الف. منابع فارسی
- اخوان، پیمان؛ اولیایی، النوش ؛ دسترنج، نسرین؛ ثقفی، فاطمه (1389)، توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش. فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال سوم. شماره 2.ص 21-33.
- اردلان، امید؛ محمدی فاتح، اصغر؛ الوانی، سید مهدی (1396)، تدوین الگوی مدیریت دانش با شناسایی زیرساختها، ابزارها و حوزههای دانشی، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 30. صفحات 13-30.
- بهبودی، اصغر؛ سهرابی، شهلا (1399)، همراستایی استراتژیهای کسب و کار با استراتژیهای مدیریت دانش، فصلنامه مدیریت کسب و کار، شماره 45، بهار 1399.ص 25-37.
- حسین پور، عباس؛ علی پور، محمد باقر (1397)، عوامل تأثیرگذار بر پیاده سازی مدیریت دانش در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، فصلنامه رشد فناوری 14(54). 46-54.
- خدیور، آمنه؛ درتاج، فاطمه (1395)، ارائه چارچوبی برای موفقیت در پیاده سازی نظامهای مدیریت دانش مبتنی بر رایانش ابری، پژوهشهای مدیریت در ایران، 20(2), 93-118.
- سهرابی، شهلا؛ فلاح، روح اله (1397)، مدیریت دانش نظریهها و مدلها، انتشارات شبنما، چاپ اول.
- سهرابی، شهلا؛ نمازی سمانه (1399)، موانع بهرهوری در سازمانهای دولتی (مورد مطالعه: سازمان صمت اصفهان)، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 12، شماره 3، 528-549.
- سید عباس زاده، میر محمد؛ حسنی، محمد؛ بازرگان، عباس؛ نامی، کلثوم (1398)، توسعه منابع انسانی پایدار، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 2 (34)، تابستان 1398،ص1-22.
- رضائیان، علی، (1395) مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، ص74-89
- قلیچلی؛ بهروز؛ ابراهیمی، شیما (1395)، امکانسنجی استقرار مدیریت دانش با رویکرد سازمان بهرهوری آسیایی (APO)، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، (25)، ص114-95.
- کشاورزی، علی حسین (1393)، مدیریت دانش برای بخش عمومی، انتشارات مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عالی.
- کشاورزی، علی حسین؛ رادسرشت، مجتبی (1397)، ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش و ارائه برنامههای بهبود (مورد مطالعه: هوا ناجا)، مدیریت راهبردی دانش سازمانی، سال اول تابستان 1397، شماره ، ص11-47.
- کشاورزی، علی حسین؛ صفری، سعید؛ حمیدی راد، جواد (1394)، بررسی تاثیر تسهیم دانش بر یادگیری، نوآوری و عملکرد سازمانی، چشمانداز مدیریت دولتی، -(22 ), 103-128.
- محمودزاده، ابراهیم؛ تقی زاده؛ بیرامی، غفور (1396)، ارزیابی ضرورت توسعه مدیریت دانش در بخش عمومیو دولتی ایران به مثابه تغییری راهبردی، نشریه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی1(2)،141-161.
- محمودی میمند، محمد؛ شهابی، مریم (1393)، نقش سرمایههای اجتماعی و کنترل رفتاری به عنوان عوامل اثرگذار بر تسهیم دانش ضمنی در میان کارکنان: بانک ملی شهر کرمانشاه، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره4، شماره4.ص137-152.
- امیرخانی، امیرحسین؛ حاجی زاده صفار، محبوبه. (1395)، بررسی تاثیر زیرساختهای مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در کارکنان معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 7(1)، 14-21.
- جامیپور، مونا؛ شرکت، محمد حسین (1394)، چالش پیاده سازی موفق نظامهای مدیریت دانش: بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی با رویکردی آمیخته، مدیریت فناوری اطلاعات، 7(2)، 429-450.
ب. منابع انگلیسی
- Abubakar, A.M., et al. (2017). knowledge management, decision-making style and organizational performance. Journal of innovation & knowledge.45-69
- Asian Development Bank, ADB (2021). Knowledge Magement Action Plan 2021–2025. ISBN, 978-92-9262-764-5 .( 2021).
- Akhavan P, Jafari M, Fathian M (2006). Critical success factors of knowledge management systems: A multi-case analysis, Eur. Rev, 18(2), pp. 97-113.
- Blair, D. C. (2002). Knowledge Management: Hype, hope or help? Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53 (12): 1019-1028
- Centobelli, P., Cerchione, R., & Esposito, E. (2018). Aligning enterprise knowledge and knowledge management systems to improve efficiency and effectiveness performance: A three-dimensional Fuzzy-based decision support system. Expert Systems with Applications, 91, 107-126.
- Dalkir, K. (2011). Knowledge management in theory &practice, Third Edition, Elsevier Butterworth Heinemann.
- Dayan, R., Heisig, P., & Matos, F. (2017). Knowledge management as a factor for the formulation and implementation of organization strategy. Journal of Knowledge Management, 21(2), 308- 329.
- Dehghani, R. Raman Ramsin R. (2014). Methodologies for developingknowledge management systems: an evaluation framework. Journalof Knowledge Management, Vol. 19 No. 4 2015, pp. 682-710.
- Edwards, S. D., Ngcobo, H., Edwards, D. J. & Palavar, K. (2005). Exploring the relationship between physical activity, psychological well-being and physical self- perception in different exercise groups.670-683
- Fernandez I, Sabherwal R (2015). Knowledge Management: Systems and Processes.Second Edition.Armonk, New York: M.E. Sharpe.PP.58-72.
- Hanif M (2018). The Impact of Knowledge Management, informational Technology, and HRM on Employee Performance: Evidence from Banking Sector. International Journal of Research and Innovation in Social Science.212-236.
- Joshi H ,Chawla D (2019). Knowledge Management Practices in Indian Industries – a Comparative Study, Journal of Knowledge Management, Vol. 14, No. 5, PP. 708-725.
- Lopez,S., Manuel Montes Peon, j & Jose Vazquez Ordas., C. (2016). Human resource management as a determining factor in organizational learning. Journal of management learning 37(2) 215-239.
- Nahadi H, Sarmast B (2013). The Survey of Critical Factors Affecting On the Success of Knowledge Management. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business
- Orenga-Rogl, S & Chalmeta, R. (2019). Methodology for the Implementation of Knowledge Management Systems 2.0. Business & Information Systems Engineering, 61(2), 195-213.
-
- Ou, C. X. J., R. M. Davison, & L. H. M. Wong. (2016). Information and Management using interactivesystems for knowledge sharing: The impact of individual contextual preferences in China.Information& Management 53 (2): 145-156
-
- Sedighi M, van Splunter S, Zand F, Brazier F (2017). Evaluating critical success factors model of knowledge management: An analytic hierarchy process (AHP) approach. In Organizational Culture and Behavior: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (pp. 308-326). IGI Global.
-
- Sohrabi S, Fallah R (2017). The Relationship Between Knowledge Management Maturity and the Quality Level of Services and Innovation. In European Conference on Knowledge Management (pp. 913-921). Academic Conferences International Limited.
- Sohrabi S,Naghavi M S (2015). A Model of Knowledge-Based Human Resource Management. In European Conference on Knowledge Management (p. 709). Academic Conferences International Limited.
- Watson R T. (2002). Data management: database and organization 3rd ed. United States of America, John Wiley & Sons Inc, pp32-45.
- Wig, Karl (2002). Application of knowledge management in public Administration. Available at: www.egov.pl/-baza-analizy-km-pub
- Wetzels, M., Odekkerken-Schroder, G. & Van Oppen, C. (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration, MIS Quarterly, 33(1): 177.
|