فهرست منابع و مآخذ
الف. منابع فارسی
- آیت الله سید علی خامنه ای در دیدار جمعی از محققان و پژوهشگران(8/5/1391)، www.leader.ir
- آشنا و همکاران(1392)، نقش فرهنگ سازمانی در تسهیل اقدامات مدیریت دانش، مجله مدیریت فنآوری اطلاعات، شماره 4.
- آقابابایی،راضیه و رحیمی،حمید(1395). بررسی ابعاد ساختاری سازمانهای دانش محور مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی، سال هشتم ، شماره دو ، صص 18- 1
- افرازه، عباس(1386) مدیریت دانش: مفاهیم مدلها، اندازهگیری و پیاده سازی، چاپ دوم، دانشگاه امیرکبیر.
- ایکوجیرونوناکا و هیروتاکاتاکوچی(1385) ، مدیریت دانش شرکتهای دانش آفرین. نویسندگان:، ترجمه: دکتر علی عطافر، جبار اسلامی، آناهیتا کاوه و سعید انالویی ـ ناشر: سما، چاپ اول.
- ایمان زاده، علی(1396). رابطه بین تسهیم و اشتراک گذاری دانش با نوآوری در دانشجویان گروه رشته ترویج و توسعه روستایی دانشکد ه کشاورزی دانشگاه تبریز، فصلنامه پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال دهم،شماره 2 پیاپی 38
- داونپورت، تامس اچ. و لارنس پروساک( 1379)،مدیریت دانش. نویسندگان: ترجمه: دکتر حسین رحمان سرشت، ناشر: ساپکو. چاپ اول،
- ذکریا، زارع، ملکپور، فاطمه و زارع، شایسته(1394). بررسی رابطه ساختار سازمانی و مدیریت دانش، فصلنامۀ علمی- پژوهشی مدیریت منابع در نیروی انتظامی، سال سوم، شمارة 3 ،صص 147-170
- جعفری، مهدی, گرجی، ابوالقاسم و صالحی، حسن(1390)رابطه عوامل ساختاری و فرهنگی سازمان با استراتژی مدیریت. صص 87-95
- حسن زاده ،محمد(1385) بررسی مدیریت دانش در دولت جمهوری اسلامی ایران ، پایان نامه دکترای کتابداری،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ،دانشگاه فردوسی مشهد.
- حمیدی زاده محمد رضا (1397)، برساختها و پیکره بندی دانشهای سازمانی و ملی، تهران: انتشارات ادیبان روز
- داونپورت، تامس اچ، لارنس پروساک (1998)، مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت. تهران: ساپکو.
- رابینز، استیفن پی.، (1384)، مدیریت رفتار سازمانی(جلد سوم)، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، چاپ اول، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
- رحمان سرشت و همکاران(1390)، رابطه ساختار سازمانی و مدیریت دانش: مطالعه موردی ایرانخودرو، مجله مدیریت فرهنگی، شماره بیست و سوم.
- رهنورد، فرج الله، صدر، فاطمه(1388) رابطه ادراک فرهنگ تسهیم دانش کارکنان با عوامل سازمانی در دستگاههای دولتی، مجله فراسوی مدیریت، شماره 8.
- سرلک، محمدعلی، اسلامی، طاهره(1390) تسهیم دانش در دانشگاه صنعتی شریف: رویکرد سرمایه اجتماعی، نشریه مدیریت دولتی، شماره 8.
- عدلی, فاضل. (1384). مدیریت دانش حرکت به فراسوی دانش (نسخه چاپ اول). تهران: انتشارات فراشناختی اندیشه.
- قلیچلی، بهروز، حکیمی، دلآرام(1392) تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی مورد مطالعه: بانک پارسیان، مجله چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 13.
- منوریان, عباس, و عسگری, ناصر (1389). سازمان در عصر صنعت و اطلاعات و دانایی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- نصر اصفهانی،حسن، طاهری، محمدعلی وگلی، محمدرضا(1394). بررسی ضرورتها و چالشهای استقرار مدیریت دانش در شرکت ملی گاز ایران، مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت) ،دوره 9، شماره 33 صص 169 - 192.
- هادیزاده مقدم،اکرم، قلیچ لی، بهروز، و محبی، پروین(1392).بررسی رابطه بین تسهیم دانش و نوآوری در سازمانهای خدمات مالی،پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 17 شماره 1 صص187-207
ب. منابع لاتین
- Cook. Michael L & et all(2010). Knowledge Management and Organizational; structure:
- Darroch J, Mc Naughton R. (2002). Examining the link between knowledge management practices & types of innovation. Journal of intellectual capital 2002; 3( 3), 210-222. [Cited 19 Nov. 2009].
- Dixon, N.M. (2000). Common Knowledge: How Companies Thrive by Sharing What They Know. Harvard Business Press.
- Dutta. D. chakraborty . S. Sarkar. P. (2003) Knowledge management in technology education.Aunwesha knowledge technology.http:// aunwesha.com.
- Gottschalk Petter, (2005) Strategic Knowledge Management Technology. Idea Group Publishing.
- Gresov, C., and Drazin, R., (2007), Equifinality: Functional Equivalence in Organization Design, Academy of Management Review, Vol. 22, pp. 403-428.
- Han, Brent M. & Anantatmula,Vittal S. (2007). Knowledge Sharing in large IT Organizations: a case study. The Journal of Information and Knowledge Management Systems. 37(4), pp. 421-439.
- Zahari, Ahmad Suffian Mohd(2016), The Influence of Knowledge Sharing on Organizational Performance Among Insurance Companies in Malaysia. Journal of Applied Environmental and Biological Sciences.pp1-7.
- Hassandoust, Farkhondeh & Perumal, Vimala (2011). Online Knowledge Sharing in Institutes of Learning: A Malaysian Perspective. Journal of Knowledge Management Practice. 12(1).
- Hung, Y.C., Huang, S.M., Lin, Q.P., Tsai, M.L. (2005). Critical factors in adopting a knowledge management system for the pharmaceutical industry. Industrial Management & Data Systems; 105(2), pp.164-83.
- March, J., and Simon, H., (2009), Organization, Cambridge, Blackwell.
- Mirghafoor H, Farhang Nejad M.A, Sadeghi Arani Z. (2010). Performance evaluation of Yazd's health sector on Appling knowledge management process. IUMS Journal Systems; 13 (39): 79-88. [َArticle in Persian].
- Nonaka & Takeuchi. (1995). "The Knowledge-Creating Company" Oxford University Press.
- Nonaka, Ikujior. (1994). "A dynamic theory of organizational knowledge creation". Organization science.
- Robbins, S. P, (1998). Organization Theory, New York, Prentice Hall.
- Soonhee Kim, Hyangsoo Lee (2004). "Organizational Factors Affecting Knowledge Sharing Capabilities in E-Government: An Empirical Study", Digital Government Society of North America.
- Walters Bruce And Zaiyong Tang, (2006). IT- Tnabled Strategic Management. Idea Group Publishing, 2006.
|