فهرست منابع و مآخذ
الف. منابع فارسی
- استیری، روح االله و مشیری، بنیامین (1391)، ابزارهای تامین مالی بنگاههای دانش بنیان، مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی توسعه نظام تأمین مالی در ایران.
- اسدی، فریده (1394)، تاثیر مدیریت مالی راهبردی بر پیشرفت مالی سازمان، کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی.
- اعتمادی حسین و احمدی گرجی جلیل (1396)، بررسی اثر ارتباط سیاسی بر سرمایهگذاری و کاهش محدودیتهای تامین مالی در بورس اوراق بهادار تهران، تحقیقات حسابداری و حسابرسی، 9، 34، 4-23.
- پیرایی خسرو و شهسوار محمد رضا (1388)، تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر بازار بورس ایران، پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، 9، 21-38.
- چناری و نوریفرد (1393)، مطالعۀ ارتباط برخی جنبههای اصول راهبری شرکتی با ارزش افزودۀ سهامدار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 7، 55-66.
- حجازی رضوان و خادمی صابر ( 1392)، تأثیر عوامل اقتصادی و ویژگیهای شرکتی بر ساختار سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای حسابداری مالی، 2، 1-16.
- حیدریکیا مریم و حسینزاده مصطفی (1398)، تاثیر ساختار سرمایه و عوامل کلان اقتصادی بر عملکرد مالی و ارزش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشنامه بازرگانی، 90، 33-54.
- برادران حسن زاده، رسول؛ بادآور نهندی، یونس؛ بابایی، قادر حسین (1391)، بررسی رابطه بین برخی مکانیزم های حاکمیت شرکتی با ارزش ایجاد شده برای صاحبان سهام و ارزش افزوده اقتصادی، بررسی های حسابداری و حسابرسی، 19، 68، 1-16.
- رضایی، عماد و عباسی، ابراهیم (1395)، تاثیر سرمایه فکری بر نسبت ارزش افزوده اقتصادی به سود حسابداری و نسبت ارزش افزوده بازار به سود حسابداری، فصلنامه پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی، 8، 31، 127-144.
- فرهانیان، سید محمدجواد و دعایی میثم (1392)، پایداری شرکتی و ضرورت توجه به آن در بازار سرمایه ایران، ماهانه بازار سرمایه ایران، 104.
- رهنمای رودپشتی، فریدون و محسنی، عبدالرضا (1397)، ارتباطات سیاسی، سود نقدی و بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، 11، 38، 129-144.
- قرهچه منجیه، ابولفضلی، ابولفضل (1386)، بررسی عوامل راهبردی جهت کسب مزیت رقابتی، فصلنامه پیام مدیریت، 25، 33-65.
- گلقندشتی، مریم و آقابابائی، محمدابراهیم (1397)، تاثیر منابع تامین مالی بر رشد شرکتهای کوچک و متوسط پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه اقتصاد مالی، 44، 143-160.
- مشایخ، شهناز و اسماعیلی مریم (1385)، بررسی رابطه کیفیت سود و برخی از جنبههای اصول راهبردی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی های حسابداری و حسابرسی، 41.
- هلالی نسب، عماد (1399)، اهمیت نقش بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد، پژوهشنامه مدیریت و مهندسی صنایع، 2، 56-67.
ب. منابع انگلیسی
- Ahmadian, A., & Jafari Nia, S. (2019). Identifying and Prioritizing the Key Factors of Strategic Planning Success in Iran E-Businesses. Journal of Strategic Management Studies, 10(38), 47-68. 20.1001.1.22286853.1398.10.38.3.9.
- Albuquerque, R., FOS, V. & Schroth, E. (2021). Value creation in shareholder activism. Journal of Financial Economics. https://doi.org/10.1016/ j.jfineco.2021.09.007.
- Ali, BJ, & Anwar, G. (2021). Intellectual capital: A modern model to measure the value creation in a business. International journal of Engineering, Business and Management, 5(2), 31-43. https://dx.doi.org/10.22161/ijebm.5.2.4.
- Alodat, A. Y., Salleh, Z., Hashim, H. A., & Sulong, F. (2021). Corporate governance and firm performance: empirical evidence from Jordan. Journal of Financial Reporting and Accounting. DOI: 1108/jfra-12-2020-0361.
- Anaman, K. A., & Agyei‐Sasu, F. (2012). Impact of democratic political transition on the performance of business firms in Ghana. Economic Papers: A journal of applied economics and policy, 31(3), 391-400. https://doi.org/10.1111/j.1759-3441.2011. 00151.x.
- Banerjee, R., & Majumdar, S. (2020). Determinants of shareholder value creation-platform versus traditional business models. International Journal of Business Performance Management, 21(1-2), 230-244. ijbpma:v:21:y:2020:i:1/2:p:230-244.
- Broccardo, L., & Zicari, A. (2020). Sustainability as a driver for value creation: A business model analysis of small and medium entreprises in the Italian wine sector. Journal of Cleaner Production, 259, 120852. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.120852.
- Chortareas, G., & Noikokyris, E. (2021). Investment, firm-specific uncertainty, and financial flexibility. Journal of Economic Behavior & Organization, 192, 25-35. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2021.09.042.
- Climent, R. C., & Haftor, D. M. (2021). Value creation through the evolution of business model themes. Journal of Business Research, 122, 353-361. https://doi.org /10.1016/j.jbusres.2020.09.007.
- Dobbs,R., Koller,T. (2005). Measuring long-term performance. The Mckinsey Quarterly 2005 Special edition: Value and performance , pp. 16-27.
- Dapiran, G. P., & Kam, B. H. (2017). Value creation and appropriation in product returns management. The International Journal of Logistics Management. DOI: https:// doi.org/10.1108/IJLM-11-2015-0199.
- Dyduch, W., Chudziński, P., Cyfert, S., & Zastempowski, M. (2021). Dynamic capabilities, value creation and value capture: Evidence from SMEs under Covid-19 lockdown in Poland. Plos one, 16(6), e0252423. https://doi.org/10.1371 /journal. pone.0252423.
- Dyer, J. H., Singh, H., & Hesterly, W. S. (2018). The relational view revisited: A dynamic perspective on value creation and value capture. Strategic Management Journal, 39(12), 3140-3162. https://doi.org/10.1002/smj.2785.
- Falchi de Magalhães, F. L., Antonio Gaspar, M., Mezzomo Luciano, E., & Rodrigues Napolitano, D. M. (2021). Information technology governance: legitimation, theorization and field trends. REGE Revista de Gestão, 28(1). DOI 10.1108/REGE-01-2020-0001.
- Fornell,C.,Larker, D.F.(1981). Evaluating Structural equation models with unobservable variables and measurement error.Journal of Marketing Research, 18 (1) , 5-39.
- Freeman, R. E. (1994). The Politics of Stakeholder Theory, Business Ethics Quarterly 4(4), 409–422, https://doi.org/10.2307/3857340.
- Freudenreich, B., Lüdeke-Freund, F., & Schaltegger, S. (2020). A stakeholder theory perspective on business models: Value creation for sustainability. Journal of Business Ethics, 166(1), 3-18. https://doi.org/10.1007/s10551-019-04112-z.
- Ghobakhloo, M., Sabouri, M. S., Hong, T. S., & Zulkifli, N. (2011). Information technology adoption in small and medium-sized enterprises; an appraisal of two decades literature. Interdisciplinary Journal of Research in Business, 1(7), 53-80.
- Goedhart, M., & Koller, T. (2020). The value of value creation. McKinsey Quarterly, 16.
- Gu, X., Hasan, I., & Zhu, Y. (2019). Political influence and financial flexibility: Evidence from China. Journal of Banking & Finance, 99, 142-156. https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2018.12.002.
- Gupta, K., Goel, S., & Bhatia, P. (2020). Intellectual capital and profitability: Evidence from Indian pharmaceutical sector. Vision, 24(2), 204-216. https://doi.org 10.1177/ 09 722 62920914108.
- Hilmola, O. P. (2020). Role of inventory and assets in shareholder value creation. Expert Systems with Applications: X, 5, https://doi.org/ 10. 1016/j.eswax.2020.100027.
- Huang, P., Lu, Y., & Wee, M. (2020). Corporate governance analysts and firm value: Australian evidence. Pacific-Basin Finance Journal, 63, 101430..https://doi.org/ 10.1016/j.pacfin.2020.101430.
· Kaufmann, G.(2018). Aligning the concepts of Lean and Value-based Management :Operations and Financial Functions at the System Level (Contributions to Management Science), springer, 1st ed. 2020 Edition , ISBN-10: 3030384691.
- Kullak, F. S., Baker, J. J., & Woratschek, H. (2021). Enhancing value creation in social purpose organizations: Business models that leverage networks. Journal of Business Research, 125, 630-642. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.069.
- Kurznack, L., Schoenmaker, D., & Schramade, W. (2021). A model of long-term value creation. Journal of Sustainable Finance & Investment, 1-19. https://doi.org /10.1080/20430795.2021.1920231.
- Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel psychology, 28(4), 563-575.
- Lee, J., and Kwon,H.B., (2017), " Progressive performance modeling for the strategic determinants of market value in the high-tech oriented SMEs", J. Production Economics. Vol. 183, pp. 91-102.
- Li, X. Y. & Sun, C. (2015). “A Study on the Core Values of the Brand”, Journal of Service Science and Management, 8, PP. 868-873.
- Li, X., Nosheen, S., Haq, N. U., & GAO, X. (2021). Value creation during fourth industrial revolution: Use of intellectual capital by most innovative companies of the world. Technological Forecasting and Social Change, 163, 120479. https:// doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120479.
- Lowry, D., & Xie, Y. (2009). Socioeconomic status and health differentials in China: convergence or divergence at older ages? Population Studies Center Research Report 09-690, https://www.psc.isr.umich.edu/pubs/pdf/rr09-690.pdf.
- Mäenpää, M., (2016) ,The Importance of Shareholder Value in Decision-Making, Business Economics. VAASAN AMMATTIKORKEAKOULU UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES.
- Mladenow, A., Fuchs, E., Dohmen, P., & Strauss, C. (2012). Value creation using clouds: Analysis of value drivers for start-ups and small and medium sized enterprises in the textile industry. In 2012 26th International Conference on Advanced Information Networking and Applications Workshops, 1215-1220, IEEE. DOI: 1109/WAINA.2012.210.
- Moneva‐Abadía, J. M., Gallardo‐Vázquez, D., & Sánchez‐Hernández, M. I. (2019). Corporate social responsibility as a strategic opportunity for small firms during economic crises. Journal of Small Business Management, 57, 172-199. https://doi.org/10.1111/jsbm.12450.
- Muafi, M., Gusaptono, R. H., Effendi, M. I., & Novrido, C. (2021). The information technology (IT) adoption process and e-readiness to use within Yogyakarta Indonesian small medium enterprises (SME). International Journal of Information and Communication Technology Research to Use within Yogyakarta Indonesian Small Medium Enterprises (SME),2(1), 29-37.
- Nesadurai, H. E. (2018). New constellations of social power: states and transnational private governance of palm oil sustainability in Southeast Asia. Journal of Contemporary Asia, 48(2), 204-229. https://doi.org/10.1080/00472336.2017.1390145.
- Nwachukwu, C., & Vu, H. M. (2020). Strategic flexibility, strategic leadership and business sustainability nexus. International Journal of Business Environment, 11(2), 125-143.
- Palazzo, M., Vollero, A., & Siano, A. (2020). From strategic corporate social responsibility to value creation: An analysis of corporate website communication in the banking sector. International Journal of Bank Marketing. https://doi.org/10.1108/IJBM-04-2020-0168.
- Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2019). Creating shared value. In managing sustainable business(pp. 323-346). Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-024-1144-7_16.
- Rabetino, R., Kohtamäki, M., & Federico, J. S. (2021). A (re) view of the philosophical foundations of strategic management. International Journal of Management Reviews, 23(2), 151-190. https://doi.org/10.1111/ijmr.12244.
- Rashidirad, M., & Salimian, H. (2020). SMEs’ dynamic capabilities and value creation: the mediating role of competitive strategy. European Business Review. https://doi.org/10.1108/EBR-06-2019-0113.
- Ritala, P., Albareda, L., & Bocken, N. (2021). Value creation and appropriation in economic, social, and environmental domains: Recognizing and resolving the institutionalized asymmetries. Journal of Cleaner Production, 290, 125796. https:// doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.125796.
- Salehi, M., & Zimon, G. (2021). The effect of intellectual capital and board characteristics on value creation and growth. Sustainability, 13(13), 7436. https://doi.org/10.3390/su13137436.
- Sandberg, E., Pal, R., & Hemilä, J. (2018). Exploring value creation and appropriation in the reverse clothing supply chain. The International Journal of Logistics Management. https://doi.org/10.1108/IJLM-10-2016-0241.
- Schilling, L., & Seuring, S. (2021). Sustainable value creation through information technology-enabled supply chains in emerging markets. The International Journal of Logistics Management. https://doi.org/10.1108/IJLM-04-2021-0206.
- Signori, S., San-Jose, L., Retolaza, J. L., & Rusconi, G. (2021). Stakeholder value creation: Comparing ESG and value added in European companies. Sustainability, 13(3), 1392. https://doi.org/10.3390/su13031392.
- Sjödin, D., Parida, V., Jovanovic, M., & Visnjic, I. (2020). Value creation and value capture alignment in business model innovation: A process view on outcome‐based business models. Journal of Product Innovation Management, 37(2), 158-183. https://doi.org/10.1111/jpim.12516.
- Smith, H. J. (2003). The shareholders vs. stakeholder’s debate. MIT Sloan Management Review, 44(4), 85-90.
- Stiglitz, J. E. (2016). Inequality and economic growth.The Political Quarterly,Wiley Online Library, 86(1), 134-155. https://doi.org/10.1111/1467-923X.12237.
- Tamini, L. D., & Valéa, A. B. (2021). Investment in research and development and export performances of Canadian small and medium‐sized agri‐food firms. Canadian Journal of Agricultural Economics/Revue canadienne d'agroeconomie, 69(3), 311-336.
- Tamulevičienė, D., & Androniceanu, A. (2020). Selection of the indicators to measure an enterprise’s value and its changes in the controlling system for medium-sized enterprises. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(3), 1440-1458. https:// doi.org/10.1111/cjag.12296.
- Tapaninaho, R., & Kujala, J. (2020). Stakeholder value creation: Legitimating business sustainability. Handbook of Business Legitimacy: Responsibility, Ethics and Society, 383-397. https://doi.org/10.1007/978-3-030-14622-1_31.
|