الف. منابع فارسی
- ایمانی، عبدالمجید و همکاران (1395)، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر نهادینهسازی ابعاد اجرایی کارآفرینی سازمانی، فصلنامه پژوهشهای علمی مدیریت، سال نهم، شماره 31.
- الوانی، سید مهدی و همکاران (1395)، عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، شماره 82.
- بابایی فارسانی، میثم؛ امین دوست، عاطفه؛ علی دادی، ابوذر (1397)، طراحی الگو نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از نظریه دادهبنیاد، فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی دانشگاه امام حسین(ع) ، 2، 95-136.
- دهقان، طالبی، عربیون. (1391). پژوهشی پیرامون عوامل مؤثر بر نوآوری و کارآفرینی سازمانی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور. مجله پیاورد سلامت، 6(1)، 22- 33.
- رضایی، روحالله و همکاران (1395)، تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، شماره 4، ص 2-47.
- رهبری، محمد؛ سمیعی، روح اله؛ اشرفی، مجید؛ شجاعی، سامره (1397)، شناسایی و اولویتبندی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری در تعاونی لبنی کشور، فصلنامه تعاون و کشاورزی، 25، 178-195.
- صالحی، سارا و اولادیان، معصومه (1393)، تأثیر مدیریت دانش بر توسعه کارآفرینی سازمانی، فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 13، ص 93-114.
- سرعتی آشتیانی، نرجس (1378)، نوآوری راهبردی، مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 2،2.
- عباس زاده، حسن؛درویش، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ صالحی صدقیانی، جمشید (1390)، الگوی استراتژی گرایش به کارآفرینی در نظام بانکی ایران، 2، 7، 99-116.
- نورا، عباس (1399)، بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی و راهبردی شرکتهای لبنی خراسان رضوی بر میزان گرایش آنها به بینالمللی شدن، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، شماره 39، ص 41-60.
- سبحانی، عبدالرضا؛ مستقیمی، محمود رضا؛ حسینی، سید محمدرضا؛ نوعی، غلامرضا (1398)، تبیین شاخصها و الگوی کارآفرینی سازمانی در شرکتهای تعاونی روستایی، تحقیقات اقتصاد کشاورزی، شماره 44، ص 171-196.
- ملک زاده، غلامرضا و نرگس سیده.(1395). ارتباط کارآفرین با نوآوری، دومین کنفرانس مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات.
- کریمی، آصف؛ ملک محمدی، ایرج؛ رضوان فر، احمد؛ پورداریانی، محمود (1392)، طراحی مدل کارآفرینی سازمانی ترویج کشاورزی درزمینه توسعه پایدار کشاورزی، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 44، 1، 77-93.
- یدالهی فارسی، جهانگیر؛زالی، محمدرضا؛ باقری فرد، سیدمرتضی (1390)، شناسایی عوامل ساختاری مؤثر بر توسعه کارآفرینی دانشگاهی؛ مطالعه موردی دانشگاه جامع علمی – کاربردی، فصلنامه سیاست علم و فناوری، 4، 1، 17-32.
ب. منابع انگلیسی
- Albadvi, A. (2019). Implement an open innovation approach in innovation development Challenges, Considerations and Solutions; the banking and payment industries case study. Management Research in Iran, 23(2), 200-225.
- Al-Omoush, K. S. Al Attar, M. K. Saleh, I. H. & Alsmadi, A. A. (2019). The drivers of E-banking entrepreneurship: an empirical study. International Journal of Bank Marketing.
- Alvarez, C. & Urbano, D. (2011). Environmental factors and entrepreneurial activity in Latin America. Academia Revista Latinoamericana de Administración, 48, 126-139.
- An, W. Zhao, X. Cao, Z. Zhang, J. & Liu, H. (2018). How bricolage drives corporate entrepreneurship: The roles of opportunity identification and learning orientation. Journal of Product Innovation Management, 35(1), 49-65.
- Antoncic, B. & Hisrich, R. D. (2004). Corporate entrepreneurship contingencies and organizational wealth creation. Journal of management development.
- B. and Zorn. O. (2005). The Mediating Role of Corporate Entrepreneurship in the Organizational Support–Performance Relationship: An Empirical Examination. Journal of Business Venturing. Vol. 35. No. 2. pp. 5–14.
- Ayadi, R. & Schmidt, R. H. (2009). Investigating diversity in the banking sector in Europe: The performance and role of savings banks. CEPS.
- Belousova, O. Groen, A. & Krueger, N. (2021). Corporate entrepreneurship: new insights. In World Encyclopedia of Entrepreneurship. Edward Elgar Publishing.
- Berger, A. N. (2003). The economic effects of technological progress: evidence from the banking industry. Journal of Money, credit and Banking, 141-176.
- Burns, P. (2008). Corporate entrepreneurship. Palgrave Macmillan.
- Casson, M. & Wadeson, N. (2007). The discovery of opportunities: Extending the economic theory of the entrepreneur, Small business economics, 28(4), 285-300.
- Chai, B. B. H. & Entebang, H. (2013). A conceptual model of corporate entrepreneurship in banking industry. In Diversity, Technology, and Innovation for Operational Competitiveness: Proceedings of the 2013 International Conference on Technology Innovation and Industrial Management. ToKnowPress (pp. 2-131).
- Covin, J. G. & Miles, M. P. (1999). Corporate entrepreneurship and the pursuit of competitive advantage. Entrepreneurship theory and practice, 23(3), 47-63.
- Falola H. O; Salau O. P; Olokundun A. M, Ibidunni A. S & Atolagbe T. M, (2017). Developing a Model for Employees’ Entrepreneurial Engagement and Organizational Survival, Covenant Journal of Entrepreneurship, (CJoE) 1, 2.
- Ferreira, J. Coelho, A. & Moutinho, L. (2020). Dynamic capabilities, creativity and innovation capability and their impact on competitive advantage and firm performance: The moderating role of entrepreneurial orientation. Tec novation, 92, 102061.
- Giannetti, M. (2007). Financial liberalization and banking crises: The role of capital inflows and lack of transparency. Journal of Financial Intermediation, 16(1), 32-63.
- Hornsby, J. S. Kuratko, D. F. & Zahra, S. A. (2002). Middle managers' perception of the internal environment for corporate entrepreneurship: assessing a measurement scale. Journal of business Venturing, 17(3), 253-273.
- Hornsby, J. S. Kuratko, D. F. Holt, D. T. & Wales, W. J. (2013). Assessing a measurement of organizational preparedness for corporate entrepreneurship. Journal of Product Innovation Management, 30(5), 937-955.
- Ireland, R. D. Hitt, M. A. & Sirmon, D. G. (2003). A model of strategic entrepreneurship: The construct and its dimensions. Journal of management, 29(6), 963-989.
- Karthikeyan, P. (2016). Technology adoption and customer satisfaction in banking technological services. Journal of Internet Banking and Commerce, 21(3), 1.
- KAYA Nihat, (2015). Corporate Entrepreneurship, Generic Competitive Strategies, and Firm Performance in Small and Medium-Sized Enterprises, Procedia - Social and Behavioral Sciences 207, 662 – 668.
- Kholmy, K. & Ernstberger, J. (2010). Reclassification of financial instruments in the financial crisis–Empirical evidence from the European banking sector. Available at SSRN 1578823.
- Kiyomovna, K. G. (2021). Development of Entrepreneurship and Innovation. Pindus Journal of Culture, Literature and ELT, 2, 18-21.
- Kreiser, P. M. Kuratko, D. F. Covin, J. G. Ireland, R. D. & Hornsby, J. S. (2021). Corporate entrepreneurship strategy: extending our knowledge boundaries through configuration theory. Small Business Economics, 56(2), 739-758.
- Kreiser, P. M. Kuratko, D. F. Covin, J. G. Ireland, R. D. & Hornsby, J. S. (2021). Corporate entrepreneurship strategy: extending our knowledge boundaries through configuration theory. Small Business Economics, 56(2), 739-758.
- Kuratko, D. F. & Audretsch, D. B. (2013). Clarifying the domains of corporate entrepreneurship. International Entrepreneurship and Management Journal, 9(3), 323-335.
- Kuratko, D. F. (2012). Corporate entrepreneurship. In Handbook on organisational entrepreneurship. Edward Elgar Publishing.
- Lumpkin G.T & Dess G.G, (2001). Linking Two Dimensions Of Entrepreneurial Orientation To Firm Performance: The Moderating Role Of Environment And Industry Life Cycle, Journal of Business Venturing,
- Mamabolo, M. A. & Ravjee, B. (2019). The impact of corporate entrepreneurship on service innovation: A case of a South African banking institution. The Southern African Journal of Entrepreneurship and Small Business Management, 11(1), 1-12.
- Martovoy, A. Kutvonen, A. Mention, A. L. & Torkkeli, M. (2012). Open innovation in banking services: advantages and disadvantages. In ISPIM Conference Proceedings(p. 1). The International Society for Professional Innovation Management (ISPIM).
- Matriano, M. T. (2021). Strategic Approach to Innovation Management and Strategic Changes to Improve Innovation Management. Advances in Social Sciences Research Journal, 8(7), 323-329.
- Meyer, G. D. Neck, H. M. & Meeks, M. D. (2017). The entrepreneurship‐strategic management interface. Strategic entrepreneurship: Creating a new mindset, 17-44.
- Monferrer Tirado, D. Moliner Tena, M. Á. & Estrada Guillén, M. (2019). Ambidexterity as a key factor in banks’ performance: a marketing approach. Journal of Marketing Theory and Practice, 27(2), 227-250.
- Morais, G. M. dos Santos, V. F. da Silva Tolentino, R. D. S. & Cordeiro, H. (2021). Entrepreneurship, Innovation, and Competitiveness in Organization. International Journal of Business Administration, 12(2).
- Morris, M. H. Kuratko, D. F. & Covin, J. G. (2008). Corporate Entrepreneurship & Innovation, South-Western. Cengage Learning
- Morris, M. H. Kuratko, D. F. & Covin, J. G. (2010). Corporate entrepreneurship & innovation. Cengage Learning.
- Nastiti, N. D. & Kasri, R. A. (2019). The role of banking regulation in the development of Islamic banking financing in Indonesia. International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management.
- Pinchot, G. & Pinchot, E. (1978). Intra-corporate entrepreneurship. Режим доступу:
- Pirhadi, H. & Feyzbakhsh, A. (2021). Corporate entrepreneurship, its antecedents, process, and consequences: A systematic review and suggestion for future research. Journal of International Entrepreneurship, 1-27.
- Rofiaty, R. (2019). The relational model of entrepreneurship and knowledge management toward innovation, strategy implementation and improving Islamic boarding school performance. Journal of Modelling in Management.
- Sakhdari, K. & Farsi, J.Y. (2016). Business Partners and Corporate Entrepreneurship in Developing Countries. International Journal of Management and Enterprise Development, 15(1): 61–77.
- Sakhdari, K. (2016). Corporate Entrepreneurship: A Review and Future Research Agenda. Technology Innovation Management Review, 6(8): 5–18.
- Schlegelmilch, B. (2003). Strategic innovation: The construct, its drivers and its strategic outcomes. Journal of Strategic Marketing, 11: 117˚132.
- Schollhammer, H. (1982). Internal Corporate Entrepreneurship. In C.A. Kent, D.L.
- Stopford, J. M. & Baden-Fuller, C. W. (1994). Creating corporate entrepreneurship. Strategic management journal, 15(7), 521-536.
- Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques (pp. 1-312). Thousand oaks, CA: Sage publications.
- Teece, D. J. (2008). Technological know-how, organizational capabilities, and strategic management: business strategy and enterprise development in competitive environments. World Scientific.
- Tornjanski, V. Marinkovic, S. Jaksic, M. L. & Arsic, V. B. (2015). The prioritization of open innovation determinants in banking. Industrija, 43(3).
- Tseng, C. & Tseng, C. C. (2019). Corporate entrepreneurship as a strategic approach for internal innovation performance. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship.
- Uslu Tuna, Idil Ayça Bülbül, Duygu Çubuk (2015), An Investigation of the Effects of Open Leadership to Organizational Innovativeness and Corporate Entrepreneurship, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195 (2015) 1166 – 1175.
- (2017). MAXQDA12 Reference Manual, VERBI Software. Consult. Sozialforschung. GmbH, Berlin.
- Wang, C. Wang, N. & Yang, J. (2012). A unified model of entrepreneurship dynamics. Journal of Financial Economics, 106(1), 1-23.
- Zahra, S. A. & Covin, J. G. (1995). Contextual influences on the corporate entrepreneur ship-performance relationship: a longitudinal analysis. Journal of Business Venturing, 10, 43–58.
- Zahra, S. A. (1996). Governance, ownership, and corporate entrepreneurship: The moderating impact of industry technological opportunities. Academy of management journal, 39(6), 1713-1735.
- Zahra, S. A. Jennings, D. F. & Kuratko, D. F. (1999). Guest editorial, Corporate entrepreneurship in a global economy, 4,220-252.
- Zahra, Sh. A. (1993). Environment, Corporate Entrepreneurship, and Financial Performance: vol. 8, issue 4, 319-340.
- Zampetakis, L. A. & Moustakis, V. S. (2010). An exploratory research on the factors stimulating corporate entrepreneurship in the Greek public sector. International Journal of Manpower, 31 (8), 871-887.
- Zohari, M., & MohammadKazemi, R. (2017). Identifying the Effect of Entrepreneurship Approach on the Banking Industry Development Strategy (Study at Bank Mellat). International Business Research, 10(6), 236-247.
|