فهرست منابع و مآخذ
الف. منابع فارسی
- الهام، غلامحسین؛ میرخلیلی، سید محمود؛ پرهام فر، امیر محمد (1393)، چالشهای تعریف جرم قاچاق در نظام حقوقی ایران، فصلنامه دیدگاههای حقوق قضایی، 4(68) 32-47.
- برازی، علیرضا؛ مویدی خرمآبادی، علی؛ ملک، مریم (1398)، مدیریت دانش: ضرورتی انکارناپذیر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقتصاد پنهان،16 (30)،101-135 .
- پوراحمد، احمد؛ عیاشی، اطهره؛ ثابت اقلیدی، محمد؛ عیاشی، راضیه؛ شاهی، عارف (1400)، یادگیری سیاستی در سیاستگذاری عمومی گردشگری با رویکرد فرایندی، فصلنامه علمی پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 10(38)، 165-197.
- پیرایی، خسرو و رجایی، حسینعلی (1394)، اندازه گیری اقتصاد زیرزمینی در ایران و بررسی علل و آثار آن، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان،3(9)، 42-21.
- خندان، عباس (1397)، عوامل موثر بر افزایش قاچاق کالا و روش مبارزه با آن با عنایت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پنهان، 6(14-15)، 59-78.
- دالایی، مجید؛ قره داغی، جبار؛ عباسی، سینا (1394)، بررسی علل و پیامدهای اقتصادی قاچاق کالا در ایران و راهکارهای رویارویی و مبارزه با آن، دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه اقتصادی. ایران، مشهد.
- راموز، ادریس و شعاعی شهرضا، امیرحسین ( 1397)، بررسی پیامدهای قاچاق کالا و ارز بر هویت فرهنگی، اقتصاد پنهان، 6(10و11)، 160-185.
- رضاقلیزاده، مهدیه؛ حیدرزاده، سحر (1399)، قاچاق کاال و اشتغال در ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 20(2). 176-145.
- صاحبکار خراسانی و همکاران (1395)، تحلیل یادگیری سیاستی در فرایند تصویب قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانشبنیان وتجاریسازی اختراعات و نوآوریها، ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، تهران.
- عمید، حسن ( 1393)، فرهنگ فارسی عمید، (چاپ 38). تهران: امیرکبیر.
- فرتاش، کیارش؛ الیاسی، مهدی؛ قاضی نوری، سروش؛ طباطبائیان، حبیبالله (1396)، یادگیری سیاستی در سیاستهای توسعه فناوری و نوآوری ایران (مطالعه قوانین برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه)، نشریه علمی پژوهشی مدیریت نوآوری، 6(2)، 1-30.
- قلیزاده، ابراهیم؛ علیپور، عباس؛ ذوقی بارانی، کاظم (1389)، علل و پیامدهای قاچاق کالا در ایران پس از انقلاب اسلامی، پژوهش های دانش انتظامی، 4(49)، 109-142.
- کهنهپوشی، سیدهادی و شایان، حمید (1392)، بررسی تاثیرات اقتصادی قاچاق کالا بر شهرهای مرزی. مطالعه موردی؛ شهر مریوان، نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی ،13(29). 73-51.
- ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاونت برنامهریزی و توسعه مدیریت و منابع انسانی(1399)، دیباچه سند راهبردی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در افق 1403، تهران: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره پژوهش.
- سینایی، وحید و زمانی سمیه (1391)، بررسی نقش دولت و مجلس در تغییر سیاستهای اقتصادی ایران مطالعه موردی: برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1368-1372)، دوفصلنامه دانشنامه حقوق اقتصادی، 19(2).
- ریاست جمهوری، معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات (1379)، آیین نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز، تهران: ریاست جمهوری، معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات.
- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور (1383)، قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۸ - ۱۳۸۴) مصوب ۱۱/۶/۱۳۸۳مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، معاونت امور اداری،مالی و منابع انسانی، مرکز مدارک علمی.
- منصور، جهانگیر (1393)، قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تهران: دوران.
- موسوی، رضا و فتحی، مرتضی (1396)، قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ - ۱۳۹۶). تهران: هزار رنگ.
ب. منابع انگلیسی
- Dunlop, CA (2017). Policy learning and policy failure: definitions, dimensions and intersections. Policy & Politics,45, (1), 3–18.
- Dunlop, Claire and Radaelli,Claudio Maria(2013). Systematizing Policy Learning: From Monolith to Dimensions. Political Studies (31) 3: 599-619.
- Grin, J., & Loeber, A. (2007). Theories of policy learning: Agency, structure, and change. In F. Fischer, G. Miller, & M. S. Sidney (Eds.), Handbook of public policy analysis: Theory, politics, and methods (pp. 201–219). London: CRC Press.
- Hudson, Bob; Hunter, David; Peckham, Stephen (2019). Policy failure and the policy-implementation gap: can policy support programs help?. Policy Design and Practice, 2(1), 1–14.
- Mensah, Justice; Ricart Casadevall, Sandra (2019). Sustainable development: Meaning, history, principles, pillars, and implications for human action: Literature review. Cogent Social Sciences, 5(1)
- Moyson, Stéphane., Scholten, Peter & Weible, Christopher M.(2017). Policy learning and policy change: theorizing their relations from different perspectives, Policy and Society, 36(2), 161-177.
- Murrall-Smith, S., (2012). Policy learning and the development of renewable energy policy in the United Kingdom. Doctoral dissertation, University of
- Rose, R., (1991). What Is Lesson-Drawing?. Journal of Public Policy, 11(1), pp. 3-30.
- Sabatier ,Paul A(2007). Theories of the Policy Process. USA: Westview Press.
- Witting, Antje(2017). Insights from ‘policy learning’ on how to enhance the use of evidence by policymakers. Palgrave Macmillan, 3(1), 1-9.
- Zhan, R., Ren, Z., Athey, S., & Zhou, Z. (2021). Policy learning with adaptively collected data. arXiv preprint arXiv:2105.02344.
|