David. Sleeze, Station Tindall, Michelle, Badger, Karen & Webster. Matthew J. (2009). Needs Assessment, Oxford University Press. The U.S.Simona, Sava. (2012). Needs analysis and program planning in adult education, Budrich, Denmark.
- Schuette, Leonard. (2015). Friendship and International Relations: obtainable at: https://www.e-ir.info/2015/05/29/friendship-and-international-relations/
- Watkins, Ryan. W. Meiers, Maurya. Visser, Yusra Laila. (2013). A Guide To Assessing Needs. Essential Tools for Collecting Information, Making Decisions, and Achieving Development Results, The World Bank.
- Woodpack, Tim and Whitaker, Tim. (1988). Needs Assessment in Post-16 Education, Falmer United Kingdom.
ج- منابع عربی:
- علی الجهوری، شمسه بنت حمد (2013)، "الاحتیاجات التدریبیه للقیادات التربویه فی المدیریات العامه للتربیه والتعلیم فی سلطنه عمان"، الرساله استکمالا لمتطلبات الحصول علی درجه الماجستیر فی التربیه اخصص: الاداره التربویه، جامعه نزوی
- فارس القاضی، نجاح سعود (2016)، "الاحتیاجات التدریبیه لمعلمی الاساسیه من وجهه نظر المشرفین التربویین فی محافظه المفرق"، کلیه التربیه اللبنات، وزاره التربیه و التعلیم
|