منابع
الف- فارسی
- اصنافی، محمدرضا (1401). راهکارهای تقویت پیامرسانهای داخلی. نمای راهبردی پژوهشکده امنیت ملی. تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی.
- آذرشین، سید امین، و تاجیک اسماعیلی، سمیه (1396). «بررسی میزان باورپذیری شایعه در پیامرسانهای موبایلی بین مردم شهرستان اهواز با تأکید بر نقش رسانه ملی»، فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 18 (40)، 68-93.
- بخشیزاده برج، کبری و همکاران (1399). «نگاشت شبکه تداعیات برند پیامرسانهای داخلی»، نشریه مدیریت برند، 7 (21)، 17-28.
- بصیریان جهرمی، حسین، و فهیم دانش، فریماه (1394). «بررسی تطبیقی چگونگی بکارگیری نرم خبرها: مطالعه موردی بخشهای خبری 20:30 شبکه دوم سیما و 60 دقیقه تلویزیون بیبیسی فارسی)»، فصلنامه سانه، 98 (12)، 101-115.
- بیگدلی، ضیاء (1373). حقوق جنگ. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- حبیبزاده، اصحاب، و بخشی، روحالله (1395). «شبکههای اجتماعی مجازی و امنیت عمومی»، فصلنامه پژوهشهای دانش انتظامی، 18 (4)، 2-18.
- حبیبی، نیکبخش (1392). ماهیت قدرت هوایی. تهران: مرکز انتشارات راهبردی.
- خانیکی، هادی، و بابایی، محمود (1390). «فضای سایبر و شبکههای اجتماعی»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، 1 (1)، 67-90.
- دادگران، سید محمد (1384). افکار عمومی و معیارهای سنجش آن. تهران: انتشارات مروارید.
- دارابی، افشار، و ملکی، محمدمهدی (1399). «طراحی الگوی مدیریت افکار عمومی در راستای مدیریت بحرانهای ارزی»، فصلنامه اقتصاد دفاع، 5 (15)، 138-150.
- دارایی، محسن (1382). «روابط عمومی هم راهنما هم راهبرد هم دنبالهرو افکار عمومی»، ماهنامه روابط عمومی، 3 (29)، 13-20.
- دباغ، سروش، و نفری، ندا (1388). «تبیین مفهوم خوبی در حکمرانی خوب»، مدیریت دولتی، 3 (31)، 3-18.
- رسولزاده اقدم، صمد و همکاران (1393). «نگرش کاربران جوان ایرانی به شبکههای اجتماعی مجازی»، مطالعات جامعهشناسی، 4 (16)، 37-58.
- رضاییان، مجید (1393). «شبکههای اجتماعی؛ چالش تعریف افکار عمومی»، فصلنامه رسانه، 1 (25)، 83-100.
- ریاضی، وحید، اکبری، علی، باجلانی، صفدر، و اکبری، حسنرضا (1399). «معرفی مؤلفهها و ابزارهای جنگ ترکیبی آمریکا علیه ج.ا.ایران»، فصلنامه راهبرد دفاعی، 19 (73)، 30-50.
- ساعی، محمدحسین، آزادی، محمدحسین، و البرزی، هادی (1398). «ظهور خبر جعلی در عصر پساحقیقت؛ اهداف و پیامدها»، رسانههای دیداری و شنیداری، 31 (7)، 97-112.
- ستاریخواه، علی و همکاران (1395). «ماهیت صحنه جنگ ترکیبی آیندهی احتمالی علیه ج.ا.ایران در افق 1404»، آیندهپژوهی دفاعی، 1 (1)، 30-40.
- سلطانیفر، محمد، بخشی، شیرزاد، و فرامرزیانی، سعید (1392). «بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی فیسبوک و توییتر بر گرایش اعضا به این شبکهها»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 20 (4)، 197-178.
- سلیمانی، باقر (1400). «بررسی و تبیین تهدیدات جنگ ترکیبی استکبار جهانی در گام دوم انقلاب اسلامی»، دوفصلنامه علوم نظامی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)، 2 (4)، 126-145.
- عالم، عبدالرحمن (1373). بنیادهای علم سیاست. تهران: نشر نی.
- فتحیآشتیانی، علی (1377). مقدمهای بر روانشناسی سیاسی. تهران: بعثت.
- فرهادی، قاسم، و اسماعیلی فرزین، ایرج (1396). «جنگ هیبریدی در سیستم بینالمللی پیچیده آشوبی»، مدیریت نظامی، 17 (2)، 76-90.
- کرفلد، مارتین فان (1386). بازاندیشی مفهوم جنگ، ترجمه عبدالله حیدری. تهران: مرکز آیندهپژوهی علوم دفاعی.
- مبینی دهکردی، علی و همکاران (1399). «الگوی راهبردی نظام نوآوری فناورانه دفاعی در جنگ ترکیبی»، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، 18 (80)، 38-52.
- محمدی خانقاهی، محسن و همکاران (1401). «شناسایی و اولویتبندی آسیبها و تهدیدات فقر سواد رسانهای در جامعه ایرانی»، فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، 19 (70)، 67-96.
- محمدی خانقاهی، محسن(1397). حاکمیت سایبری و امنیت ملی. تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی.
- محمدی خانقاهی، محسن، مرادی، عبدالله و رضایی، صفیه (1396). «نقش شبکههای اجتماعی در جهتدهی به افکار عمومی و بسیج سیاسی»، نشریه مطالعات عملیات روانی، 47 (15)، 67-80.
- محمدی، حافظ (1401). «شبکه ملی اطلاعات و تحقق حکمرانی سایبری در ج.ا.ایران با رویکرد تجربه کشورها»، حکمرانی متعالی، 3 (1)، 86-100.
- مؤمنی، داوود و همکاران (1397). «تدوین مدل راهکارهای تجاریسازی پیامرسانهای ایرانی»، پژوهشهای ارتباطی، 25 (4)، 81-99.
- نامداریان، لیلا (1396). «ارائه الگویی برای تقویت اثرات اقتصادی شبکه ملی اطلاعات»، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 33 (1)، 45-60.
- نقیبالسادات، سید رضا و همکاران (1400). «عوامل مرتبط با مرجعیت خبری رسانههای داخلی و خارجی از دیدگاه مخاطبان»، فصلنامه رهپویه ارتباطات و فرهنگ، 1 (2)، 21-50.
- نقیبزاده، احمد (1388). درآمدی بر جامعهشناسی سیاسی. تهران: انتشارات سمت.
- نیرومند، لیلا، تاجیک اسماعیلی، سمیه، و الوندی، هومن (1390). «بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری افکار عمومی»، نظریه مطالعات رسانهای، 6 (13)، 133-163.
- همایون، محمدهادی، هاشمی، محمد ساجد (1396). «بازنمایی شبکه ملی اطلاعات در رسانههای برونمرزی»، مطالعات رسانههای نوین، 3 (9)، 161-120.
ب- انگلیسی
- Abbott, K. (2016). Understanding and Countering Hybrid Warfare: Next Steps for the North Atlantic Treaty Organization. Major Research Paper, University of Ottawa.
- Bilal, Arsalan (2021). “Hybrid Warfare – New Threats, Complexity, and ‘Trust’ as the Antidoe”, Nato Review, 30 November.
- Ginosar, A. (2013). “Media Governance: A Conceptual Framework or Merely a Buzz Word?”, communication theory, 23 (4), PP. 356-374.
- Rogers, P. and Hall, A. (2023). “Effective Water Governance”, Global Water Partnership Technical Committee, Background Paper, No. 7.
- Solmaz, T. (2022). “Hybrid Warfare: OneTerm, Many Meanings”, Small Ware, No. 10, PP 42-55.
- Svetoka, S. (2016). “Social Media As a Tool of Hybrid Warfar”, Nato Strategic Communication Centre of Excellence, No. 20.
- Tropp, H. (2007). “Water governance: trends and needs for new capacity development”, Water Policy, 2 (9). PP. 19-30.
|