- جابر انصاری، عطا اله، خورشیدی، عراقیه، خسروی بابادی، & مرادی. (1400). ارائه الگوی ممیزی مدیریت دانش در وزارت نفت.نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 14(54), 85-112.
- حاجی پور، ا. مهدوی، ع. (1394). حسابرسی دانش. اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی.
- حبیبی، آرش؛ آفریدی، صنم. (۱393). تصمیمگیری چند شاخصه، تهران: انتشارات نارون
- محمدی، علیپور، حافظی. (2016). مدل ممیزی دانش برای مراکز علمی ایران.فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی, 2(5), 107-125.
- نویدی، منصوریان، حسنزاده. (1397). ممیزی دانش در سازمانهای پروژه محور: بهسوی یک مدل مفهومی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی, 8(1), 75-97.
- وحیدی، احمد، سنجقی. (1397). ابعاد الگوی مدیریت راهبردی دانش در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح. مطالعات دفاعی استراتژیک, 16(71), 25-46. حبیبی، آرش؛ آفریدی، صنم. (۱393). تصمیمگیری چند شاخصه، تهران: انتشارات نارون
- Alwan, M. H. Bin, H. j. Zainuddin, S. & Noor, H. (2015). Generic Model for Knowledge Audit to Enhance Process-based Knowledge. International Journal of Engineering and Technical Research (IJETR), 15(1): 279-282
- Chong, D. Y., & Lee, W. B. (2007). Re-thinking knowledge audit: its values and limitations in the evaluation of organisational and cultural asset. In Annual International Conference on Knowledge Management in Asia Pacific.
- Chowdhury, N. (2006). Knowledge audit: Overview and sample questionnaire. Retrieved May, 3, 2012.
- Choy, S. Y. (2005). Knowledge audit and portal design for fleet technical management in the aviation industry (Doctoral dissertation).
- Debenham, J. and Clark, J. (1994), “The knowledge audit”, Robotics and Computer Integrated Manufacturing Journal, Vol. 11 No. 3, pp. 201-11.
- Ganasan, A. B., & Dominic, D. D. P. (2009, December). Six stages to a comprehensive knowledge audit. In Proceeding of International Conference on Research and Innovation in Information Systems (pp. 129-134).
- Henczel, S. (2000). The information audit as a first step towards effective knowledge management: an opportunity for the special librarian. In Worldwide Conference on Special Librarianship, Brighton.
- Hylton, A. (2002). A KM initiative is unlikely to succeed without a knowledge audit. Knowledge Board.[Consulta: 15 febrero 2009].
- Jafari, A., & Payani, N. (2013). A systematic approach for knowledge auditing. African Journal of Business Management, 7(32), 3159.
- Lee, W. B., Shek, V., & Cheung, B. (2007). Auditing and Mapping the Knowledge Assets of Business Processes – An Empirical Study. In Z. Zhang & J. Siekmann (Eds.), Knowledge Science, Engineering and Management, 4798, 11–16.
- Levantakis, T. Helms, R. & Spruit, M. (2008). Developing a reference method for knowledge auditing. In Practical Aspects of Knowledge Management: 7th International Conference, PAKM 2008, Yokohama, Japan, November 22-23, 2008. Proceedings 7 (pp. 147-159). Springer Berlin Heidelberg.
- Liebowitz, J. (2005). Linking social network analysis with the analytic hierarchy process for knowledge mapping in organizations. Journal of Knowledge Management, 9(1), 76–86.
- Liebowitz, J., Rubenstein‐Montano, B., McCaw, D., Buchwalter, J., Browning, C., Newman, B., & Rebeck, K. (2000). The knowledge audit. Knowledge and process management, 7(1), 3-10.
- Nogueira. (2017). Methodolgy for knowledge management audit. Global
Journal of Engineering Science and Research Management,4(11): 214-234.
- Nonaka, I. Toyama, R. & Konno, N. (2000). SECI, Ba and leadership: a unified model of dynamic knowledge creation. Long range planning, 33(1), 5-34.
- Perez-Soltero, A. Barcelo-Valenzuela, M. Sanchez-Schmitz, G. Martin-Rubio, F. Palma-Mendez, J. T. & Vanti, A. A. (2007). A model and methodology to knowledge auditing considering core processes. ICFAI Journal of Knowledge Management, 5(1), 7-23.
- Roy, M. C. Sager, M. & Ricard, J. F. (2013, June). Knowledge audit for a large scale government KM strategy. In Proceedings of the 14th Annual International Conference on Digital Government Research (pp. 245-250).
- Wang, J., & Xiao, J. (2009). Knowledge management audit framework and methodology based on processes. Journal of Technology Management in China, 4(3), 239–249
|