فهرست منابع و مآخذ
الف. منابع فارسی
- اشتراس، آنسلم و کوربین، جولیت (1989)، اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک منصوری، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی.
- احمدی، کیومرث و الوانی، مهدی، (1393)، جایگاه نظریه خدمات عمومی نوین در تبیین مفهوم پاسخگویی اجتماعی سازمانهای دولتی، سیاستگذاری عمومی، دوره 1، شماره 2: 15-1.
- ربینیاک، جی، لاورنس (1389)، عملیاتی کردن استراتژی: مدیریت اثربخش اجرا و تغییر، (ترجمه: نادر مظلومی و همکاران)، ناشر اتحاد ادبستان، تهران. چاپ دوم.
- جعفری، حمیدرضا؛ یعقوبی، نور محمد و سالارزایی، امیرحمزه (1393)، بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک قضایی بر رضایتمندی شهروندان، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال 7، شماره 23:174-153.
- رنجبران، هادی؛ حقدوست، علیاکبر؛ صلصالی، مهوش؛ خوشدل، علیرضا و سلیمانی، نسیم (1391)، نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع، مجله علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران،10(3):250-238.
- رهنورد، فرج الله (1385)، اندازهسازی بخش دولتی: راهبرد برونسپاری، تحول اداری، شماره 52: 68-49.
- مک لنان، اندرو (2011)، پیادهسازی راهبرد، ترجمه سید محمد اعرابی و همکاران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم، (1393)، تهران.
- مظلومی و متولی (1391)، الگویی برای اجرایی کردن برنامههای راهبرد، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 22، شماره 67: 19-4.
- مظلومی، نادر و جبارزاده کرباسی، بهرام (1398)، اثر برنامهریزی استراتژیک مشارکتی و انعطافپذیری استراتژیک بر اجرای راهبرد در صنایع کوچک و متوسط، مطالعات بینرشتهای راهبردی،213:241-34.
ب. منابع انگلیسی
- Alexander, J (1990), Top Ten Public-Private Sector Differences,, Performance Management Inc.,Texas, Available from: <www.alexanderleadership.com.
- Anderton, B. & Brenton, P. (1999) “Outsourcing & law-skilled workers in the UK”,Bulletin of Economic Research, 51(14), p.268.
- Ateş,Y.Tarakci,M.Porck,J.Knippenberg,D.Groenen,P.(2018).The Dark Side of Visionary Leadership in Strategy Implementation: Strategic Alignment, Strategic Consensus, and Commitment,Journal of Management, First Published ,1-29.
- Godwin, Charles, (2011).The relationship among participative management style, strategy implementation success, and financial performance in the foodservice industry, international Journal of Contemporary Hospitality management vol 23 (6), pp: 719-738.
- Greaver, M. F. (1999) “Strategic outsourcing- A structured approach to outsourcing decisions & initiatives. Business & Economics,P:122.
- Greer, C. R., Lusch, R. F., &Hitt, M. A. (2017). A service perspective for human capital resources: A critical base for strategy implementation. Academy of Management Perspec-tives, 31(2), 137—158.
- Henry, N.(2010), Public Administration and Public Affairs, 11th edition, Pearson Education, New Jersey.
- Hrebiniak,L.G.(2006).Obstacles to Effective Strategy Implementation. Organizational Dynamics, 35.
- Noble, C. H. (1999). The Eclectic Roots of Strategy Implementation Research. Journal of Business Research, 45(2), pp. 119-134.
- Kaplan, R.S. and Norton, D.P., (2004). Linking strategy to operations for competitive advantage. Boston, MA :Harvard Business School Publishing Corporation.
- King, ME 2012, Governance Beyond Boardroom, workshop presented on 31 August 2012 in Windhoek, Namibia, facilitated by JCD Business Solutions.
- Lanhford, W. M. & Parsa,F.(1999) “Outsourcing: a primeer.Management Decision.37 (4):pp.310-316.
- McBain, L & Smith, J (2010), Strategic Management in the Public Sector, E-Leader Singapore 2010.
- Okumus, F. (2001). Towards a strategy implementation framework. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7),pp. 327-338.
- Okumus, F., (2003). A framework to implement strategies in organizations. International Journal of Contemporary Management, 13(7).
- J.A.(2015).Closing The Strategy Execution Gap, Stellenbosch University, Master Thesis. Promoter:Prof. Erwin Schwella. March 2015.
- Ostroff, F.(2006), Change Management in Government, Harvard Business Review, May 2006.
- Pedersen, K. L. (2008). Cracking the Code of Strategy Execution, Department of Innovation and Organizational Economics, Copenhagen Business School, Ph.D. Thesis.
- Pettigrew, A.M.(1987).Context and action in the transformation of the firm, Journal of manganment studies, Vol. 24, No6, pp. 649-70.
- Rainey, HG, Backoff, RW & Levine, CH 1976, Comparing Public and Private Organizations, Public Administration Review, Vol. 36, No 2 (Mar-Apr 1976), pp. 233-244.
- Ring, PS & Perry, JL.(1985), Strategic Management in Public and Private Organizations: Implications of distinctive contexts and constraints, The Academy of Management Review, April 1985.
- Shah A.M. (2005) .The Foundations of Successful Strategy Implementation:Overcoming the Obstacles. Global Business Review, 6: 293.
- Starling, G.(2011), Managing the Public Sector, 9th edition, Wadsworth, Boston, USA.
- Ross, R (2011), Two Different Worlds: The Public and Private Sectors, American Spectator, 6 January.2011, Available from: http://spectator.org.
- Speculand, R. (2006). Strategy implementation: we got the people factor wrong! How to lead your saboteurs, groupies, double agents and mavericks. Human Resource Management International Digest, 14(6),:pp. 34-37.
- Tawse,A.Patrick,V.Vera,D.(2018).Crossing the chasm: Leadership nudges to help transition from strategy formulation to strategy implementation.Business Horizon,1535,1-9.
- Verspaandonk, R. (2001) “Outsourcing- for & against”, Department of the Parliamentary Library of Australian, NO18.
- Wirick, D.(2009), Public-Sector Project Management - Meeting the challenges and achieving results, John Wiley & Sons, New Jersey.
|