فهرست منابع و مآخذ
الف. منابع فارسی
- آذر، عادل؛ تیزرو، علی؛ مقبل با عرض، عباس؛ انواری رستمی، علیاصغر (1389)، طراحی مدل چابکی زنجیره تامین؛ رویکرد مدلسازی تفسیری- ساختاری، فصلنامه مدیریت صنعتی، دوره 14، شماره 4، صص 1-25.
- آقامحمدی؛ داود (1390)، عوامل موثر بر چابکسازی نظامی کشور به تهدیدات آینده، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات دفاعی- راهبردی، سال یازدهم، شماره 44، ص 61-87.
- ابراهیمیان جلودار، سیدیاسر و ابراهیمیان جلودار، سیدمحمود (1390)، چابکی سازمانی: سرعت پاسخگویی و انعطافپذیری سازمانی، فصلنامه توسعۀ سازمانی پلیس، شماره 39، صص 34-13.
- ابریشمکار، محمدمهدی و عبدالهی، یزید ابوبکر (1395)، ارتباط میان چابکی نیروی کار و نوآوری محصول جدید (مطالعۀ موردی: شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ در صنعت فناوری بالا)، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دورۀ هشتم، شماره 2، صص 258-245.
- امیرنژاد، قنبر و خسرویپور، الهام (1394)، الگوی چابکسازی سازمانهای دولتی با رویکردی به سازمانهای دفاعی، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال سیزدهم، شماره 51، صص 169 –
- بختیاری، ایرج (1395)، تاثیر مولفههای دفاع اقتصادی کشور بر دفاع همهجانبه، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال چهاردهم، شماره 53، صص 124-93.
- پاشایی هولاسو، امین؛ دهقانیپوده، حسین؛ شفقت، ابوطالب؛ پورصادق، ناصر (1399)، تدوین الگوی راهبردی نوآوری چابک سازمانهای صنعتی دفاعی، فصلنامه مدیریت نظامی، دوره 20، شماره 79، صص 114 –
- پاشایی هولاسو، امین؛ دهقانیپوده، حسین؛ شفقت، ابوطالب؛ پورصادق، ناصر (1399)، نگاشت الگوی نوآوری چابک برای سازمانهای صنعتی دفاعی ج.ا.ا، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال هجدهم، شماره 69، صص 153 –
- پاشایی هولاسو، امین؛ دهقانیپوده، حسین؛ شفقت، ابوطالب؛ پورصادق، ناصر (1397)، شناسایی و ارائه چارچوب مولفههای نوآوری چابک در سازمانهای صنعتی دفاعی، فصلنامه مطالعات بینرشتهای دانشراهبردی، سال هشتم، شماره 31، صص 48 –
- جعفرنژاد، احمد؛ مروتی شریف آبادی، علی؛ اسدیان اردکانی، فائزه (1392)، مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین، چاپ اول، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
- داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386)، راهبردهای پژوهش کیفی، تاملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد، فصلنامه اندیشه مدیریت، شماره دوم.
- شفقت، ابوطالب و پاشایی هولاسو، امین (1395)، شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر نوآوری دفاعی با رویکرد فازی، فصلنامه مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، سال 6، شماره 24، صص 158-135.
- علیرضایی، ابوتراب و پاشایی هولاسو، امین (1395)، بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر قابلیتهای چابکی سازمانی (مطالعه موردی: یکی از سازمانهای نیروهای مسلح)، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، دورۀ بیستم، شماره 2، صص 175-148.
- فتحیان، محمد (1385)، نقش فناوری اطلاعات در چابکی بنگاههای کوچک و متوسط، سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، آذرماه، تهران: ایران.
- قاضیزادهفرد، سیدضیاءالدین و اتابکی، محمدسعید (1391)، معرفی الگوی برونسپاری در سازمانهای دفاعی، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال دهم، شماره 39.
- قربانیزاده، وجهالله؛ هورمنش، فاطمه؛ غلامحسینی، حسین (1390)، نقش فرهنگ یادگیری و مدیریت دانش در چابکی سازمانی، فصلنامه مطالعه مدیریت بهبود و تحول، سال بیستویکم، شماره 65، صص 72-47.
- مصطفوی، سیدرضا و آشتیانی، محمدرضا (1392)، راهبردهای بهرهگیری از نیروهای مردمی در تأمین نیازمندیهای انسانی بخش دفاع، فصلنامة راهبرد دفاعی، سال یازدهم، شمارة 42.
- نقوی، سیدعلی؛ آذر، عادل؛ اسعدی، میرمحمد (1394)، اولویتبندی عوامل توانمندساز چابکی سازمانی در دانشگاهها و مراکز آموزشعالی شهر یزد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دورۀ بیستویکم، شماره 1، صص 81-61.
- نیکپور، امین و سلاجقه، سنجر (1391)، بررسی وضعیت چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی شهر کرمان، فصلنامه فراسوی مدیریت، سال ششم، شماره 23، صص 54-39.
ب. منابع انگلیسی
- Agarwal, A; Shankar, A & Tiwari, M.K (2007). Modeling Agility of Supply Chain, Industrial Marketing Management, Vol.36, No.4. Pp. 443-457.
- Churchill, Jr, G.A (1979). A paradigm for developing better measure of marketing constructs, Journal of Marketing Research, Vol.16.
- Faghih, N. DASTOURIAN, B. Sajadi, S. M. Henten, A. & Foroudi, P. (2018). A framework for business model with strategic innovation in ICT firms: the importance of information. The Bottom Line, (just-accepted), 00-00.
- Gunasekaran A., Lai, K.H (2008). Edwin Cheng T.C.; Responsive supply chain: A competitive strategy in a networked economy; Omega
- Gunasekaran, A. & Yusuf, Y. (2002). Agile Manufacturing: Taxonomy of Strategic and Technological Imperatives, International Journal of Production Research, Vol. 40 No. 6, pp. 1357-85.
- Halemane, M. & van Dongen, B. (2003). Strategic innovation management of change in the pharmaceutical industry. International Journal of Technology Management, 314-333.
- Hamel, G. and C. K. Prahalad. (1989). Strategic intent. Harvard Business Review. 67(3) May-June: 63-76.
- Hammarfjord, M. O. & Roxenhall, T. (2017). The Relationships Between Network Commitment, Antecedents, And Innovation In Strategic Innovation Networks. International Journal of Innovation Management, 21(04), 1750037.
- Kettunen, P (2011). Adopting key lessons from agile manufacturing to agile software product development- A Comparative Study, Technovation, Vol.29.
- Lin Y, Desouza C, Roy S (2010). Measuring agility of networked organizational structures via network entropy and mutual information. Applied Mathematics and Computation; 216: 2824- 2836.
- Lin, C., Chiu, H., Tseng, Y. (2006). Agility evaluation using fuzzy logic, International Journal of Production Economics, 101(2), pp. 353-368.
- Nagel, R & Dove, R (1991). 21st Century Manufacturing Enterprise Strategy: An Industry, Led View of Agile Manufacturing, Vol.1, Iacocca Institute, Lehigh University.
- Pilevari, Nazanin. (2009). Explaining and evaluating Model of agility in supply chain based expert systems (Doctoral dissertation). science and research university, Tehran.
- Ramesh, G; Devadasan, S (2007). Literature review on the agile manufacturing critera, Journal of Manufacturing Technology Management, Vol.18, No.2, pp 182-201.
- Sharifi , H & Zhang, H (1999). A methodology for achieving agility in manufacturing organisations: An introduction, International Journal of Production Economics, Vol. 62, pp. 7-22.
- Sharifi, S & Pawar, K.S (2001). Product Development Strategies for Agility, in Agile Manufacturing: The 21st Century Competitive Strategy, ed Oxford: Elsevier Science Ltd, pp. 175-192.
- Torng Lin, C and et.al (2018). Agility evaluation using fuzzy logic, Int. J. Production Economics, pp.1-16.
- Worley, G., Lawler, E. (2012). Agility and organization design: A diagnostic framework organizational dynamics, International Journal of AgileManagement Systems, 39(2), pp.194-204.
- Yang CH., Liu H. M. (2012). Boosting firm performance via enterprise agility and network Structure, Management Decision, 50 (6): 3 – 30.
- Yang, X. Jayashree, S. & Marthandan, G. (2012). Ideal types of strategic innovation: an exploratory study of chinese cosmetic industry. Business and Management, 7(17), 78-87.
- Yeşil, S, Koska, A, & Büyükbeşe, T (2013). Knowledge Sharing Process, Innovation Capability and Innovation Performance: An Empirical Study, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 75 (0).
|