الف. منابع فارسی
- ابیلی، خدایار؛ حاجخزیمه، مجتبی؛ پورکریمی، جواد (1399)، شناسایی مولفههای مدیریت ناب در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال نهم، شماره 2، صص 256 –
- ابیلی، خدایار؛ نارنجیثانی، فاطمه؛ مصطفوی، زینبالسادات (1397)، ارزیابی میزان آمادگی دانشگاه برای استقرار آموزش عالی ناب (مورد مطالعه: دانشگاه تهران)، فصلنامه چشمانداز مدیریت صنعتی، سال هشتم، شماره 31، صص 114 –
- باقریهشی، مهدی؛ ابیلی، خدایار؛ پورکریمی، جواد؛ نارنجیثانی، فاطمه (1399)، طراحی و اعتباریابی الگوی بازمهندسی فرایندهای آموزشی دانشگاه (رویکرد سازمان ناب)، فصلنامه مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، سال دهم، شماره 39، صص 388 –
- جهانیان، رمضان؛ قلیمسگرها، سمانه (1396)، مدیریت ناب و کاربرد آن در سازمانهای آموزشی، فصلنامه پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، شماره 3، صص 105 –
- ریاضی، زهره؛ طهماسبی، فاطمه؛ گلبارانی، پریسا (1400)، استقرار دانشگاه ناب و ارزشآفرین، مجله توسعه آموزش، سال یازدهم، ویژهنامه، صص 253 –
- سلگی، زهرا؛ وحدتی، حجت؛ موسوی، سیدنجمالدین؛ نظرپوری، امیرهوشنگ (1400)، طراحی الگوی تعالی منابع انسانی ناب؛ مبنایی جهت سنجش درجه نابی منابع انسانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 25، شماره 1، صص 93 –
- سیدتقوی، میرعلی؛ حمزهپور، مهدی؛ بامدادصوفی، جهانیار؛ اعتمادی، مرجان (1397)، طراحی الگوی مفهومی ساختاری – تفسیری رهبری ناب؛ مبتنیبر رهیافتهای جامع جوهره مفهوم ناب، فصلنامه مدیریت فردا، سال هفدهم، شماره 97، صص 251 –
- طلوعی اشلقی، عباس؛ معتدل، محمدرضا؛ احتشامراثی، رضا (1388)، ارائه الگوی تحلیلی در استقرار نظام تولید ناب، فصلنامه مدیریت (پژوهشگر)، سال ششم، شماره 13، صص 45 –
- عباچی، امیر؛ طبری، مجتبی؛ مجیبی، تورج (1400)، الگوی یکپارچهسازی رویکردهای ناب، چابک، تابآور و سبز در مدیریت منابع انسانی در صنعت بانکداری ایران، فصلنامه مدیریت صنعتی، سال شانزدهم، شماره 57، صص 151 –
- قلیمسگرها، سمانه؛ جهانیان، رمضان؛ سلیمی، مهتاب (1400)، اعتبارسنجی الگوی استقرار مدیریت ناب در آموزش و پرورش از نظر متخصصان، فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی، دوره 16، شماره 62، صص 16 –
- قویدل، اعظم (1394)، مدیریت ناب و کاربست آن در دنیای آموزش، مجله مدیریت فراگیر، سال اول، شماره 1، صص 61 –
- مصطفوی، زینبالسادات؛ نارنجی ثانی، فاطمه (1399)، الگویسازی و رتبهبندی عوامل موثر بر آموزش عالی ناب، فصلنامه چشمانداز مدیریت صنعتی، سال دهم، شماره 40، صص 116 –
- هاشمی، محرمعلی؛ یاری، جهانگیر؛ ملکی، صادق (1400)، واکاوری مولفههای مدیریت ناب در آموزش و پرورش – تحقیق کیفی دادهبنیاد)، فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمانها، سال دهم، شماره 3، صص 103 –
ب. منابع انگلیسی
- Agarwal, A., Shankar, R and Tiwari, M.K. (2018). Modeling the metrics of lean, agile and leagile supply chain: an ANP-based approach, European Journal of Operational Research, 071, 200-222.
- Alagaraja, M. (2010). Lean Thinking as applied to the adult education environment. Int. J. Human Resources Development and Management, Vol. 10, No. 1. pp 51-62.
- Anthony, S., & Antony, J. (2017). Lean Six Sigma in Academic Institutions—
- Antony, J., Ghadge, A., Ashby, S .A., & Cudney, E.A. (2018). Lean Six Sigma journey in a UK higher education institute :a case study. International Journal of Quality & Reliability Management, 35(2), 510-526.
- Antony, J., Svensson, C., Ba-Essa, M., Bakhsh, M., & Albliwi, S. (2015). A Lean Six Sigma program in higher education. International Journal of Quality & Reliability Management, 32(9).
- Chiarini, A (2012). from total quality control to lean six sigma: evolution of the most important management systems for the excellence. Berlin: Springer Science & Business Media.
- Emiliani, B (2015). Lean University: a Guide to Renewal and Prosperity. Wethersfield: CLBM, LCC.
- Gupta, S.K.; J. Antony, F. Lacher & J. Douglas (2018). Lean Six Sigma for Reducing Student Dropouts in Higher Education–an Exploratory Study. Total Quality Management & Business Excellence. Pp. 1- 16.
- Höfer, S., & Naeve, J. (2018). The application of Lean Management in higher education. International Journal of Contemporary Management, 16(4).
- Kadarovaa, J., Demeckoa, M. (2016). 3rd GLOBAL CONFERENCE on BUSINESS, ECONOMICS, MANAGEMENT and TOURISM, Procedia Economics and Finance 39, 11 – 16.
- Ljungblom, M. (2018). A Comparative Study Between Developmental Leadership and Lean Leadership– Similarities and Differences, Management and Production Engineering Review, Volume 3 , Issue 4 : 44 –86.
- Martínez Sanahuja, S. (2020). Towards Lean Teaching: Non-Value-Added Issues in Education. Education Sciences 10(6): 160.
- Mayer A., Weigelt M., Kuhl A., Grimm S., Erll A., Potzel M., Franke J. (2018), A conceptual conjunction of lean management and Industry, Procedia CTRP,51st CIRP Conference on Manufacturing Systems,72, 622-628.
- Radnor, Z; Bucci, G (2014). Analysis of Lean Implementation in UK Business Schools and Universities. London, UK: Association of Business Schools Lean Report.
- Schuler, R. S., & Jackson, S. E. (2014). Human resource management and organizational effectiveness: Yesterday and today. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, 1, 35–55.
- Sremcev, N. Lazarevic, M. Krainovic, B. Mandic, J. Medojevic, M. (2018). Improving Teaching and Learning Process by Applying Lean Thinking. Procedia Manufacturing 17 (2018) 595–602.
- Urban, W. (2015). The Lean Management Maturity Self-Assessment Tool Based on Organizational Culture Diagnosis, Procedia – Social and Behavioral Science 213, pp 728- 733.
- Van Dun ,H; ,Hicks,J; Wilderom,C,P, (2017). Values and behaviors of effective lean managers: Mixed-methods exploratory research, European Management Journal Volume 34, Issue 1 :022 –081.
- Yonnesi, R., Fekri, R., Babaeianpour, M. (2016). Investigation the Influence of Lean on Information Technology Productivity in the Iranian banking Industry, productivity management, 10(38), 91-116.
- Ziskovsky, B. and J. Ziskovsky (2019). Optimizing Student Learning: A Lean Systems Approach to Improving K-12 Education, CRC Press.
|