الف. منابع فارسی
- پیروزمند، علیرضا (1397). توسعه دانش: چگونگی اسلامیسازی علوم انسانی. رساله دکتری، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی.
- پیروزمند، علیرضا و جهانبخش، عباس (1397). مبانی و روش تحقیق تکاملی در علوم انسانی. کنگره بینالمللی علوم انسانی- اسلامی.
- پیروزمند، علیرضا و علیخانی مهرجردی، محمد حسین (1396). الگوی بومیارتقاء کیفیت کالاهای فرهنگی. چهارمین همایش ملی ارتقاء کیفیت، آثار، محصولات و فعالیتهای فرهنگی.
- تاجآبادی، حسین (پاییز 1393). تحلیل تطبیقی مبانی دانش در اسلام و غرب. فصلنامه مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، 4 (16).
- چهاردولی، عباس و همکاران (1397). الگوی مدیریت راهبردی دانش با تکیه بر اسلام ناب محمدی (ص). کارگروهی، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی.
- چهاردولی، عباس (1394). کاربستی عملیاتی در کاربردیسازی علومانسانی اسلامی: ارایه الگوی مهندسی فرهنگی راهبردی با رویکرد سیستمی برمبنای اندیشههای رهبر معظّم انقلاب حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی). مجموعه مقالات نخستین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی، ج 3، تهران، انتشارات آفتاب توسعه.
- چهاردولی، عباس (1392). طراحی الگوی مدیریت راهبردی تعاملی بر مبنای رویکرد سیستمی با نگرش الهی. رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملّی، دانشکده مدیریت راهبردی.
- حسنوی، رضا و همکاران (1391). عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش. چاپ سوّم، تهران انتشارات آتینگر.
- حمیدزاده و همکاران (1359). ارائه الگوی تدوین تجارب راهبردی مدیریتی نظام جمهوری اسلامیایران با رویکرد مدیریت دانش. مطالعه گروهی، دانشگاه دفاع ملی.
- رشید حاجی خواجهلو، صالح (تابستان و پاییز 1390). به سوی پارادایمی جدید از علم: تأمّلی انتقادی در باب ماهیت فراعلمی الگوی دوّم تولید علم، فصلنامه راهبرد فرهنگ، شمارههای 14 و 15.
- رضاییان، علی و چهاردولی، عباس (1391). مدل نهایی کاربردیسازی علوم انسانی اسلامی در حوزه مدیریت (مدل بومی). فصلنامه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی صدرا، شماره 2.
- شاهچراغی، وحید (1395). الگوی مدیریت راهبردی دانش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح. رساله دکتری، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی
- شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (1393). سیاستها و اولویتهای پژوهش و فناوری کشور.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی (1389). نقشه جامع علمی کشور.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی (1392). سند دانشگاه اسلامی.
- طهماسب کاظمی، بهروز (1395). طراحی الگوی راهبردی مدیریت دانش در تدوین تجربیات نظام مقدس جمهوری اسلامیایران. رساله دکتری، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی .
- عابدی، احمد (1391). فرآیند و روش مدل سازی در مباحث مرحوم استاد سید منیرالدین حسینیهاشمی. چاپ داخلی فرهنگستان علوم انسانی.
- فاطمیامین، سید رضا (1397). تدوین چارچوب مدیریت تولید علم در الگوی اسلامیایرانی پیشرفت. رساله دکتری، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی.
- قنداقی، محمد (1400). درسنامه نظریه پردازی. دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده مدیریت راهبردی.
- کشتکار، مهران (1399). مدل مفهومیرابطه بین نوآوری اجتماعی و مدیریت دانش با رویکرد فراترکیب. فصلنامه علمیمطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، 10 (39)، 452-421.
- کشتکار و نریمانی (1392). بررسی الگوهای مدیریت دانش و ارائه مدلی برای تدوین استراتژی دانش در یک مرکز تحقیقاتی. فصلنامه علوم و فنون نظامی، 9 (23)، 54 -27 .
- مطالعه گروهی دوره چهارم مدیریت راهبردی دانش (1397). ارایه الگوی مدیریت راهبردی دانش با تکیه بر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلّم). تهران، دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملّی.
- مطیع، حسین و یاوری، سوده (تابستان 1391). ملاک علم نافع در دانشگاه اسلامیبراساس قرآن و احادیث. فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 16 (51).
- مظفری، فاروق امین (1389). الگوی جدید برای تولید دانش. مندرج در: چکیده مقالات همایش بینالمللی علوم انسانی در ایران، چاپ اوّل، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- منطقی، محسن و اکبری، طاهر (1392). مدیریت دانش با الهام از منابع اسلامی. فصلنامه اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 3 (7).
- موسیخانی، محمّد و همکاران (1392). مدیریت دانش دینی (دینبنیان): طرح مسأله «مدیریت دانش» در «تمدّن دینی». دوفصلنامه اسلام و مدیریت، 2 (3).
- میرباقری، سید محمدمهدی (1387)، جهتداری علوم از منظر معرفتشناختی. چاپ اوّل، قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
- نجاران طوسی، حامد (1396). طراحی الگوی دانشگاهتراز انقلاب اسلامیمبتنی بر نگاه امامین انقلاب اسلامی. رساله دکتری، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام، دانشکده مدیریت و برنامهریزی.
- نعمتی شمسآباد، حسنعلی (1397)، مبانی و نظریه مدیریت دانش دینبنیان و کاربردهای آن. چاپ اول، قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- نعمتی شمسآباد، حسنعلی (1393). تبیین مبانی نظری مدیریت دانش: برگرفته از قرآن حکیم و مکتب اهلبیت علیهمالسلام. رساله دکتری، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
- هیسلوپ، دونالد (1393). مدیریت دانش در سازمان با رویکرد اجتماعی – فرهنگی. مترجمان عباس منوّریان، ناصر عسکری، چاپ اوّل، تهران، سازمان مدیریت صنعتی.
ب. منابع انگلیسی
- Dalkir, K (2005). Knowledge Management in Theory and Practice. Elsevier Publication
- Davenport, T. and Prusak, L, (1998). Working knowledge, how organizations manage what they know, Harvard Business School Press, Boston, MA.
- Davenport, T. H., Lurance, P (2000). Working Knowledge how organization manage what they know, Harvard Business School, USA.
- Drucker, P (1992). Managing for the future: The 1990s and beyond, New York: Truman.
- Lindgreen, A., Palmer, R., and Vanhamme, J (2004). Contemporary marketing practice: theoretical propositions and practical implications, Marketing Intelligence and Planning, Vol. 22 No. 6, pp. 673-692. (ISSN ٠263-45٠3).
- Nonaka, I. & H. Takeuchi (1995). The knowledge-creating company, Oxford University Press, Oxford
- Zack, M. H (1999). Developing Knowledge strategy, California Management Review, Vol. 41, No. 3, Spring 1999, pp. 125-145.
- zack, MH. (1999). Developing a knowledge strategy, California management review, vol. 41,no.3.pp. 125-45
|